Nesmrtelnost: Co není, může být.

Nesmrtelnost: Co není, může být.

Anotace: Lidi fascinovala spousta věcí na první pohled nereálných. Co takhle vzít si na paškál nesmrtelnost?

Nejprve biologické hledisko - způsob kopírování genetické informace, který se uplatňuje při dělení buněk, není dokonalý a dochází k chybám. Tyto chyby zapříčiňují zhoršování vlastností organismu, dochází k opotřebování, nebo chcete-li stárnutí, organismu. Tento proces je přirozený a nevratný, neboť kopie nemůže být lepší, než její originál, maximálně stejná, v praxi však horší. Tímto se zhoršuje i proces regenerace.
Jak je známo, některé živočišné druhy mají schopnost regenerace tak dokonalou, že jim dorostou i celé končetiny. Jako příklad lze uvést mořského tvora tvaru hvězdy, který je zkázou korálových útesů, neboť se živí jejich staviteli.
Za předpokladu, že by systém regenerace měl k dispozici nějaký původní, nezdegenerovaný genetický materiál, díky kterému by řešil i chyby z kopírování, otevírají se, alespoň po biologické stránce, dveře k nesmrtelnosti. Regenerační systém takového tvora by opravoval chyby po kopírování, a kdyby se jej povedlo pomocí genové terapie posílit, tvor by nestárl a nikdy by nezemřel stářím.
K tomuto je nutno připočíst také opotřebovávání mozku a modifikaci regenerační schopnosti tak, aby tvor dokázal regenerovat i svůj mozek. Bez něj to nejde a jinak by zemřel v mladém těle - něco jako když stroj řízený počítačem skvěle slouží bez opotřebení, ale po nějaké době přestane fungovat jeho počítač a s ním i stroj. Mozek v těle živého tvora nejde vyměnit tak snadno jako řídící elektroniku stroje.
Nápad to není nový - vzpomeňme fiktivní mimozemskou rasu Wraithů z televizního seriálu Hvězdná brána: Atlantida.
Šílené? Jak pro koho. Možné? To nechme vědcům, mají na to vzdělání i vybavení.

Nejsem ani vědec, ani scénárista výše zmíněného seriálu, takže se zaměřme na druhé, neméně důležité hledisko. Uvažujte nad tím, jaké by to bylo, kdybyste nesmrtelnost získali třeba právě vy. Postřehy uvítám v komentářích. Tuto otázku si nyní položím osobně.
Za prvé, všichni, které znám, by stárli a také umírali, až bych byl poslední své generace. Už jen tohle může být velmi nepříjemné. To by asi potvrdil nějaký opravdu starý člověk, je ovšem otázkou, jestli někdo takový čte tento server a narazí na tuto úvahu. Neustálé poznávání lidí a neustálý žal nad tím, jak tito lidé stárnou a umírají. Sledujete narození svého prapraprapra-vnuka nebo dcery a (z vašeho pohledu) nedlouho poté jeho stáří, aby tento potom jenom o "chvíli" později stářím zemřel.
A navíc, k čemu bych asi tak dloooouhý život využil? To je také velmi důležitá otázka. Čtení knih a neustálé vzdělávání je sice skvělé, ale zde by již mohla být omezující kapacita lidského mozku. Běžný člověk jej využívá jen z malé části. Kdyby byl využit více, co by to přineslo kromě většího kvanta znalostí? Telekinezi, čtení myšlenek jiných lidí nebo něco dalšího?

Závěrem - nesmrtelný je možná chytrý, neuvěřitelně vzdělaný a kdo ví co ještě, ale pokud nežije už od mládí úplně o samotě (je-li samotář), tak také stále víc a víc zasmušilý.
Lítost nad dávnou smrtí těch, které měl rád, se může kupit a přivést nesmrtelného k sebevraždě. Nesmrtelnost, podobně jako všechny zajímavé schopnosti, přináší také velkou potřebu sebekontroly. V opačném případě by takový nesmrtelný skončil dost tragicky.
A na úplný závěr? Současné metody na to nemají, nebo jsou utajovány. Nechme to koňovi, má větší hlavu.
Přečteno 412x
Tipy 10
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, angellka, Grafomanická MIA, Quigleika, Judita, Lili Holiday
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nic proti tvé úvaze, ale jsou země, kde se smrt člověka oslavuje.Tak by se tedy dalo taky říci, že záleží, a to hodně, kde se člověk narodí.Opměl jsi tedy jednu důležitou věc, a to věc Velmi Osbní, a tím je víra.Ano, Všichni zde jednou zemřem, a já si dovolím říci, že ve Výsledku je to jediná zdejší spravedlnost.
Důležité není býti až tak vzdělaný, bohatý, přemrštěně pylný..., ale stačí být pouze lidský, v nouzi pomoci druhému, být hodný na své děti a podobně.A právě v tomhle máme stále co dohánět.Vím, dnes se tohle moc nenosí, ale je to tak, je to stále jednoduchá pravda.Pravda která platila, platí, a bude platit pořád. A proto je tak důležité žít, alespoň nějakou tu dobu, no, jak rád říkám, škoda dobrého člověka.

21.03.2013 21:18:51 | Jeněcovevzduchukrásného

No, jak si najdu čas, měl bych tu úvahu zkusit znovu, vzal jsem to příliš stručně. Ale děkuji ti za konstruktivní kritiku.

28.05.2013 15:13:32 | Myghael - the Lord of Absurdity

No, to snad ani není až tak kritika, ale já to tak prostě cítím.Zažil jsem v životě hodně hnusnejch věcí, ale hnusnej za to být nechci.Možná, že to máme každý tak trochu v sobě nějak nastavený, kdo ví.

04.06.2013 19:38:19 | Jeněcovevzduchukrásného

Já si taky zažil nejedno svinstvo, ale o tom se nemá cenu bavit. Prostě to, no, prostě stejně díky za koment.

04.06.2013 21:13:22 | Myghael - the Lord of Absurdity

Není zač.Píšeš hezky.

05.06.2013 10:29:32 | Jeněcovevzduchukrásného

Nesmrtelnost sice člověka začne nudit, ale stále se jedná o nesmrtelnost. Jako člověk, který sám o sobě uvažuje jako o hrsti neuronů a stále se nepokusil o sebevraždu, tvrdím, že vyhnout se konci je vysvobozující. Kdyby jsme se časem naučili používat větší část mozku, mohli bychom chápat více, než si nyní umíme představit a, za předpokladu, že nás to nedožene k sebevraždě, obohatit svůj život pokušením létat nebo odhalit čtvrtý rozměr (čas nepočítaje) a já bych za tak dlouhou dobu ráda vyvrátila Einsteinovu teorii relativity všeho. Vidět ostatní umírat je sice smutné, ale časem se na to dá zvyknout. Možná se stát i vrahem, i když... Dovedete si představit trest až nadoživotí? Skoro komické...
Jinak máš tip :)

24.04.2012 18:57:44 | angellka

Tak nevím jak kde, ale tady v Česku by tě asi po padesáti pustili na podmínku ven, v USA tě taky těžko odsoudí na víc jak tisíc let. Pro smrtelníka hrůza, pro nesmrtelného snesitelné.
Už jsem to párkrát přehodnocoval a jak čas dovolí, třeba to napíšu jinak... Nic není věčné. :D

24.04.2012 21:00:33 | Myghael - the Lord of Absurdity

To je hodně diskutabilní úvaha! Já o tom musím popřemýšlet, nasadil's mi brouka do mé duté hlavy

21.04.2011 11:51:00 | Grafomanická MIA

No já teda nevím, ale kůň nemá čas přemýšlet nad tím, jestli je nesmrtelný, bo má na práci jiné věci. :D Jinak myslím, že moje stanovisko k tématu nesmrtelnost u znáš, takže to sem ani psát nebudu. A ani se mi nechce. :)

27.08.2010 10:29:00 | Lili Holiday

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí