Mysli globálně, jednej lokálně

Mysli globálně, jednej lokálně

Anotace: úvaha na ZSV :)

Každý člověk ovlivňuje svět. Jak tím, co dělá, tak tím, jak myslí. Pokud chceme něco změnit, musíme pro to také něco dělat. A musíme začít u sebe. Pokud mi záleží na přírodě, udržuji pořádek, sázím stromy apod.
Než se rozhodneme udělat něco, co nám vyhovuje, měli bychom zvážit, zda to nebude mít negativní následky pro ostatní. Například, když si chceme zasadit jabloň u plotu, který dělí naši zahradu se sousedovou, měli bychom si uvědomit, že za pár let jabloň povyroste a kvůli tomu bude mít soused v domě stín, protože jeho okna jsou blízko plotu. Navíc bude jabloň přes plot přesahovat. V lepším případě soused jablka využije, v tom horším mu budou shnilá padat na zem a bude se chtít soudit. Rozumný člověk by se tedy rozhodl jabloň nezasadit.
Napadá mě ještě jedno přirovnání. Než se rozhodnu postavit v Hradčanech mrakodrap, popřemýšlím, jestli to pražskému panoramatu přidá na kráse či ne.
Když se na větu "mysli globálně, jednej lokálně" podívám ještě trochu jinak, mohu říct, že člověk přející mír, lásku a zdraví celému světu přispívá pro dobro na Zemi minimálně svými pozitivními myšlenkami. Zapojím-li se do hnutí PROTI válkám, situaci nevylepším, naopak. Zapojím-li se do hnutí PRO mír, vysílám pozitivní signály.
Svět se nezmění, pokud se nezmění smýšlení a následovně jednání lidí, protože svět tvoříme my.
"Je lépe zažehnout malé světlo, než si naříkat na tmu." (Konfucius)
Autor K.k.k.Kajluška, 28.10.2010
Přečteno 483x
Tipy 6
Poslední tipující: Aťan, Iv, Yendas
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Titulek je skvělej, a další text drží lajnu s titulkem. Co dodat... :) ST

10.11.2010 19:55:00 | Aťan

Velká pravda.

01.11.2010 23:16:00 | Iv

Teda já smekám. Na Tvúj věk a taková úvaha... Asi není co více dodat. Dávám ST.

29.10.2010 08:31:00 | Yendas

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí