Děti a novodobá.. nebo pravěk?

Děti a novodobá.. nebo pravěk?

Anotace: Novodobý dějiny? Kolik dnešní mládeže o nich něco ví?? To

Zazvoní a v deváté třídě to už nikoho nezajímá, děti se věnují dál své činnosti, někdo si kreslí na hlavu obličej, druhý zas si hází míčem o zeď, bez ohledu na to že je hodina. Učitel se blíží ke dveřím, děti najednou zpozorní. Učitel se blíží ke katedře výhružně koukne na tabuli na který je ještě popsaný elektromotor od včerejší hodiny fyziky, to asi ještě nikdo neměl odvahu a sílu dojít k umyvadlu a vzít houbu namočit a smazat to, ale je úspěch že tam není takový puch jako obvykle, to asi ten učitel minulou hodinu vyvětral. Celá třída hlavy v taškách a loví učebnice na hodinu, učitel čeká a říká si že jim hodinu natáhne přes přestávku. Pak se děti ukázní a pedagog může zahájit hodinu. Sednout! Tak začneme novou látku. Nevíte co se stalo roku 1968? Ptá se učitel, ve třídě je strašné ticho každý kouká jinam všichni mlčí, dělají že neslyší. Učitel začne vyprávět docela vidí že to nikoho nezajímá mluví do prázdna snad až jednoho kluka v rohu který kupodivu nespí a na jednu holku která kouká na něj a dělá že to chápe tak nic celá třída je ve svém světě a nevnímá nic co se snaží ten učitel vysvětlit.. Ale koho zajímá že sem před skoro více než 40 lety vtrhli nějaký pohrabaný Rusové s tanky a lidé po nich házeli rajčaty a brečeli, vždyť už se to stalo a já s tím v budoucnu asi nic nesvedu tak proč mě to učej? … To se asi většina dětem honí v hlavě to „Proč? a Mě to nezajímá“. Je docela smutný že to většina dnešní mládeže neví co se tu dělo před 40 lety natož před 20. Nevědí v čem žili jejich rodiče když byli asi tak v jejich věku, nevidí že mají taky hodně společný s tím co tady bude za pár let a k tomu potřebují znát to co se stalo v historii. Ale zas je to kvůli (neříkám že je to hlavní vina ) nastavení osnov pro základní školu , je probírat různý krále a starověký Egypt , je to fajn a můžeme se na tom něco přiučit ale lepší by bylo asi probírat dopodrobna novodobé ději než mumie. Další věc je ta že asi i rodiče dnešní mládeže o tom nechtěj před nimi mluvit, asi na to nechtěj vzpomínat nebo je to ani nenapadne. Kdy by jste zastavili děti na ulici a zeptali jste se jich kdo to je Václav Havel? Nebo co to byla normalizace tak na vás asi budou koukat jak na ufony. Neříkám že všechny děti to nevědí určitě to nějaký děti vědí, ale asi většina nejspíš ne. A to je to smutný že nevědí to co bylo před první světovou ale ani po ní, to že tady před 20 lety byl tvrdý režim že lidi na sebe chodili práskat, to že v regálech nebylo nic, že se nikam nesmělo nebo že před 2. Světovou válkou byla naše země na úrovni , že byla 17 listopadu sametová revoluce..Ale hlavně že vědí jaký bylo nádobíčko v pravěku…
Autor Krásná neznámá, 06.11.2010
Přečteno 581x
Tipy 5
Poslední tipující: Gabrielle, Aťan, ewon
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tahle úvaha se mně líbí moc, připomíná mi to komický výstup Kaisera s Lábusem v "Možná přijde i kouzelník", když Lábus je učitel a Kaiser se potí jako žák. :-)))

Měl bych pro vašeho učitele pár podkladů nejen před rokem 89, ale i kousek po... Kdybys mu to čirou náhodou dala, popiš mi jeho reakci. :-)

http://atanova-zasuvka.blog.cz/rubrika/ceska-historie-napreskacku

07.11.2010 12:25:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí