Škoda že prof. Jan Svoboda z Ústavu molekulární genetiky nenosí na veřejnosti zaříznutá tanga

Škoda že prof. Jan Svoboda z Ústavu molekulární genetiky nenosí na veřejnosti zaříznutá tanga

Anotace: ...třeba bychom se v našich médiích o něm něco dověděli...

.

Profesor Jan Svoboda je jedním z celosvětově uznávaných klasiků v oboru retrovirologie (retrovir je obalený živočišný vir vyvolávající nejrůznější infekce, zhoubné nádory, leukémii i AIDS). Začátkem 60. let pocházejí jeho práce o biologii viru Rousova sarkomu (přímo přenosný zhoubný nádor drůbeže, vyvolaný specifickým rakovinovým retrovirem), který je v pravém slova smyslu pilířem našich znalostí o retrovirech. Tyto práce představují skutečnou citační klasiku (i podle měřítek Institute of Scientific Information) a také H. Varmus a M. J. Bishop, nositelé Nobelovy ceny za objev a definici onkogenů, zmínili Svobodův přínos k této problematice.

Je zásluhou Jana Svobody, že zdůraznil některé unikátní vlastnosti Rousova sarkomu, které umožnily přechod od klasické virologie k práci s definovanými kmeny retrovirů a později k molekulárním přístupům. Jan Svoboda se specializuje na obor Obecná a molekulární biologie a genetika, retroviry a onkogeny. Za svou práci dostal řadu ocenění doma i v zahraničí, mj. cenu Prix Lacassagne – Paříž 1981, American Cancer Society International Cancer Research Fellowship – 1991. V průběhu své vědecké kariéry pracoval a přednášel v řadě zemí světa: působil například v Imperial Cancer Research Fund Laboratories v Londýně, v Pasteurově institutu v Paříži či na University of Missouri-Columbia a na UCLA v Los Angeles v USA. Stal se i zakládajícím členem European Tumour Virus Group (Londýn 1962) a s výjimkou nedobrovolné pauzy v 70. letech, kdy se stal terčem politické perzekuce a byl zbaven i místa vedoucího oddělení, se přednáškami zúčastnil téměř všech šestnácti zasedání této společnosti.

Genetik prof. Jan Svoboda z Ústavu molekulární genetiky Akademie věd ČR se stal letošním laureátem Národní ceny vlády Česká hlava pro rok 2010 ...a v Blesku, Šípu, Pestrém světě, dokonce ani v Čtyřlístku nebo jinde ...prostě nic!!! Myšpulín s Bobíkem zarytě mlčí...
Autor Aťan, 20.11.2010
Přečteno 499x
Tipy 15
Poslední tipující: Žqáry, Iv, drsnosrstej kokršpaněl, Bíša, umělec2, Yendas, Špáďa
ikonkaKomentáře (25)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jo ještě tu plácnu asi pěknou blbost-ale neměla by to být tak trochu povinnost veřejnoprávní televize,informovat nás o těchto lidech ?
A vůbec zajímavém dění u nás i ve světě,když chtějí poplatek?
Kdyby to vysílání za něco stálo,dala bych i víc.
Rozhodně raději než za HBO.
Dřív se našly na dvojce občas alespoň zajímavé dokumenty :-(

25.11.2010 00:51:00 | Iv

Umělče 2 - já tě zklamu,nechodím ani na erotické stránky.
Mám doma celkem slušnej exemlář homo sapiens a to mi stačí :-)
A jak víme ty drby? No to přijdeš do práce a někdo na tebe hned vlítne-hele slyšela si jak.....né neslyšela..no tak už to víš.
Ale proč se rozčiluješ? Rádi prostě obdivujeme toho,kdo něco dokáže,zvlášť když je to ku prospěchu lidstva.
Ačkoliv někdy se to vymkne kontrole :-(
Ale já osobně obdivuji i lidi,kteří dělají jakoukoliv práci,když ji dělají dobře.
A například naše hasiče,obdivuji nejvíc.
Nejen,že mají nebezpečnou práci při požárech,ale co všechno musí ještě dělat za hrůzy-jezdit k nehodám,atd.To jsou vážně frajeři !
A velmi nedocenění.
Těm bych dala plat rozhodně větší než politikům!
Chtěla jsem o nich už dřív napsat úvahu,ale musím je lépe prostudovat .
A mám tvůrčí krizi.
A pak truhláři-to nepíšu k vůli tobě,ten obor se mi líbí už 20 let.
Miluju dřevo.Pravé!
Minule jsem viděla na burze úchvatný nábytek-takový syrový-do srubu,ale nádhera.Až bych brečela,že si ho nemůžu koupit.
Ale ten kdo to dělal-zlatý ruce ! To nebylo strojově.
A že sedláci nejsou tupí,je jasný,vždyť musí mít celkem slušné znalosti v různých směrech.
A jak jsi psal před tím,že hloupí jsou potřební,to je pravda.
Ačkoliv,když je někdo slabomyslný,není snad ani hloupý jako spíš naivní,ale často to jsou tak hodní,bezelstní lidé (ne všichni samozřejmě),ty co jsem poznala byli super, zvedli mi náladu a zpříjemnili den.
Ale například Wichterle za obdiv stojí ne? A spousta dalších.
Vždyť se nestyď,že čteš Blesk a chodíš na erotické stránky:-)))
Prosimtě dělám si srandu :-) !!!
Ale je to lidský :-o

25.11.2010 00:34:00 | Iv

Aťane ! :-) :-)) :-))) !

24.11.2010 23:53:00 | Iv

No tak jo, ať žije sex a požárníci...

Výjimeční lídé, nebo nové objevy mě zajímají od mlada, asi to je úchylka či co, ale takto postižených je hodně. Třeba v příštím životě budu paličkovat nebo ze sirek postavím funkčního Iljušina II-114, kdo ví...

24.11.2010 20:23:00 | Aťan

Jen by mne zajímalo jak to všechno víte když to nikdy nečtete. To, že zde působíme na literu ještě není zárukou kvality a inteligence člověka. A když tak obdivujete vyjímečné co tu po Vás zůstane? Já kupříkladu zajišťuji objekty před požárem, děláme v nich rozvody vody, elektřiny i truhlářské práce. Vyjímečný si rozhodně nepřipadám jelikož znám mnoho daleko šikovnějších lidí. Tupci jsou lidii co neocení práci druhých. Vymyslet vzhled nového vozu, oblečení, přijít na účinky léků, udělat pěknou obálku bulváru - to vše vyžaduje tvůrčí myšlení i přístup. Každý musí vědět o svém oboru to něco co si lidi žádají, po čem stonají atd. Každý je nahraditelný a je jisté, že nikdo tu není napořád. Sikorsky navrhoval letadla rusům a američanům. Genius vymyslel atomovou bombu i elektrárnu. Někdo solární panely jiný koncentráky. Lidi vymýšlí věci pro spotřebu a ne potřebu. Tu v člověku vyrobí reklama. Tupý sedlák krmí lidi, lakýrník z pomocný zábradlí. A Dva miliony výtisků jdou z ruky do ruky a ještě sou vyhledávány na netu. Nejnavštěvovanější pak jsou stánky věnované sexu a erotice. Ta Vás taky nebaví?

24.11.2010 18:08:00 | umělec2

No právě, my fakt nejsme schopní ani mediálně prodat to, v čem jsme ve výzkumu napřed! Trocha národní hrdosti by se pozvedla... ale to né, na titulcích bude zářit automobilová nehoda herečky z růžové ordinace...

24.11.2010 13:42:00 | Aťan

Marku - že Gen a podobné pořady umřely mě hodně mrzí. Rád vzpomínám na série s Eduardem Tomášem, nebo s Františkem Koukolíkem. Třeba se časem v TV někdo probudí, alespoň na dvojce. Co se novin a časopisů týče, zatím se myslím držej Lidovky a Respekt.

24.11.2010 12:46:00 | Aťan

...Sykovou už nezjišťuj, nosí trenky... :)

24.11.2010 11:53:00 | Aťan

Marku, přesně tak... dík za další jména, o kterých nic nevím, juknu na ně. Ještě že máme internet. :) Nevíš kdo z nich nosí trenky a kdo slipy??? :-)

24.11.2010 11:52:00 | Aťan

nenapsal jsem, že nikdo nečte bulvár... jen z mého okolí ho čte minimálně deset lidí... ale já ho nečtu a nikdy jsem si ho nekoupil - což je vedle toho, že jsem nikdy nekouřil další věc, na kterou jsem pyšnej

a myslím, že na třeba Literu je procento lidí, kteří si ho kupují obesně nižší než průměr v ostatní populaci... přece jen, k účasti na literárním serveru musíme být alespoň částečně gramotní...

23.11.2010 22:47:00 | drsnosrstej kokršpaněl

Opr.: Y si dejte kam patří.

23.11.2010 19:37:00 | Aťan

Já teda Blesk bytostně nesnáším... ale teď jsem se zrovna na internetovém Blesku dověděl, že Lucka Vondráčková chodí s Tomášem Plekancem... :-)
Na moji obhajobu - v divadle TaFantastika byla výborná v muzikálu Excalibur. Ale když teď vím, že Tomáš má roční příjem 540 miliónů ročně, votravovat ji nebudu, no né?

Blesk je bulvár, odpočinkové čumendo, chytrosti tam nehledám. Víc mě naštvali noviny, které by o tom psát měli, nebo veřejnoprávní TV, která buďto ani neštěkla, nebo jsem to přehlíd, ...taky u ní furt nejsem, když mám Liter :)

23.11.2010 19:35:00 | Aťan

No já se taky přiznám.
Vážně jsem ho nikdy nečetla.
Nezajímá mne osobní život kohokoliv,krom nejbližších,navíc nevím co je tam pravda a co ne a když ho někdo přede mne položí,nečtu ho ani tak,jelikož se mi hnusí.
Mám na něj averzi,jelikož se nechutně šťourá v soukromí lidí a na to nemá nikdo právo.
A ještě si vymejšlí,nejhorší je,že lidi těm kecům věřej a ještě je vyhledávaj.
No jo když je potávka,bude i nabídka.
To je spolek :-(
Neležím sice v učebnicích,ale zajímavých věcí ke čtení je dost,když človběk hledá.
2 miliony je dost,ale je nás milionů 10,tak je vidět,že ho nečte úplně každý.
Teda mimina určitě ne a za tím si stojím :-)

23.11.2010 18:28:00 | Iv

Bulvár nikdo nečte a dení náklad je skoro dva milióny výtisků. Kdo je tedy ten nikdo. To jen každý říká, že to nikdy a jen to před něj položí už v tom lítá. I já se přiznávám. Není možné být položen jen v učebnicích. I hloupí jsou použitelní a potřební. A mimochodem Bartošová je rozvedená pouze jednou.

23.11.2010 17:32:00 | umělec2

Jo ještě ST za název úvahy.
Je vyvedenej :-) :-)) :-)))

23.11.2010 15:40:00 | Iv

Právě proto,tě čtu radši než noviny :-)
Vždycky se dozvím něco zajímavého a ještě to mám pod nosem.
Takže ti děkuji za další novou informaci.
Ale je to fakt smutné,že o tohle se lidé nezajímají.
Kolikrát se Bartošová rozvedla vím i já a to jsem bulvár vživotě nečetla!
Takže ST-našemu hradeckému zpravodaji :-)

23.11.2010 15:38:00 | Iv

Bulvár nečtu a v naději, že by se tam vyskytlo něco smysluplného nežiju. Bohužel je fakt, že i kvalita obsahu "standardních" tiskovin upadla kamsi.
Vždyť ono... zahrát pár štěků v podprůměrným seriálu je evidentně lepší cesta do lidských duší, než vymyslet něco, co jim zachrání život. Tak to dnes chodí ve všem.

A tohle je dobrej článek

23.11.2010 15:03:00 | drsnosrstej kokršpaněl

přesně tak, proto chvála internetu (a překladači z angličtiny), tam se dá lecos vyšťúúúrat, jak se říká u nás na hradecku :)

23.11.2010 09:58:00 | Aťan

Také je to Aťane tím, že většinu lidí spíše než podstatné informace zajímá obsah popelnic u domů celebrit, kde kdo komu byl nevěrný, kde kdo koho napadl v opilosti, kdo jel 300 km rychlostí po dálnici a tak bych mohl pokračovat... To co většina lidé chce a žádá, tak to noviny napíšou.

23.11.2010 09:16:00 | Yendas

Já o něm vím a na bulvár nehledím...

22.11.2010 23:43:00 | Bíša

Vyjímečnost lidí mám rád

22.11.2010 22:42:00 | umělec2

...copak Blesk, ale ani tzv. "seriózní" zpravodajství se nepřetrhne. Chytrý lidi nejdou na odbyt, tak se běžný konzument zase doví prd, jako za komančů. Možná s prof. Svobodou bude v TV rozhovor v sobotu ve tři ráno. :)

22.11.2010 17:55:00 | Aťan

Naprosto souhlasím se Špáďou...Noviny tipu Blesk apod. snad ani nejsou noviny.

22.11.2010 09:09:00 | Yendas

Co čekáš od Blesku apod.?, to by musel snad objevit universální požírač virů všech pohlavních nemocí...

21.11.2010 20:00:00 | Špáďa

dík :)

20.11.2010 14:59:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí