Půjdu dál...

Půjdu dál...

Anotace: může to být minuta života

...


Ubíhá vteřina za vteřinou. Kolem mě se rozprostírá docela velká místnost. V celé místnosti je jen jedno veliké okno gotického slohu, kolem kterého jsou dlouhé červené závěsy dotýkající se podlahy. V okně jsou mozaikou vykreslené postavičky z barevného, překrásného skla, kterým se do místnosti dostává světlo zbarvené barvou sklíček. Připadá mi, jako bych byla na odlehlém místě. V gotickém starém kostele. Kam žádný živáček jen tak nezabloudí.
V místnosti je vedle červeného potrhaného křesla, ve kterém sedím, bytelný dřevěný stolek, na němž je stojan se svíčkami. Oheň osvětluje temnou místnost a plamínky se pohnou, jen když obrátím k nim svou tvář a můj dech je polechtá. Znovu projedu pohledem po místnosti. Zastavím se opět u okna. Venku je tma a jen malými paprsky se do místnosti spouští měsíční světlo. Vypadá to tak kouzelně, tajemně. Venku je slyšet šum větru pohrávajícího si s větvemi stromů, občasné zavití vlka a jinak je všude ticho a klid.
Zvednu se z křesla a přistoupím k oknu. Lehce pootevřu jednu tabulku, do místnosti vtrhne prudký vítr, který sfoukne plápolající tanečníky ohně. Po nich zbyde jemný kouř, stoupající vzhůru do ztracena. Odstraním si spadlé vlasy z obličeje a zadívám se k nebi. Je tmavé a jediné co ho rozzařuje, jsou osvětlené hvězdičky od slunce na protější straně zeměkoule. Měsíc se schoval za mraky a osvětluje tajemně jejich obrysy.
Lehce se opřu o stěnu. Stěnu tvořenou těžkými kameny. Kameny ze kterých je cítit chlad, klid, pokora této místnosti. Spustím se podél stěny dolů. Cítím se opuštěná, raněná, neklidná, ale přesto smířená s osudem, že jiný svět na mě nečeká. Nyní ne. Možná v příštím životě. Možná někdy za tisíce let. Přitáhnu nohy k tělu. Tmavé hedvábné šaty zůstanou na zemi rozprostřené kolem mě a nechám vlezlý vítr si pohrávat s jemnou a lehounkou látkou.
Okno jsem nechala otevřené, je cítit chlad, který proniká tou maličkou škvírou. Nemám sílu se postavit a okno zavřít. Nechám věci na svých místech a svou mysl nechám volně unést do tajemné pohádky snů. Snů, které se nad ránem rozplynou do neznáma a já půjdu dál svým životem, světem plným překážek, strastí, slastí, bolestí, lásky, touhy a pokušení….


...
Autor Klira_VK, 20.12.2010
Přečteno 474x
Tipy 2
Poslední tipující: Yendas
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Tady na Literu je plno děl, které třeba ani neodpovídají tomu, do jaké sekce jsou zaškatulkovány. Je tady dost úvah, které by spíše měly být jakýmisi citáty či prodlouženými citáty nebo některé básně (třeba od Aťana) snad nejsou ani básně, ale jsou to prima pospojované texty a nebo některé pohádky pro malé děti bych spíše zařadil do sekce pohádky-ostatní atd. . Pokud se mi dílo líbí, tam mu dám tip, příp.supertip bez ohledu na to, že třeba není ve správném „šuplíku“ a často je to z proto, že takový šuplík tady v modru ani není. Toto dílo má nejblíže tady na Literu k „šanonu“ úvah, a proto si myslím, že je zařazeno správně. A i kdyby to neměla být „čistá“ úvaha, tak je to dílo k zamyšlení. Proto ode mě kladně hodnoceno bylo.

21.12.2010 08:45:00 | Yendas

jasne, prakticky bych to asi taky dal do uvah; driv mi to vadilo, ale ted je mi to jedno, je to mozna reakce na Yendase;
a rikam si, ze se tohle obecne cte vic, nez uvahy

20.12.2010 23:39:00 | ewon

ja vim ze to neni uvaha... jenze kam sem to mela zaradit?? chtelo by to tu vic rubrik... a myslim ze zde kazdej pise sve subjektivni pojeti temat.

20.12.2010 20:46:00 | Klira_VK

já to jen tak přelít, neříkám, že se to nemusí líbit, nicméně já na to nějak nemám sílu.
Takže jen formálně- není to úvaha, což nevyčítám. Je to subjektivní popis, nebo líčení. Vypadá to jak, úvod k nějaký knize.

20.12.2010 19:47:00 | ewon

Moc hezká úvaha.

20.12.2010 15:37:00 | Yendas

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí