Vzhled a sebevědomí

Vzhled a sebevědomí

Anotace: Proč se většina lidí podceňuje? Je snad tak těžké mít rád sám sebe? Bez lásky k sobě, jakožto pevných základů vašeho života nelze dosáhnout kvalitních a hlavně trvalých výsledků.

Sbírka: O životě hodnotném, O životě šťastném

Četl někdo z Vás knihu Psychokybernetika od Maxwella Maltze? Je zde kapitola věnovaná pomyslné ošklivosti. Maltz byl plastický chirurg, který si všiml, že většině lidem plastická operace nepomáhá k tomu, aby se sami sobě líbili.

Většina lidí si o sobě myslí, že jsou ošklivý. Mají větší bříško, menší či větší nos, či cokoli vás napadne.
Stydí se za sebe.

Při cestě v MHD přemýšlí o tom, jestli onen pohled mladíka byl zamračený, či usměvavý, proč na mě tak pohlédl? Nejsem umazaný? Přemýšlí dále proč, je to proto, že mám nadváhu nebo dvě či tři brady? A tak dále, příkladů dokážu najít na stovky. Pravdou ovšem je, že se lidé tak podceňují a zesměšňují před sebou samými naprosto zbytečně.

Každý jsme naprosto unikátní a mně se líbí téměř každý. Ovšem tento můj názor platí pouze v otázce vnějšího vzhledu, ne v otázce vnitřní krásy.

Občas se bavím tím, že se v metru na někoho dívám delší dobu a sleduji jak je ona osoba nervózní, nejistá, mrká a hlavně přemýšlí, proč se na ni dívám. Toto ovšem platí, i když se dívám například na reklamu, kterou mají nad hlavou. Schválně si to vyzkoušejte, je to docela zábava, alespoň poznáte člověka, který se má rád a věří si od toho s negativními myšlenkami.

Dalším důvodem, proč se lidé podceňují a nevěří si kvůli svému vzhledu zbytečně je to, že se lidé zabývají pouze sebou! Až z 97 % řeší pouze sebe a své záležitosti.
A v těch zbylých třech procentech? Řeší ostatní, ale pouze ve spojitosti se svou osobou. Například, co chce ona osoba s cizí podnikat, či jestli mu někoho připomíná, ale vždy pouze ve vztahu k sobě samým.

Mě osobně je jedno, jestli někdo váží 250 kg nebo má dvě hlavy a čtyři chapadla (tedy ruce). Důležité je, jaký je uvnitř, jaké vědomosti a zkušenosti má.

A za to jsem opravdu vděčný.

Váš Michael L. Brandt
Autor Michael L. Brandt, 20.12.2010
Přečteno 596x
Tipy 3
Poslední tipující: Agniezka, 6thSun, ewon
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

no já to mám spíš obráceně, soudím jaký jsou lidi napovrchu (a všichni se mi rozhodně nelíběj) a jaký jsou uvnitř většinou nevím. (podle mě je těžší vidět lidi zevnitř)
(a jinak jo, jsem egocentrik)
Nicméně, otázka, jak moc sebevědomí souvisí se vzhledem je zajímavá. Ale čekal bych, že se týká víc holek. Ty jo fakt nevim. Navzájem se to asi dost ovlivňuje. Ale ne nutně.

20.12.2010 21:22:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí