komunikační souboje.

komunikační souboje.

Anotace: aneb špičkování.

je to jako s flirtem, s flirtováním. pokud nepřekročí tu neznatelnou mez, která v okamihu zřetelna je dávno už překročena a tedy je nemožné jí stanovit, je vše v pohodě a dokonce duševnímu zdraví prospěšné.

a obdobně je to i ve vzájemných slovních soubojích - špičkování. v práci v hospodě a s příbuznými.
jsou hbití mluvkové, kteří ve vteřině dokážou zareagovat aniž by měli co říct. jsou nesmírně pohotoví a považováni za chytré a zábavné. pusa je rychlejší než mozek. pak jsou střelci ze zálohy, kteří dlouho mlčí a jejich náhlé glosy málokdy postrádají vtip a trefnost. žel tento model postrádá univerzalitu. pohotový - neznamená vždy pitomý a váhavý střelec neumí pokaždé glosovat vtipně a ap.
nejlépe ve společenských debatách si stojí kategorie sociální deprivant, čiže duševní mrzák nemající žádné zábrany. společensky je tento nejlépe akceptován a hodnocen. dokonce společenská poptávka po těchto je větší než nabídka. žádné zábrany. emoční iq ho vůbec netrápí a tak dovede jak v práci, tak v rozhovorech excelovat bez zábran. způsob? zásadně na úkor méně zdatného, méně průbojného, případně „jen” ohleduplného. používá dokonale jednoduchou taktiku zneužívání osobních rozhovorů. jeho střelba se honosí tak velikými kalibrami, že jen málokdo vydrží. a jeho hvězda stoupá.. (v politice mají jednoznačnou dominanci)
a vůbec nejhorší kombinace obávaného deprivanta, čiže duševního mrzáka je umístění tohoto jedince do příbuzenstva.
příbuzný vědí vždy víc a tento je s ohromnou chutí použije při každé vhodné příležitosti k pobavení všech ostatních.
proč jsou tak úspěšní, když morálně by měli leda zpravovat kanalizaci?
empatie u většiny z nás je v naši české kotlině i vinou dávných čtyřiceti let takřka neznatelná. a navíc příliš empatické osoby jsou často na obtíž, jak prožívají všechnu bolest lidstva. čeho je příliš.....
co tedy se sociálními deprivanty? když se dostáváte do pravidelného křížku s těmito, dostáváte zpětně jejich schopnosti na zřetel a použijete v podstatě jejich zbraně proti nim.
má to ovšem jeden háček. a pořádnej. chcete-li vyhrát souboj s nerovným soupeřem, musíte mít převahu. a tou jsou ještě těžší zbraně. a tady je kámen úrazu. vyhrajete s buď pořádnou morální kocovinou, anebo klesnete v očích ostatních daleko pod úroveň tohoto duševního mrzáka protože jeho souboje jsou pravidlem, kdežto váš je excesem ojedinělým a proto daleko viditelnějším.

proč vůbec takto plamenně o bezvýznamných rozhovorech? to je právě problém příliž pro tuto dobu citlivých jedinců. na odstřel. jen obyčejná setkání dávají příležitost jedincům s nevelkým ego aby se blýskli na vrub člověka bez podobných ambicí. v podstatě, čím menší ego, tím silněji i v nejbanálnějším rozhovoru zašpičkuju na úkor slušnějšího jedince.
tyto věčné slovní potyčky jsou hluboce v nás, téměř se nedají korigovat. a když, tak jen poznáním a velikou sebekázní. jsou vyčerpávájící a všudepřítomné a pro přihlížející nečitelné.
Autor slavekmiloslav, 23.12.2010
Přečteno 367x
Tipy 1
Poslední tipující: umělec2
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

psal jsem pouze o dvou krajných polohách. desítka dalších pobíhá kolem se svou účastí

23.12.2010 09:29:00 | slavekmiloslav

Je to pěkná úvah a jen marně přemýšlím kam sebe zařadím. Asi mají spíš promluvit činy. I když i mluvka má tu své místo přeci jisté.

23.12.2010 09:14:00 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí