Právo smrti

Právo smrti

Anotace: 'Život je dar' - to ví nejspíš každý. Ale jen málo lidí si to uvědomuje. Co si uvědomit? To co máme není vždy samozdřejmostí. Už jen zdraví - je tak náchylné. A kdo kdy byl vděčný za to že je zdravý? Kdo si toho všiml?

Asi 80% naší populace trpí depresemi. Ani se nedivím z tohoto světa. Také jim často propadám. Ale mám právo to ukončit? Zmařit něco, co člověk dosud nedokázal? Můj život, který mi dalo něco o čem nevím?
Ne! Na to právo nemám a nikdy mít nebudu. Mám snad nějaký důvod k tomu zničit ho? To co máme toho si nevážíme. To co nemáme by jsme nejvíce chtěli. Ale až ztratíme něco, co jsme měli, třeba si to konečně uvědomíme. Nikdo přece není dokonalý. Není nikoho, kdo by ještě po něčem netoužil.
Takže my nemáme právo smrti? Právo zemřít, když je to zde opravdu strašné? Právo nemáme ale lze jej porušit. Přiznám se, že myslím, že někdy je to pro někoho asi opravdu lepší. Někomu bych to právo určitě dala. Třeba lidem v chudých zemích, kteří i přes velké množství potravy na světě umírají hlady. Tolik lidí trpí obezitou a na jiném konci světa se děje tohle. Ale vlastně nemusíme chodit ani tak daleko. Hlady opravdu trpí i dívky, trpící anorexií nebo bulímií. Ale ty taky za to příliš nemohou-společnost jim to provedla, když přiznala, že krásná je vyzáblá žena.
A zvířata nemají právo smrti? Chtěla bych jim ho poskytnout. Těm pokusným zvířatům, kterým píchají nějaké injekce, protože nějaká 60ti letá zazobaná žena chce vypadat na 20 let. Protože ráno se chce nalíčit nějakou značkovou kosmetikou za několik tisíc a použít parfém, ze kterého nebude mít na sobě opět ty odporné červené flíčky. Těm bych právo ráda dala.
Právo tedy nemáme ale lze jej porušit. A je to správné, když to právo někomu umožníme? Neexistuje něco, co to právo má? Co o právu smrti rozhodne vždy správně? My většinou nepoznáme, co je správné, že?
Autor ebs, 25.01.2006
Přečteno 374x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Samozřejmost života, není samozřejmost. Uvědomí si to mnozí v okamžiku, kdy jim jde skutečně o život. Může to být při onemocnění, nebo úrazem, prostě v ten okamžik člověk pochopí o co by mohl přijít. Nikdy bych na sebe nevzala to břemeno, tu příšernou váhu rozhodování o cizích životech. Nikdo z lidí nemá právo rozhodovat o tomhle.

12.04.2006 08:01:00 | Krtica

hladovějící v africe a pokusná zvířata si nezaslouží právo smrti. Zaslouží si pomoc, ale tu jim málokdo poskytne. Proč by měli umírat za to, že mají hlad, či jsou testováni a ostatní "zazobance" to nezajímá?? Já bych smrt přála těm, co se nad tím ani nezamyslí a s mávnutím ruky tento problém přejdou, nadále si kupují honosné kabáty z lišek, kosmetiku stejně účinou jako ta, jež na zvířatech testovaná není, a problém lidí v Afrických končinách oslaví tím, že se pořádně přejí!!

16.02.2006 12:07:00 | Janika

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí