Úvaha o lidském jednání

Úvaha o lidském jednání

Anotace: pod kontrolou i bez ní ... i takto to lze vidět ... jedna z mnoha možností vidění reality ... vícerozměrné cítění omezené do možností třírozměrných slov ... nechť je to tak viděno

Vše co napíšu, je jenom nabídka. Nikomu nic nevnucuji ... A je docela dost dobře možné, že teď, když to čtete, už to zase neplatí ... pro mě, ale možná to platí pro někoho jiného ... pro toho, který/á to právě čte :-) Jak se vyrovnat s tím, když je jiným ubližováno? Jak se vyrovnat se „zlými“ komentáři, akcemi, které nejsou příjemné? Jak se vyrovnat s tím, že nemůžu pomoci, když cítím svoje nebo cizí utrpení? ... Zareagovat stejnou silou? Použít stejné formy? Jít do „boje“ stejnými zbraněmi? Budu se pak nějak odlišovat od původního útočníka? Zlo plodí jenom další zlo, stejně tak jako násilí plodí další násilí. Zlými reakcemi na zlé komentáře pouze podpoříte zlo. Jediný lék na zlo je láska. Ale ta skutečná, která nesoudí a neposuzuje (kdo z nás je jí skutečně schopen vždy...) Pochopení, že jsme všichni ve své podstatě stejní. Všichni toužíme po tom samém. Po lásce, po pochopení, po štěstí, po spokojenosti, chceme aby nám bylo dobře, ne abychom trpěli ... paradoxem je, že pro někoho je utrpení formou štěstí, ale pořád je to touha po štěstí, která motivuje každou bytost, nejen lidskou na této planetě. Podívejte se na zvířata. Copak oni touží po něčem jiném než po spokojenosti? Vybírají si vždy tu pro ně nejpřijatelnější cestu. Stejně tak i my lidé, jelikož naše pravá podstata je čistá a jak by někdo řekl „dobrá“, i naše VĚDOMÉ činy jsou motivovány touhou po štěstí, lásce, spokojenosti. Děláme to, co si myslíme, že je v ten daný okamžik to nejlepší co můžeme udělat. Pokud jednáme vědomě. Nevědomé jednání ... kolikrát jste si řekli, kolikrát jste litovali něčeho, co jste řekli a už to nešlo vzít zpět. Ale řekli jste to .. v rozrušení, ve strachu, v bolesti, ve vzteku ... vy řekněte v čem ... neměli jste sami sebe pod kontrolou. V tomto světě, v této realitě naší mysli, žijeme. Ta, která vidí „já a ti ostatní“, která vidí „dobro“ a „zlo“, která říká tohle je „špatné“ a tohle je „dobré“. Která reaguje podrážděně na dráždivý akt, který vědomou mysl, chápající s-mysl už nerozhodí. Protože ona ví, že ten druhý v té chvíli jedná pod vlivem iluzí a nevidí věci správně. A co cítí je hluboký soucit ... druhá část, důležitá pro konání, je moudrost ...

...

nechala jsem se (sama sebou) strhnout do "bojů" o pravdu. zase. a přišlo další cenné uvědomění. nemá to cenu. je to jen ztráta energie. věnování energie boji a prosazování neprosaditelného. obhajování neobhajitelného. když druhá strana nechce rozumět, nechce vnímat co říkáte, můžete říkat naprosto cokoli a on/a uvidí a přečte to, co sám/a bude chtít vnímat ... jenom přeléváte energii jinam ... svoji energii ... kterou byste mohli využít ke svému ozdravění ...

... když někomu ubližujeme, vědomě i NEVĚDOMĚ, ubližujeme zároveň sobě, když s někým nekomunikuji, nekomunikuji s některou mojí částí ... všichni jsme jedno tělo, součást jednoho ... zloba, nebo jakákoli „negativní“ či „odsuzující“ „odmítavá“ myšlenka, na jiného se ke mě odrazí zpět, jako zloba či odmítání určité části sama sebe ... proto odpouštět SOBĚ, i když nám „druzí“ ubližují ... je to odraz našeho ublížení někomu jinému někdy v minulosti ... vědomého či nevědomého ... důležitá je však motivace, důležitější než čin sám, důležité je PROČ a s jakým ÚMYSLEM jednáte ...a tohle u druhých v lidském světě nebudete nikdy vědět ... znala jsem jednu osobu, která střílela prakem bez nábojů na opice. byla to mniška. řekli byste si, co je to za mnišku? ale ona po nich „střílela“ láskou :-) ... navíc, nikdo vám nemůže ublížit, pokud to sami nedovolíte ... ale stejně tak vám nemůže bez vašeho svolení nikdo pomoct

existuje nekonečně mnoho paralelních realit a každý člověk, každá mysl, si může v rámci svých možností ve svém nynějším zrození zvolit, kterou realitu chce právě TEĎ zažívat. (někde jsem četla a celkem se mi to líbí, že jediné co se nemění je změna, jinak se mění naprosto všechno, my se měníme každým oka-mžikem) pro někoho to může být i realita utrpení a nemoci. věřte nebo ne, i když to může být velmi těžké pochopit a přijmout, ale skutečně zažívám, že realitu, kterou žijeme, jsme si sami vybrali ... jako tu nejlepší možnou pro danou chvíli, všechno je „jen“ energie a i to, co běžně nazýváme jako „špatné“ či „strašné“ nás má ve skutečnosti chránit, má chránit naši duši, která přesahuje lidské bytí ...

proud energie, jinými slovy, změna, přechod do jiné reality, se neděje zvenku dovnitř – čili pomocí jiných lidí vám tím, že oni začnou vám pomáhat, ale naopak ... vy si o pomoc řeknete, vy se rozhodnete pro jinou realitu a vy vyvoláte aktivitu, požádáte ... chci být tam a tam, chci zažít to a to, jsem zdravý/á, netrpím ... pak se začnou dít věci a vše kolem vám bude pomáhat ... ale vy „musíte“ začít v projevení toho, že chcete zažívat jinou realitu ... naopak to nefunguje, to je už víceméně známá věc, že nelze pomoci člověku, který tu pomoc nechce. I když vidíte, že některá bytost žije v realitě, ve které jste také žili a trpěli jste v ní ... a teď už jste mimo, přejete tomu člověku, aby se z ní dostal, aby netrpěl ... a pomáháte, máte tendenci pomoci, sdělujete, co má udělat, co pomohlo vám ... ale pokud bytost není připravena, odmítne pomoc a možná vás osočí. Z něčeho, to už je jedno. Ale jinými slovy říká – nech mi mou realitu, já si ji chci prožívat, co se do mě vrtáš? nech mě být tam, kde jsem ... pokud máte tendenci vyjádřit, že existuje cesta ven z jeho utrpení, udělejte to formou nabídky. Ukažte cestu – ano, jde to i jinak. Lze netrpět. Existuje cesta ven. A tím vaše pomoc má a musí skončit. S respektem k výběru toho jedince, který si zvolil to, co právě prožívá. Z respektu k jeho vlastní vnitřní moudrosti, která existuje a se kterou je ve spojení. Nebo alespoň může být.
Pokud stále pomáháte, zamyslete se, jestli vaše slova, činy vlastně nepatří vám. Jestli jste náhodou nechtěli to, co radíte či dáváte někomu jinému, pro sebe. Vše co píšu, je pouze nabídka. Je to popis reality, kterou jsem si pro tuto chvíli zvolila. A je mnohem šťastnější, než realita přesvědčování o vlastní pravdě, ve které jsem žila dlouhou dobu před tím. A ještě teď občas vystrčí růžky :-) Ale už snad jen proto, aby mi pomohla si ověřit, že má realita je teď jiná ...

Pouze nabídka
Kdo chce, ať pochopí
Autor Helena Lovecká, 27.02.2011
Přečteno 966x
Tipy 4
Poslední tipující: Weylin, V.N.Losinský, ewon
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

s těmi různými slovy a vlastně v podstatě stejnými významy mám podobnou zkušenost .. vnímám, že nelze hodnotit co jak je nebo není pro někoho jiného, jak kdo co myslel a jaký je nebo není .. vnímám, že ve své podstatě jsme všichni stejní (ve smyslu "si rovni") .. vnímám, že nelze vytvořit prostor pro někoho jiného (bez jeho vědomého nebo pod-vědomého souhlasu), že každý si tvoří svůj vlastní prostor, každý pomáhá sám sobě .. a druzí můžou třeba inspirovat, podporovat, chápat a tak .. svým bytím, svým žitím .. chci hledat a hledám propojení, ne rozpory .. v tom nacházím naplnění

09.03.2011 23:18:00 | Helena Lovecká

Víš mě to jen připadá že se střetl ženský a mužský princip...on by řešil radikálně ty spíše pasivně tím že bys vytvořila prostor situaci on by tu situaci tlačil...co je dobře?Nevím Vím jen že muži a ženy mívají jiné pohledy na stejnou věc a to neznamená že jeden z nich je out.Vše jsou jen slova,vysvětlovat něco jde dost ztěžka těmi prostředky které máme k dispozici.já například zjistila že smýšlím stejně jako můj přítel akorát používáme jiná slova a vykládáme si je jinak.Než jsme se propracovali k porozumění došlo na velké hádky a dokonce krátký rozchod:-)))Je tak jednoduché říct cokoliv a je tak těžké to cítit v srdci...já sama jsem dost netolerantní:-)...Kdo z nás ví jaká je jeho cesta?Kdo ví proč...proč se děje to či ono?Pouze se domníváme...Petr je prostě pes záchranář a obranář a já ho za to mám ráda a jestli se chce nebo nechce uzdravit to musí vědět on,my mu můžem vytvořit jen ten prostor v němž mu bude fajn a bude si moci dovolit být sám sebou se vším všudy...a to se mi tu na Literu líbilo že je tu přátelství a pochopení mnohdy mezi rozdílnými lidmi:-)

09.03.2011 14:00:00 | la loba

Co na to říct či napsat ... nic ...vše má svůj význam, vše má svůj smysl ... ano, ano, zkouška, „neuč se, život tě naučí“ ... nejde o „vyšší“ či „nižší“, „lepší“ či „horší“, ale prostě JINDE a JINÉ. RESPEKT. Nevím, co ode mě Petr očekává, ale vím, že mu to nemůžu dát. Je to jeho svobodná volba, to takto vidět, kterou nikdo jiný než on nemůže ovlivnit. Jako takovou ji respektuji. Nemusím s ní souhlasit, nemusím vysvětlovat svůj postoj k ní, nemusím na ni reagovat, ale respektuji, že má své vidění věcí, svou realitu, kterou si vybral a je to naprosto v pořádku. Stejně jako všichni. Děkuji této situaci za velmi, velmi důležitá uvědomění. Přeji mu šťastné prožívání a uzdravení, pokud o to stojí, jde to. Je to jeho věc.

09.03.2011 13:04:00 | Helena Lovecká

No Heleno jak se s tím popere Tvé ego?Já bych ho kuchla kluka jednoho ať se netrápí...Castaneda tohle popisuje jako "malého tyrana"buď to zvládneš nebo ne...a další moje osobní zkušenost kterou též jen nabízím-učitelé nebývají ti s certifikátem za peníze ale naši bližní a učitelé nebývají milí ale velmi tvrdía často nás zkouší,zkouší naše ego někdo vědomě a někdo nevědomě...hru buď hrajem ale taky jí hrát nemusíme...pokud máš pocit že jsi v nějakém vyšším levelu než tvoji blízcí tak obvykle přijde zkoouška a dost tvrdá...nehodlám hecovat a poučovat sama dostávám na držku denně jem vás mám oba ráda a tak doufám že si to vnitřně vyřešíte...

09.03.2011 11:44:00 | la loba

to Weylin ...
také vnímám touhu jako jednu z příčin (ne-li tu hlavní?) pro utrpení, či neštěstí, či nespokojenost ...
ale s tím psem, to si nejsem tak úplně jistá člověče ... nemůžu posoudit, nepamatuji si zkušenost, kdy jsem byla psem, a možná, že jsem jím byla, ale když ta některá zvířata občas pozoruji, zdá se mi, že někdy tedy trpí nedostatkem pozornosti, doteku, pohlazení, celkem dost .. možná že i u psů, stejně jako u lidí, závisí na povaze .. někdo když nemá pohlazení, má celoživotní trauma, někdo jenom mávne rukou či packou :-) ... jen můj pohled

28.02.2011 22:29:00 | Helena Lovecká

díky za návštěvu i zajímavé komenty
to dead-head
tohle vnímám stejně ... "ten argumetnační tlak na druhého, aby se "pravda obhájila" má stejná pravidla, jako obrana před tvým tlakem. Neboli v těchto situacích argumentujete stejnými zbraněmi - neboli jste v tu chvíli jedno a totéž (jen jiné barvy)." ... proto to "nemá to cenu" ... něco jakoby "kritizuji", ale přitom se chovám stejně ... raději tedy pochopit, respektovat, přijmout, že to má někdo jinak a nevnucovat mu svůj názor. prostě si zvolil jinou realitu, než já ... to jsem tím chtěla vyjádřit
a tohle zní zajímavě, ale zřejmě netuším co tím přesně myslíš.. můžeš prosím osvětlit? :-) "Mluvíš o paralelních realitách - zřejmě by stálo zato si uvědomit,že argumentovat se nechá i v jiných realitách. Třeba tohle uměl třeba Buddha."

28.02.2011 22:24:00 | Helena Lovecká

Jen takovou maličkost-nemůže to být tak,že zvířata netouží po ničem a právě proto jsou šťastná? Toužením myslím představovat si budoucnost ve formě nějakého příjemného zážitku. Třeba pes touží po pohlazení,to ano,ale není nešťastný pokud se tak nestane.
Nemá z toho celoživotní trauma jako některý člověk..

28.02.2011 17:12:00 | Weylin

zvláštní úvaha, píšeš:
nechala jsem se strhnout do bojů o pravdu. zase. a přišlo další cenné uvědomění. nemá to cenu. je to jen ztráta energie. věnování energie boji a prosazování neprosaditelného. obhajování neobhajitelného. když druhá strana nechce rozumět, nechce vnímat co říkáte, můžete říkat naprosto cokoli a on/a uvidí a přečte to, co sám/a bude chtít vnímat ... jenom přeléváte energii jinam

Co třeba to vzít jinak... ten argumetnační tlak na druhého, aby se "pravda obhájila" má stejná pravidla, jako obrana před tvým tlakem. Neboli v těchto situacích argumentujete stejnými zbraněmi - neboli jste v tu chvíli jedno a totéž (jen jiné barvy). Mluvíš o paralelních realitách - zřejmě by stálo zato si uvědomit,že argumentovat se nechá i v jiných realitách. Třeba tohle uměl třeba Buddha.

28.02.2011 16:45:00 | dead-head

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí