Jarní úvaha o štěstí

Jarní úvaha o štěstí

Anotace: Možná si myslíte, že návod na štěstí neexistuje. Já zde jeden nabízím. Nemáte co ztratit, ale můžete získat vše. Při psaní jsem poslouchal Memories Never Fade a All Smiles od Isaaca Sheparda.

Sbírka: Můj báječný svět

Štěstí je smyslem lidského života. Bez štěstí není možno dosáhnout ničeho dalšího, zdraví, bohatství nebo dobrých vztahů. Je základem všeho a naprostá většina rozumných lidí ho tak i vnímá. Je proto přirozené, že se snaží objevit, jak ve svém životě dosáhnout štěstí. Občas slýchávám lež, že návod na šťastný život ještě nikdo neobjevil. Přitom je na světě spousta pozitivních a šťastných lidí, kteří rádi každému poví, jak štěstí dosáhnout a udržet si ho. Dokonce o tom píší i výborné knihy. Jeden z takových návodů, ověřený mým vlastním životem v posledních dvou letech, vám nabízím na následujících řádcích.


Základem je dělat jen to, co máte rádi. Bez výjimky. Každou vteřinu, kdy děláte něco, co rádi nemáte, tak nežijete, ale umíráte. Buďte silní. Nenechte se zviklat řečmi o tom, že máte nějaké povinnosti, že něco musíte nebo byste měli. Ne! Nenechte sebou manipulovat a rozhodujte se vždy jen na základě své vlastní svobodné vůle. Každý, kdo vám tvrdí, že něco musíte, se vás snaží připravit o vaši svobodu a tím i o štěstí. Zvažte sami, zda je pro vás důležitější spokojenost nějakého despoty, nebo vaše vlastní svoboda a štěstí. A vybírejte uvážlivě. Jak řekl jeden moudrý pán: „Svoboda je existenciální volba. Není jednou z možností, je rozhodující volbou člověka být či nebýt svoboden. Volba svobody je předpokladem každé další volby. Volba svobody je zároveň předpokladem pravého já osobnosti.“


Dále si zapamatujte, že vše vychází buď z lásky, nebo ze strachu. Nic mezi tím. Vše co vychází z lásky vede ke štěstí, a samozřejmě naopak. Nejlépe lze tuto pravdu ilustrovat na tom, jak si lidé vybírají svá budoucí povolání. Jeden člověk si vybere obor, který ho skutečně baví, ač není zrovna nejprestižnější a nedá se od něj očekávat bohatství, moc a sláva. A právě takoví lidé nejčastěji uspějí, až se sami diví, jak se to mohlo stát. Naopak druhý si vybere obor, který ho nebaví vůbec, protože má strach, že v oboru, který by skutečně chtěl studovat, nenajde uplatnění. Ve škole pak trpí, práce ho otravuje a nakonec zpravidla stejně nezbohatne, protože kdo nedělá svou práci rád, nemůže ji ani dělat moc dobře. Krásný příklad vítězství lásky nad strachem.


Snad nejjednodušší ze všech metod je obklopit se krásnými věcmi, které ve vás sami budou pocity štěstí vzbuzovat. Například nyní, když píši tuto úvahu, poslouchám nádhernou klavírní skladbu Isaaca Sheparda, mám na sobě pohodlnou košili, na ruce krásné hodinky, venku právě zapadá slunce a na stole mám sklenku rudého vína. V tomto prostředí snad ani nelze být nešťastný, je plné krásy.


Nejkrásnější na štěstí je, že když ho máte sami přebytek, začnete pociťovat přirozenou chuť předávat ho jiným. Začnete druhé více chválit, více se usmíváte, smějete a jste plní života. Jedna z definic inteligentního člověka je ta, že svých chováním prospívá sobě i druhým, jako je tomu u štěstí. Proto buďme šťastní, inteligentní, pozitivní, svobodní, krásní a plní lásky. Roku 1953 napsal můj děda úvahu o tom, že by nejraději miloval celý svět, jen kdyby to šlo. A já tvrdím, že to jde. Každý člověk může být šťastný a má na to plné právo. Proto vám všem přeji štěstí a odvahu ho nalézt. Vězte, že to stojí za to.
Autor Asopnel, 31.03.2011
Přečteno 2745x
Tipy 4
Poslední tipující: Marsinka, robbiP, ewon
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Děkuji Ti za tuto úvahu.... :)

23.06.2011 21:06:00 | Marsinka

A já děkuji za poděkování :-) Komentář je asi nejlepší indikátor toho, že to někdo četl a dočetl, kolonka "přečteno" vyjadřuje pouze počet rozkliknutí...

22.10.2012 00:15:33 | Asopnel

můj komentář nebude zcela výstižný, ale asi takto:
no, kéž by.

31.03.2011 11:27:00 | ewon

Zkuste, uvidíte...

22.10.2012 00:14:20 | Asopnel

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí