Les

Les

Anotace: Esej o hledání vnitřní stability - tak trochu dekadentní.

Stojím v hloubi lesa, já, maličký človíček obklopený velikány smrků, štíhlých jedlí a rozsochatých borovic. Poslouchám jejich prastarou píseň, ševelení větví a kradmé šeptání - Vetřelec!

Ano, jsem vetřelec, který se potají nehlučně vplížil do jejich království, aby pochopil tajemství. Tajemství klidu a ticha. Tajemství lásky a síly. A to největší z největších - vnitřní síly.

Každý z těch mohutných stromů přece dobře ví, že jeho výška jednou přiláká blesk. A blesk - to je smrt. Daň za úspěch. Obětuje se a spokorou rozťat padá k zemi. Měkké jehličí ho obejme a on s posledním výkřikem bolesti ulehne, aby se už nikdy nepodíval do nebe. Ruce se zaryjí do země a na jejich pahýlech vytrysknou smolné slzy. Slzy bolesti, a možná i štěstí...

Usedám na takový padlý velikán, hladím jeho kůru a cítím jeho vůni. Je to nepopsatelná vůně života i smrti. Oba víme, že to tak má být. Je to přírodní koloběh - je to ZÁKON. Bojím se, že neumím být pokorná, že vichřice, jímž čelím, nebudou dost silné, aby mě smetly jedním rázem. Vím, že se spíš přikrčím, ohnu hlavu a přizpúsobím tlaku. Neumím vzdorovat běsům kolem sebe, ani v sobě. Jsem malá a slabá. Bože, jak já jsem slabá! Pán tvorstva - pche!

Drsná kůra padlého stromu mi říká, že je třeba být odvážný, že život se má užívat, že kdo nebojuje a prchne, prohraje. Prohraje sám před sebou a to je nejhorší prohra. Prohra svědomí. V hlavě mám chaos, myšlenky se honí, jedna stíhá druhou, proto je dobře, že mi někdo pomáhá urřídit ten nepořádek.

Najednou mi na tváři pableskne úsměv. Načerpala jsem vnitřní sílu, srovnala si myšlenky. Už vím, jak dál. Jak se životem, který je někdy těžký k neunesení.

"Na blesk máš ještě dost času, Náno! Znej svoji cenu a choď s hlavou vztyčenou. Nedej se!" říkám si a pomalu odcházím. Pod nohama mi tichounce ševelí suché jehličí, šumí jako bublinky šampaňského. Šimrají mě až v nose a já se usmívám čím dál tím víc.

Jsem malá, ale nejsem slabá!
Autor hloubavá, 24.04.2011
Přečteno 337x
Tipy 25
Poslední tipující: kasparoza, Divoženka1, Jeněcovevzduchukrásného, kouzelníček, Danger, francouzka, V.N.Losinský, Mbonita, Judita, Radek.oslov.Šafárik, ...
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zdravá pokora na správném místě jistě neuškodí.

12.05.2011 21:01:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Umíš vnímat,zastavit se a cítit,navíc formulovat krásně do písmenek.Co víc si přát.
"Všechny knihy zežloutnou, ale kniha přírody má každý den nové, nádherné vydání"

05.05.2011 22:08:00 | Danger

Malá? To rozhodně nejsi, krásné velké a vzletné myšlenky máš, děkuji ti za ně ...

28.04.2011 12:44:00 | kasparoza

My lidé jsme stromy života...věř mi
naše smola jsou slzy
naše vůně jsou vůní lásky a něhy
a my bojujeme vestoje
a když padneme...dokážeme se zvednout..

25.04.2011 19:53:00 | Mbonita

ten pocit je dokonalý...

24.04.2011 16:05:00 | Radek.oslov.Šafárik

Krása...

24.04.2011 15:17:00 | Findë

Stojíš v hloubi lesa
silná jak ty stromy
rosteš, sílíš, klesáš
když uhodí hromy...

Ležíš v hloubi ticha
dřevo je Tvé tělo
s klidem jeho dýcháš
moudrostí zníš bdělou...

Přijdou umné paže
pohladí ten skvost
Kdo uslyší - blažen
houslí zvuk na věčnost :)

24.04.2011 10:21:00 | šuměnka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí