Exkurze

Exkurze

Anotace: Esej o kamarádství, přátelství a důvěře. (A o mně.)

Někdy, když je ve mně "malá dušička", prostě nevím kudy kam a svět zčerná, že bys ho ani halogenkami nerozsvítil, se vydávám na zvláštní návštěvu. Pěkně se na to obléknu - to abych udělala ten správný dojem - a už se pomalu hroužím do svého nitra.

"Hu, tady to ale vypadá! Místo bálovek sis měla vzít spíš pracovní!" nadávám si. Strašáci a děsové se prohánějí všude kolem, a tak se už nedivím, že mi není dvakrát. A pak ji uvidím - duši. No, spíše malinké vyděšené NIC s velikýma bezbrannýma očima, úplně umordované, schované v koutku.

Paráda neparáda - tady jde o duši! Vyrážím do boje. Pravda, střevíčky nejsou zrovna vhodná obuv, ale zase se s nimi dá tak úžasně nakopnout strašák, že se až rozplyne. Jenže - za jednoho deset nových! Škrábu, koušu, mlátím je hlava nehlava, ale je jich prostě moc. V nouzi nejvyšší povolávám na pomoc své přátelské komando do nepohody.

Odhrnu si vlasy z čela - můj vznešený účes je kdovíkde - a čekám. A už je vidím - Věrku se stetoskopem, Marušku s rukama od hlíny (pořád se na tý zahrádce taky hrabat nemusí!), Irenu s brýlemi trošičku nastranu a Moniku (která má tolik vlastních problémů), jak jinak než se šmouhou od těsta na tváři. (Asi si říkáte, kde zůstali chlapi, ale já si do nitra chlapy nezvu, musím přece zůstat aspoň trochu záhadná.)

Najednou to jde docela snadno. Strašidla piští u Marušky v kbelíku (půjdou asi do kompostu a dobře jim tak). Ohlížím se po duši - podívejme, jak prokoukla! Má sice semtam šrámy, ale ty ošetříme hojivými mastmi vlídných slov a pohlazením (není nad pohlazení duše).
Viditelně pookřála. Protahuje se, vlní, a vida - teď si i maličko poskočila. Aby ona nakonec nebyla tak trochu frivolní!

"Je to dobrý," naznačujeme si očima a po špičkách, abychom už nerušily, se vracíme zpět. A venku to oslavíme. Není nadto, mít kamarádky!
Autor hloubavá, 24.04.2011
Přečteno 366x
Tipy 22
Poslední tipující: kasparoza, Divoženka1, hašlerka, Pevya, V.N.Losinský, CULIKATÁ, Mbonita, Radek.oslov.Šafárik, Judita, šuměnka, ...
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jsi prostě takový krotitel duší a pocitů ..

05.05.2011 23:02:00 | kasparoza

Vítej v modru, ráda se budu k Tvým dílkům vracet..

29.04.2011 09:44:00 | Pevya

Šmouhy od těsta
šumí mi u uší
Tvou cestu bolavou
hladím Ti po duši
pravé přátelství má sílu
navrací do nitra víru
přemaluje tmavou díru
na duhové dny:)
Posílám Ti culíček a vítám Tě v modré pohádce.Ať se Ti zde líbí.

26.04.2011 07:40:00 | CULIKATÁ

duše tvá..ať zraněná
krásná je
svítí do světa
barevnou paletou dobroty
a drahokamy co kolem máš
znáš ...mají jména
každá z nich je skvostná žena...

25.04.2011 20:00:00 | Mbonita

jo, šmouhy od těsta
jehož nevěsta
jsem potají už téměř rok...

proces pečení
svatby blažení
a za Tebou vždy drahá, skok

běsy z nároží
v plechu rozložím
a pak si dáme vína lok...:)

24.04.2011 17:15:00 | šuměnka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí