Cesta

Cesta

Anotace: Jak je to někdy všechno jinak...

V každé pořádné pohádce (a že jsem jich svým dětem přečetla), se dostane princ na své pouti za štěstím na rozcestí. A vždycky má možnost vydat se cestou neschůdnou, nebo rovnou, uhlazenou, prostě lákavou. A on je hrdina, a tak se vydává cestou plnou zkoušek a protivenství. A je odměněn. Je obdarován půlkou království a celou princeznou (málokdy je tomu naopak).

Taky jsem se kdysi touto cestou vydala, ne že bych si ji vědomě vybrala (i když - kdoví?), mám pocit, že se to tak sešlo. Šlapala jsem fakt statečně, a aby mi to odsýpalo, tak jsem si k tomu hlasitě zpívala (já vůbec vždycky v nouzi hlasitě halekám, abych se tolik nebála). Šplhala jsem do kopců zarostlých pichlavým křovím, nohy jsem měla nadranc, brodila se bahnem, klopýtala o kameny - ale usmívala jsem se. Nejprve doopravdy, pak přiblble a nakonec zůstal jen škleb!

A osud si řekl: "Hele, vona se eště směje!" A tak mi naložil hezky na záda batoh plný k prasknutí. Jak se cesta prodlužovala (protože na cestě jsme vlastně pořád), byl náklad čím dál tím těžší. Už jsem lezla po čtyřech, ale lezla... Hezky kupředu, k těm skvělým "pohádkovým" odměnám. A ono nic. Prostě NIC! Žádné království, žádná princezna... Dočista nic. Bohapusté prázdno, které dusí. Sotva pletu nohama, už se vážně ani trochu neusmívám, už ani nekoukám s nadějí k obzoru, abych nepropásla to štěstí, které tam na mě určitě čeká.

"Spíš tam chcípneš," probíná mi hlavou. "Chcípneš se svým báglem naditým těmi správnými zásadami úcty, obětavosti a naivity."

Stojím zase na rozcestí. Zas mám před sebou dvě cesty. Možnost volby... Jakou si vyberu? Kdoví, ona kolikrát i cesta přímá může vést do pekla!
Autor hloubavá, 03.05.2011
Přečteno 440x
Tipy 23
Poslední tipující: kasparoza, Jeněcovevzduchukrásného, Findë, V.N.Losinský, Azure angel, Divoženka1, hatlapatla, enigman, CULIKATÁ, Mbonita, ...
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jestli Tě to uklidní (a někdy to u lidí tak funguje a to dost často aniž by si to i uvědomili), tak jen to, že v tom nejseš sama.Málo kdo projde život bez trampot a mě pomáhá vždy i to, že jsou na tom lidé kolikráte daleko, daleko hůře nežli momentálně já a hned se mi ten kříž co nesu zdá mnohem lehčí.

08.06.2011 21:53:00 | Jeněcovevzduchukrásného

mě to připomělo houby...jdu po rovině krásně vysokým lesem ale pořád vyhlížím nějakou hustou rošťárnu s šíleným sklonem kam se chci ponořit...tam přece ty královské hříbky musí být...

04.05.2011 00:32:00 | enigman

Kdo ví?Může a nemusí vést
je třeba vybrat dobře ze dvou ceSt
šťastnou hvězdu vyhledat
prince, který má vskutku rád...
Ale je jich tuze málo, viď?:-(((
Moc krásně z hloubky duše napsané.

03.05.2011 20:57:00 | CULIKATÁ

život je celej vodopád voleb...
občas u toho upadneš
přeleje tě proud studený vody
ale
pořád je na světě aspoň jeden člověk,
který ti podá ruku a zvedne tě
zahřeje a řekne..slunce pořád svítí
i na ten tvůj mokrej těžkej batoh
ukaž pomůžu ti s ním...smím...

03.05.2011 20:09:00 | Mbonita

Hele, Ty ušklebená :)
jestli Ty sis nepopletla role
to princ se škrábat má či plazit polem
a Ty máš pěkně načinčaná sedět doma
osud Tě těžko dohoní, když jinde světem bloumáš
a pak se div!! Ach kryndypindy ženo
prosím tě na kolenou
už nepleť se té vyšší síle do díla
a nech ji pracovat, aby Tvůj život spravila
a aby připravila pohodový scénář...:))

03.05.2011 18:57:00 | šuměnka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí