Titul

Titul

Anotace: O povrchnosti v nás.

Mám titul. To se nevytahuju, prostě to jen konstatuju. Mám titul Mgr. a nikdy jsem ho nepoužívala. Prostě mi připadalo ubohé mávat kolem sebe něčím tak banálním. (A navíc se mi nechtělo - jeho zkratka mi totiž evokuje magora!)

Až plzeňské titulhrátky mě přiměly ke změně názoru. "Vono na tom přece něco musí bejt," brumlala jsem si pod vousky, "když se o to tak hrdlí!" A jak já jsem taková do všeho hrr, hned jsem to šla ozkoušet. A nestačila jsem se divit!

Na pravidelnou prohlídku ke gynekologovi chodím fakt nerada, a tak jsem se rozhodla, že si ji poněkud zpestřím. Ani jsem se nemusela moc namáhat, náhoda mi pomohla. Z ordinace vykoukla sestra se slovy, že musím chvíli počkat, protože ještě přede mnou je paní magistra. No a já rozverně podotkla, že pokud jde jen o to, tak magistra jsem taky!

A pak jsem se nestačila divit! Dveře se doširoka otevřely, já vplula bez čekání a... stala jsem se "paní magistrou". Přestala jsem být člověkem, ztratila jsem příjmení - byl ze mě jen titul! Náramně jsem se tím bavila, připadala jsem si totiž jak v uzavřeném oddělení blázince.

Cestou domů na mě ale sedl takový zvláštní smutek. Smutek nad povrchostí v nás. Chtělo se mi křičet z plných plic: "Sakra, co jsme to za snoby! Kde je psáno, že člověk bez titulu je méně člověkem?"

A od té doby titul zase nepoužívám! (Fakt se mi nelíbí být MAGOREM!)
Autor hloubavá, 06.05.2011
Přečteno 630x
Tipy 32
Poslední tipující: Alien.v.v.s., Lamorte, Divoženka1, Findë, kasparoza, Jeněcovevzduchukrásného, V.N.Losinský, Weylin, Hazentla, Mbonita, ...
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Úžasné, ještě že jsem ti tak plodnou myšlenku vnukl, jsi skvělá a úvaha je úžasná. Krásné počteníčko a bohužel pravdivé...

10.05.2011 07:22:00 | kasparoza

Pěkné počteníčko, no a co se týká těch titulů tak máš pravdu. Ti co to dávají hodně na obdiv, to jsou převážně pyšní Magoři.Já jsem například propadl na ZDŠ z ručtiny a jsem na to do dnes hrd :-) a žiju si dobře, díky Bohu, i bez titulu.

09.05.2011 22:53:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Jak kdosi napsal níž-nejvyšší titul je zůstat člověkem..to je hluboká pravda.Pěkná úvaha.

09.05.2011 11:26:00 | Weylin

Už byl PhDr. A rychle po sobě získal doktorát práv a kandidaturu. Onemocněl střevní virózou. Nabrali mu výtěr z konečníku. Na leukoplasti na zkumavce s vlastním exkrementem poprvé vidí své jméno ve vší slávě: PhDr. JUDr. XY, CSc. Směje se celou cestu domů. Hned poděkuje Bohu za to upozornění.
(Daniela Fisherová)
A tak nějak to, myslím, je.

07.05.2011 22:26:00 | Hazentla

jsi moudrá ženská..
mimochodem jsem inženýrka,ale mí klienti mi říkají..panenka přišla bude hezky:-)))

07.05.2011 21:46:00 | Mbonita

titulování je jako originální film a titulky...

07.05.2011 00:10:00 | enigman

Nejvyšší titul,je zůstat člověkem.

06.05.2011 20:23:00 | Emmelia

Ty se nemusíš ohánět titulem, protože Ti z kukadélek už na dálku kouká moudroSt:-)).Já vím, kam chodíš na taková témata-do hlubin duše a ta je krásná jako Ty:-).Jo:-)

06.05.2011 17:57:00 | CULIKATÁ

Lidé byli povrchní, jsou povrchní a povrchní budou...
Pozérní masky usmívání a moudrost na příděl
Kdyby to jinak Bůh mít chtěl
tak nechal být by ten kus hlíny. Však utlouk´ by se nudou :)

zaplať, že Ty máš svou moudrost i v srdci :))

06.05.2011 15:04:00 | šuměnka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí