Až přijde ta chvíle

Až přijde ta chvíle

Anotace: Tak si tak vzpomínám...(esej)

Měla jsem tetu. Byla skvělá. Citlivá, ochotná, vlídná a moudrá. A měla mě ráda. Měla mě ráda bez výhrad, takovou, jaká jsem. Nechtěla mě změnit, předělat nebo poopravit. Prostě jsem jí stačila. Dokázaly jsme spolu probírat holčičí témata i vážné věci. Získávala jsem u ní rovnováhu, jitotu. Moc jsme se spolu nasmály. Bože, jak my se nasmály!

A pak odešla. Ne z ničeho nic, ale stejně... Při poslední návštěvě mi najednou pošeptala tak nějak naléhavě: "Jestli PAK něco je, dám ti vědět." Zdvihla ruku na pozdrav - a byla pryč. Definitivně a neodvolatelně pryč. Dloho jsem smutnila, ale bolest pomalu odplouvala a já na její slib docela zapomněla.

Až jednou v noci. Usínala jsem a najednou měla takový neodbytný pocit. Zvláštní, těžko popsatelný pocit, že se něco změnilo. Otevřela jsem oči - a proti mně stála teta. Celá v bílém, s mladou hebkou tváří bez bolesti posledních týdnů, a usmívala se na mě. Jak ta se usmívala! Tak jemně a křehce. Očima mě hladila, obklopena takovým zvláštním stříbrošedým světlem, měkkým a hebkým. Jako by vycházelo z ní. Byl to nepopsatelný pocit. Ležela jsem, oči doširoka otevřené a usmívala se na ni. Vstoupil do mě až nadpozemský klid. Obklopovalo nás ticho, žádná z nás nepromluvila, jen jsme se na sebe dívaly. Jak dlouho to trvalo, nevím. Ale bylo to překrásné.

Potom se mi začala ztrácet před očima. Stála tam, ale jakoby průhledněla, až úplně zmizela. A já? Ještě chvíli jsem se usmívala a pak usnula.

A od té doby se už nebojím! Až přijde ta chvíle, vím, že tam na mě čeká...
Autor hloubavá, 07.05.2011
Přečteno 589x
Tipy 29
Poslední tipující: Liška76, zvířenka, Divoženka1, enigman, kasparoza, Jeněcovevzduchukrásného, NikitaNikaT., V.N.Losinský, TetaKazi, šuměnka, ...
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Popravdě nevím jak jsem se k tomuhle dílku dostala,ale je to moc krásný..také věřím,že pak něco je díky krásné počtení:)

27.11.2011 06:56:51 | Liška76

až přijde dám si s ní šláftruňk a vyrazíme o svět dále...

11.05.2011 11:29:00 | enigman

Je to krásně sepsané a přitom s pokorou. Děkuji ti, sice ted přes slzy hůž vidím na klávesnici, ale ty víš, že je nás víc co máme tuto zvláštní zkušenost ...

10.05.2011 07:25:00 | kasparoza

Věřím Ti, něco podobného jsem zažil i já, když se mě ve "snu ukázala má zlatá mamka".Nebyl to obyčejný sen, to vím jistě.A ačkoli jsem byl již před tím věřící, tento zážitek mě ještě více utvrdil v tom, že existuje svět jiný, duchovní...a že smrtí život jistě nekončí.

09.05.2011 21:40:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Já na tohle věřím...
a pokud je to, jak píše i bonitka, tak bosá se stříbrnou rolničkou jdu smrti vstříc už dávno :)
taky se nebojím a jen doufám, že i na mě tam někdo úžasnej čeká...:)

08.05.2011 12:03:00 | šuměnka

Až přijde ta chvíle..půjdu bosá a se stříbrnou rolničkou na kotníku..:-) a té chvíle se vážně nebojím a vím ,že to bude pod modrou oblohou...

07.05.2011 21:51:00 | Mbonita

Věřím......Krásně napsané!

07.05.2011 17:10:00 | CULIKATÁ

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí