Homosexualita

Homosexualita

Anotace: Dnešní rozmluva s kamarádkou mě donutila, se nad tímto tématem zamyslet. Omlouvám se, jestli je to zmatené, ale jsou to mé momentální myšlenky.

V dnešní době každý ví, že homosexuál je člověk, který je orientovaný na stejné pohlaví. Muže homosexuála nazýváme gayem, ženu nazýváme lesbou či lesbičkou. To ovšem není to o čem bych tu chtěla psát. Chci psát o svém názoru, o tom jak momentálně rozčílena situací uvažuji. Mají homosexuálové těžký život? Ano, samozřejmě, že mají. Hlavním důvodem jsou příšerné předsudky lidí a jejich názor, že takoví lidé se nemají řadit do naší společnosti, jednoduše z toho důvodu, že jsou jiní. Ale co by to bylo za život kdybychom byli všichni stejní?! Nejsem lesba, jak by to na první pohled mohlo vypadat, jen mám pár takových kamarádek a drtí mě lidě s předsudky. Samozřejmě také, když jste ve společnosti homosexuála a dost často, začnou si o vás lidé takové věci šuškat, ale nepřznají vám to osobně, jen se o tom baví mezi sebou za vašimi zády. To je přece nespravedlivé! Stejně tak by homosexuáové mohli pomlouvat heterosexuály, člověk přece nemůže za to, jak se narodí! I když si to někteří lidé nepřiznají, mají vsugerované předsudky. Znamená to snad, že se kvůli nim zničí přátelství mezi heterosexuálkou a lesbou, nebo mezi heterosexuálem a gayem?! Samozřejmě, že ne. Homosexuálka se obviňuje za to, že si to ostatní začínají myslet i o heterosexuálce a začně se jí stranit. Představme si situaci, kdy se lesba s heterosexuálkou pošťuchují a jsou si každý den na blízku, protože jsou dobré kamarádky, ostatní si hned začnou myslet své. Ale kdyby to samé dělaly 2 heterosexuálky bylo by to přece normální že?! A pak mi někdo může říkat, že lidé nejsou plní předsudků!
Autor Terror.Angel, 16.05.2011
Přečteno 471x
Tipy 5
Poslední tipující: Matty_D, blue, Angelly
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Domnívám se, že předsudky vůči homosexuálům vůbec nemíří na rovinu jejich sexuality, tedy styku svou jedinců stejného pohlaví. Ostatně jak vypadají ta nejběžnější předsudková klišé? Bude v nich ten dobře oblečený hošík s afektovaným hlasem lovící nějakého nového frajera. Vlastní sexuální akt je naopak dost tabuizovaný.
Předsudek vůči homosexuálům je velmi výrazně veden po rovině homosexuál = promiskuitní. Pochody za podporu homosexuality nebo různé akce tak také dost často vypadají, různé love parade, nebo gay parade - spíš než akce za homosexualitu jsou to akce za promiskuitu.
Ostatně najdi mi někoho, kdo má něco proti Pavlu Vítkovi se Sidovským... pochybuji, že se někdo takový najde... ovšem proti těm nalíčeným hošíkům z klubů, kteří loví frajery, mluví exaltovaně a podobně, proti nim by se našlo oponentů...
V rovině promiskuity mám vůči každému takovému člověku dost vážné výhrady. Ať už je hmosexuál nebo heterosexuál. Ovšem vidět pochody heterosexuálů za svobodnější sex, nebo za účelem zvyknutí si na ně, to moc vidět není a tak to tolik nepodporuje předsudky.
Otázka výchovy dětí zatím není aktuální, protože nemáme dostatečný populační vzorek na ověření. A to ani v lesbických ani gayských komunitách, takže není možné nějak objetivněji stanovit, zda je takové prostředí pro dítě vhodné či nikoliv ve srovnání se stejně kvalitním prostředím heterosexuálních pratnerů. Osobně si myslím, že v tom žádný markatní rozdíl nebude.
A osobně si myslím, že promiskuita opravdu začíná u bodu mít více než jednoho partnera, ale uznávám že promiskuita má nějakou tendenci a je rozdíl mezi člověkem, který měl partnery dva a který jich měl sto. Stejně tak je rozdíl, jestli měl někdo deset partnerů, ale dál je věrný jednomu nebo jestli jich měl pět, ale žádného stálého.
Jisté je, že stejně veliká promiskuita je v homosexuálních komunitách mnohem rizikovější, je také markantnější a je také více viditelná na veřejnosti a více tak podporuje předsudky vůči homosxuálům.

25.05.2011 13:42:00 | Daniel S.

V rovině dokonaného aktu je samozřejmě srovnání nepřijatelné, stejně jako je nepřijatelný pedofilní akt - tedy soulož s dítětem, či něco podobného. ALe o takové srovnání se ani nepokouším.
Ovšem v rovině onoho "puzení" tedy chuti na sex, vědomí sexuálních potřeb a snahy je uspokojit, tam už to srovnatelné je. Nemyslím si, že by průměrný pedofil byl puzen k sexuálnímu aktu s dítětem nějak více než průměrný homosexuál a také než průměrný heterosexuál. Samozřejmě ve všech třech uváděných příkladech máme extrémní jevy, kdy dochází nejen k násilí na dětech u pedofilů, ale i k násilí na ženách u heterosexálů, ale i k násilí na mužích u homosexuálů. Tyto případy ovšem potřebují fundovanější rozbor od odborníků.
Rozdíl je v tom, že heterosexuál či homosexuál může zcela legálně své puzení v jisté míře uspokojit, ovšem pedofil to učinit nemůže, nesmí a musí toto puzení ovládnout. Nevím, který faktor zde působí nejvíc, možná je to opravdu strach z trestu, nebo prostě vědomí společenské odpovědnosti, ovšem pedofilní puzení je nutné ovládnout a překonat.

Moje původní komentáře k úvaze měly nastínit, že se nedomnívám, že by homosexuální orientace (ale také heterosexuální) mohly být záminkou k promiskuitní sexualitě. Promisuita je sice v naší společnosti tolerovaná a považuje se za soukromou věc jednotlivce, ovšem tak úplně soukromá také není. Minimálně proto, že i z mého zdravotního pojištění jde kousek platby za léčení HIV pozitivních, kteří se nakazili díky své promiskuitě.
Tvrdil jsem a stále tvrdím, že když může pedofil svoji sexualitu ovládat, může tak učinit i homosexuál nebo heterosexuál a pouhé přiznání orientace nedává nikomu nějaké lepší právo být promiskuitní a chovat se rizikově. Tak ovšem na mě působila původní úvaha a proto jsem se vyjadřoval v komentářích.

25.05.2011 09:03:00 | Daniel S.

Pojďme si rozebrat pojem pedofilie... Myslím, že si termínově ne zcela rozumíme. Pokud mluvím o pedofilii, mluvím o vrozené sexuální úchylce - tedy pedofila sexuálně nevzrušuje dospělý jedinec, ale dítě. V tomto ohledu exsitují homosexuální i heterosexuální pedofilové. Tato úchylka se nedá léčit, ale dá se udržovat pod kontrolou. Nevím, nakolik to může být pro někoho přijatelné či nepřijatelné, jisté je, že lidé s touto úchylkou se rodí. Jestliže uznáváme, že se někdo může narodit jako homosexuál, měli bychom uznat, že se někdo rodí jako pedofil. Řekněme, že použiji termín latentní pedofilie. Člověk má pedofilní sklony, ale to neznamená, že jim vyhoví.
Ovšem pak je možné chápat pedofilii nikoliv jako úchylku, ale pojmenování dokonaného aktu v podstatě znásilnění nezletilé osoby pedofilem. Tato věc je pro mě samozřejmě zcela nepřijatelná a to v jakékoliv třeba i nedokonané formě. Někomu takovému prostě přeji dlouhý pobyt v lochu a zákon na to pamatuje.

Homosexuální styk jako akt dvou zletilých jedinců kteří s ním souhlasí je samozřejmě společensky mnohem přijatelnější, ale to neznamená, že je bezrizikový.
Z morálního hlediska je pak pro mě homosexuální promiskuita stejně nežádoucí jako promiskuita heterosexuální a navíc je rizikovější. Nechci z toho vyvozovat nějaké důsledky nebo společenské změny. Jen jsem chtěl na tyto aspekty poukázat, protože k celkové problematice současné doby s jejím pojetím manželství, sexu a vůbec vztahů to úzce souvisí. Nemělo by se na to zapomínat.

24.05.2011 14:04:00 | Daniel S.

Domnívám se, že běžná míra promiskuity mezi heterosexuálními páry je stále docela alarmující a počet nakažení pohlavně přenosnými chorobami neustále stoupá a rok od roku zrychluje. Jak se zdá i dokonalá osvěta, sexuální výchova ve škole a dostatek latexových výrobků na trhu celou situaci neřeší. Možná tlumí vlivy, ale počet nakažených neubývá. A také se domnívám, že celou situaci by mnohem lépe řešila výuka a propagace sexuální zdrženlivosti a především propagace sexuální věrnosti v ideálním případě aby měl každý jednoho sexuálního partnera, přečemž do té doby sexuálně abstinoval. Samozřejmě jsem si vědom, že tohoto stavu nelze dosáhnout a ve společnosti příliš velkou podporu nemá.
Nicméně tím spíše je třeba poukazovat na rizika plynoucí z promiskuity, která jsou dosti veliká pro heterosexuály a o řád vyšší pro homosexuály. Aby se výskyt pohlavních chorb udržel na úrovni heterosexuálů, bylo by v homosexuální skupině nutné mnohem méně promiskuitní chování. A proto je mi sympatičtější chování pedofilů, kteří se svou orientací musejí žít a přesto jsou schopni sexuální abstinence, případně náhražkové sexuality s dospělou partnerkou, než promiskuitní chování heterosexuálů i homosexuálů, které sice není nelegální, ale také není zrovna žádoucí.

24.05.2011 12:17:00 | Daniel S.

Abychom to tedy ukončili... Za chybně napsaný původní komentář se omlouvám, neměl jsem v úmyslu nikoho dehonestovat a rozhodně jsem nechtěl homosexuálům jakkoliv předepisovat něco nadstandartního, co není v zákonech ČR. A také jsem neměl v úmyslu tvrdit, že pedofilie je společensky akceptovatelnější než homosexualita.
Ovšem stojím si za tím, že velmi mnoho pedofilů v ČR skutečně lékařskou pomoc vyhledalo. Nezanedbatelné množství jich dokonce podstoupilo dobrovolnou kastraci, mnoho z nich dochází na rúzné druhy terapií. Ale samozřejmě značné procento lékařskou pomoc nevyhledává a drží je strach z trestu. Jen velmi minimální procento pedofilů spáchá nějaký zločin. Z tohoto hlediska vyjadřuji sympatie všem pedofilně zaměřeným osobám, které svou orientaci udrží na uzdě a vyjadřuji přesvědčení, že sexuální abstinence, případně sexuální zdrženlivost není něco, co by život znehodnotilo.
Promiskuita skutečně nemá přímou návaznost na homosexualitu ve smyslu, že homosexuál musí být automaticky více promiskuitní oproti heterosexuálovi. To také netvrdím. Ovšem celá záležitost je zkreslena dalšími vlivy - na okraji homosexuální komunity exsituje početná skupina prostitutů, která je procentuelně mnohem větší a rizikovější než prostituce ženská u heterosexuálů. A to také proto, že homoprostitucí se dá vydělat víc peněz. Dalším vlivem je, že homosexuální komunita se společnsky stýká v prostředí různých gay klubů nebo hostinců pro homosexuály opět v procentuálně vyšší míře než mezi heterosexuály, kteří navštěvují obyčejné hospody. Prostředí těchto klubů je samo o sobě rizikovější. A do třetice, hlavním vlivem je to, že pohlavní styk mezi muži (a většina homosexuálů jsou muži) je z hlediska nákazy zcela nejrizikovější. Z tohoto hlediska je heterosexuálnís styk mnohem bezpečnější sám o sobě a nakažení muže ženou je o další řád méně rizikové. Pokud budu uvažovat, že homosexuálové jsou stejně promiskuitní než heterosexuálové (ovšem žádná studie to ještě jednoznačně nepotvrdila ani nevyvrátila) potom je homosexuální sexualita o dost rizikovější při stejné míře promiskuity. Už kvůli tomu by bylo záhodno, aby homosexuální komunita projevovala větší smysl pro ochranu, případně větší sexuální zdrženlivost a menší střídání partnerů.

24.05.2011 12:13:00 | Daniel S.

homosexuálové by mohli svoji sexualitu ovládat například sexuální zdrženlivostí, kterou považuji za velmi rozumnou nejen u homosexuálních, ale i heterosexuálních orientací. A samozřejmě u pedofilů a jiných zákonem nepovolených orientací (nebo úchylek?) je taková zdrženlivost vysloveně povinností jejíž nedodržení se oprávněně trestá docela tvrdými tresty.
Ovšem už méně se daří trestat (nebo se vůbec neřeší) sexuálně rizikové chování spojené s přenášením sexuálně nakažlivých chorob u jiných skupin - heterosexuálů a homosexuálů.
Snažil jsem se vyjádřit, že pedofil, který nemá možnost legalizovat svou sexuální touhu (protože je to trestný čin vyjmenovaný v tvých bodech) a tedy swvou sexualitu musí držet na uzdě a navíc to skutečně zvládá, drží se dál od školaček, nemá doma dětskou pornografii apod, apod... je mi pro svou zásadovost sympatičtější než homosexuál, který skutečně nejedná v rozporu se zákony, ale dopouští se rizikového chování, které ohrožuje v konečném důsledku nejen jeho, ale i jiné homosexuály rizikem pohlavně přenosných chorob. Pokud to bylo pochopeno jinak, omlouvám se.
Takového homosexuála kladu na stejnou úroveň podobně smýšlejícímu heterosexuálovi, který se v mnoha případech dopouští stejně rizikového chování.
Nesnažil jsem se posuzovat homosexualitu jako nějakou odchylku od křesťanského učení a osobně si myslím, že to není porovnatelné, ale posuzuji homosexualitu (protože o ní je původní úvaha) jako problém rizik pohlavně přenosných chorob, které jsou v komunitě homosexuálů prostě vyšší ať už je společenská korektnost jakákoliv. O tolik vyšší, že homosexuálové jsou vyloučeni z dárcovství krve. Neměl jsem nijak v úmyslu homosexualitu jako orientaci jakkoliv dehonestovat, zcela nepochybně existují pevné homosexuální páry a homosexuálové mající svou sexualitu pod kontrolou, že nemají důvod k rizikovému chování. Ovšem domnívám se, že si mohu dovolit dehonestovat rizikové sexuální chování jako takové. To stejné si myslím i o heterosexuálech. Je mi celkem jedno od kolika je dovoleno mít sex dle zákona, ale rozhodně nejsem nadšen z rizikového chování spojeného s nechráněným sexem a střídáním partnerů. A ať je to jak chce, riziko výskytu AIDS a jiných pohlavně přenosných chorob je vyšší v komunitě homosexuálů, stejně jako se v jejich komunitě vyskytuje vyšší míra promiskuity než u heterosexuálních párů. Možná by pomohla vyšší sexuální zdrženlivost... Že je možné svou orientaci ovládat dokazují nejen pevné homosexuální páry a le i lidé s jinou orientací, která není dle zákona legální.

23.05.2011 22:15:00 | Daniel S.

Přečetl jsem si po sobě opět můj komentář, ale nerozumím, v čem je můj názor extrémistický nebo problematický. Nijak homosexualitu neodsuzuji, nijak ani nepropaguji pedofilii, pouze porovnávám současné společenské postoje se společenskými postoji v minulosti. A vyjadřuji osobní sympatie postoji, který se vyrovnává s "vrozeným problémem" vlastní kázní než snahou o změnu společenského vnímání...
Ostatně není to tak dávno, co se i v parlamentech plamenně hovořilo, že i malé děti mají právo na plnou sexualitu...
Rozhodně si nemyslím, že pedofilie je společensky akceptovatelná. A také nejsem žádný homofob. Na druhou stranu, pokud je mým morálním vzorem všeobecně sexuální zdrženlivost, bude mým morálním vzorem i v případě homosexuality.

Nechci být nazírán jako extrémista nebo člověk který snad není dostatečně tolerantní. Proto budu rád, když mi bude vysvětleno, v čem je můj postoj nepřípustný, abych se podobné věci nedopustil znovu.

23.05.2011 14:19:00 | Daniel S.

Co mají dělat chudáci ti pedofilové, když je normální ženy nepřitahují? Vidíš, celá problematika se nám velmi rychle přesunula do úvahy, jaké právo na kompenzaci svého "handicapu" nebo (chceš-li) předurčení mají lidé právo.
Současné homosexuální hnutí si vybojovalo právo a do značné míry i uznání toho, že jejich předurčení že je nepřitahuje druhé pohlaví, jim dává právo uspokojovat svou sexualitu s osobami stejného pohlaví. Ovšem na podobné uspokojování sexuality už takový pedofil právo nemá.
Je to sotva padesát let, kdy bylo společenské klima natolik odlišné, že neuspokojená sexualita nebyla vůbec žádným právem a před sto lety si společnost myslela, že neuspokojená sexualita není vůbec žádným důvodem pro jakoukoliv kompenzaci.
Dnešní důvody pro uznání homosexuality pramení z celospolečenského postoje, který hlásá, že sexualita má být uspokojena co možná nejlépe a to na prvním místě. Tak prvním, že jsou kvůli neuspokojivé sexualitě povoleny rozvody i rozpady vztahů (ostatně většina párů se rozchází, protože si jeden najde někoho, kdo mu právě v posteli víc vyhovuje) legitimizuje to tahanice o děti, apod, apod. Požadavek uspokojené sexuality je považován za důležitější než požadavek výchovy dětí nebo požadavek stabilního partnerství.
A já osobně si nejsem jistý, jestli je to tak správně. Homosexuálové se mi tak řadí do stejné roviny jako jakýkoliv sexuální náruživec, který svou sexualitu neumí (a hlavně nechce) ovládat. Ani přes nebezpečí plynoucí z promiskuity, z toho že mohu být nakaženi a hlavně mohou někoho dalšího nakazit.
Existuje velké množství pedofilů kteří svoji sexualitu ovšem ovládat musejí, jinak by se dopustili zločinu... Jsou mi sympatičtější než homosexuálové.

23.05.2011 07:02:00 | Daniel S.

Ale co by s tím měli dělat, když je opačné pohlaví prostě nepřitahuje? Ano, ale vlastnosti se dají změnit či zmírnit (myslím to lhaní atd), což o tomhle říci nejde. To co je v dnešní době považováno za pedofilii vlastně vůbec pedofilie není. To, že si zbohatlíci koupí dětskou pornografii a je to v televizi označováno jako pedofilie, je chyba. Jde u nich čistě o to, že nemají, co dělat, nudí se a snaží se nějak zabavit. Většina pedofilů má dokonce i děti a snaží se změnit, někteří to psychicky nevydrží a páchají sebevraždy, ale to už v televizi neřeknou. Ano u gayů je větši pravděpodobnost pohlavních chorob, u lesbiček ani tak ne. A co se týče promiskuity, tak v dnešní době je podle mého spousta promiskuitních lidí a nemusí být homosexuálnové. Znám jich pár a co jsem slyešela, jejich partnerství vydrží opravdu dlouho. Ano, jsou samozřejmě i jiní lidé, ale to už záleží pouze na nich, jak se začnou chovat a budou se ovládat.

18.05.2011 13:17:00 | Terror.Angel

Lidé se rodí s různými předurčeními a různými problémy. A kromě homosexuality je to také pedofilie, nekrofilie, zoofilie (ti sakra taky nemohou za to, jak se narodili) A smaozřejmě rodí se lidé různě postižení a ti už vůbec nemohou za to, jak se narodili.
Ovšem tím se nikdo nelišíme, každý jsme se narodili s nějakou vlastností, která ná život ve společnosti deklasuje - jsou tu kleptomani, notoričtí lháři, málo inteligentní, hlupáci, ale také třeba sexuální násilníci, apod, apod. Ti všichni se s tím narodili.
Rozdíl je v tom, zda s tím byli ochotni něco udělat. Zda zmobilizovali svoje síly a se svým handicapem ať už byl jakýkoliv, začali bojovat.
Nějak nemůžu uvěřit tomu, že choutky pedofilů, zoofilů nebo sexuálních násilníků se nedají ovládat a nedá se pracovat na tom, aby je silou vůle překonali. Homosexuálové mají dneska holt tu výhodu, že se překonávat nemusejí, protože jim za to nic nehrozí. Ovšem argumentovat, že se tak narodili, je velmi ošidné. O to ošidnější, že 99% homosexuálních párů je velmi promiskuitních, často se rozchází a vůbec silně mění partnery. Ostatně výskyt HIV je mezi nimi vyšší než v komunitě drogově závislých. A já se nedivím předsudkům, když se promiskuita omlouvá tím, že se tak narodili. Já jsem se také zřejmě narodil se sklonem k promiskuitě, ale jaksi si ji nemohu dovolit, prokud nechci ohrozit vývoj svých dětí a pokud nechci ohrozit sebe nějakou chorobou.
Předsudky tutíž nesměřují k homosexualitě jako k orientaci, ale k průvodním jevům - promiskuitě a pohlavním chorobám. i přes vysokou rozvodovost v našich zemích i přes nepříliš pevné heterosexuální svazky jsou ty homosexuální ještě mnohem méně pevné, tutíž mnohem méně společensky užitečné pro tvordbu hodnot či výchovu dětí a tudíž i zesměšňované a společensky zbytečné. Čest výjimkám...

18.05.2011 11:38:00 | Daniel S.

Za zlo si lidé mohou sami, každý říká, že zlo je špatné a přitom tolik lidí dělá něco zlého. To je můj názor .. :]
Předsudky o homosexualitě jsou téměř v každém člověku, jen nechápu proč ..

No ospravedlňovat by se podle mě měli, nemůžou za to, jak se narodí. To, že by bylo hrozné, že bychom byli všichni stejní jsem nemyslela jen na homosexuály, ale celkově na všechny lidi.
...Ano, tos pochopil správně.

17.05.2011 19:44:00 | Terror.Angel

ne zcela díky tvý úvaze, mě to přivádí k otázce, jestli je dobro a zlo obecné. Protože jsem si dost dlouhou dobu myslel, že je. Jen lidi ho z nějakejch důvodů neuměj najít/rozlišit/chovat se podle něj. (jenže co když není?)
no jinak na homosexualitu nějak názor nemám, mám asi jistý předsudky- možná- no spíš určitě...

Jinak argument, že by bylo strašné, že by byli všichni stejní se dá použít i na masové vrahy. Tedy čekal bych, že pokud se vůbec mají homosexuálové nějak ospravedlňovat, tak ne tímto způsobem.
...Ale jinak tu úvahu chápu, jako jakousi reakci na křivdu způsobenou společností (=tvým okolím)- ty vpodstatě hájíš své přátelé, ať jsou jací jsou.

17.05.2011 15:31:00 | ewon

Člověk nemůže za to, jak se narodí :] Jinak Ti vážně moc děkuji, měla jsem nutkavou potřebu, se ze všech těch pocitů vypsat :]

16.05.2011 22:00:00 | Terror.Angel

je super, že mícháš svoje myšlenky a píšeš svoje nynější pocity. Líbilo se mi na tom to, jakým způsobem jsi vyjádřila svůj názor, tak jako neléhavě, prosebně, jakobys chtěla, aby se nad tím ostatní zamysleli...je to hrozně složitý téma, je spíš pro filosofy, protože na tuto otázku, jestli je správná homosexualita nebo ne, prostě nenajdeš správnou otázku. Je jen na nás, jak moc lidsky se zachováme...=)

16.05.2011 21:13:00 | prostejina

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí