Inventura

Inventura

Anotace: Když si tak na tebe vzpomenu...

Podivně často se ohlížím přes rameno. Číhají tam na mě vzpomínky, které jen těžko dokážu odložit. Jsou neodbytně vlezlé, lepí se jako ševcovský pop a šklebí se vlčím úsměvem. Dost dlouho jsem před nimi utíkala, ale stejně mě vždycky dostihly. Asi chtějí, abych je prostě přijala, Přijala jako fakt. Smířila se a šla dál.

Není to opravdu nic příjemného, taková inventura života, který se až příliš nepovedl. V hlavě mi zní tvá úvodní věta, když jsi měl "svůj den": "Jsi blbá (kráva), ty hvězdo!" Stokrát slyšené se stává pravdou... Jo, tak dobře, jsem, a co? Čímpak překvapíš dál? "Neumíš ani uvařit, uklidit, vyprat..." Umím, a sakra dobře, ale proč bych se hádala, stejně nic nevyválčím, leda pár facek. "Jsi netolerantní, nepřeješ mi ani tu trochu zábavy." Jasně, jdi se bavit, stejně si do té putyky odtáhneš - a čím dřív, tím líp! Třeba se mi podaří včas usnout, nebo to alespoň úspěšně předstírat! "Jsi neschopná, nedovedeš hospodařit!" Á, tak ty jsi na suchu? Tak to je ovšem zlé, protože nepřestaneš slídit, dokud nenajdeš peníze na uhlí (elektřinu, chleba...). Mám je sice dobře schované, ale tvá "důkladnost" je ničivá. Začneš zase obracet byt naruby, takže ti je raději dám včas sama a dobrovolně. "Zas máš v očích to pohrdání. Proč já si tě vlastně bral?!" No vidíš - a pak že se nikdy neshodneme? Proč sis mě bral ty, nevím. A ani už po tom nepátrám. Spíš mě zajímá, proč jsem si tě brala JÁ. Kdysi dávno jsem to věděla, ale teď? Prázdnota! Prostě nic! "Tví rodiče jsou kreténi a ségra kurva! Až se bude věšet na lucerny, vím, kam jít nejdřív!" Hezky to graduješ! Víš, že teď určitě zareaguju. Ach jo, a zase to skončí na zádech... Hnus. Hnus proužkovanej!

Vždyť ty jsi vlastně ubožák. Maličký človíček, co si na mně zvyšuje sebevědomí. Svoji vlastní pošramocenou dušičku léčíš tím, že mě ponižuješ. Chceš mě ovládat, chceš ze mě vyždímat můj obdiv, chceš být Chlap. Ale chlap s velkým Ch z tebe jen těžko bude! Máš v sobě totiž tolik nízkosti, že tebou už jenom pohrdám. Mně je tě vlastně líto. Lituji tě, že se sebou musíš žít. Já jednou zdvihnu hlavu a odejdu, ale ty od sebe odejít nemůžeš. Máš se na doživotí. A to je to hrozné!

Lituju tě, protože jsi slaboch. Protože si lhář a podvodník! A paradoxně tě obdivuju. Obdivuju tě za to, že se sebou DOKÁŽEŠ ŽÍT!
Autor hloubavá, 18.06.2011
Přečteno 926x
Tipy 30
Poslední tipující: Weylin, strawbery, la loba, Zasr. romantik, zvířenka, Mbonita, V.N.Losinský, Jeněcovevzduchukrásného, CULIKATÁ, kasparoza, ...
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tedy,vidím že máš vzrušující život..skoro jako já..ale v jiných věcech..:-) Jediná zbraň na lidskou blbost-i vlastní-je úsměv nebo smích,je osvobozující..:-)

06.08.2011 06:45:00 | Weylin

/lituji tě, že se sebou musíš žít/ to je hezky napsáno,ale on si to užíval a bude užívat pokud mu to někdo dovolí. Tak na tohle raději nevzpomínat a rychle objevit někoho, kdo vám to za ta léta vynahradí a budete si užívat. Mysleli jsme, že šikana existuje jen ve školách, bohužel,funguje to všude a pokud na to někdo neupozorní...a dotyčný neodejde sám od takového nemocného člověka,tak trpí. Psychický teror je zvěrstvo. To může být duše jak chce čistá, to jí udusí a vyhasne.

Dnes jsem četla-sepotvkorunachstromu- INTOLERANCE, tak takhle nějak tady žijem.

Hodně štěstí Vám i všem ostatním (stačí i střípky).

09.07.2011 01:32:00 | strawbery

Nikdo nemá právo Tě ponižovat...Vyrostla jsem v šikaně,týrání,neustálém strachu protože máma je těžká alkoholička,první sebevraždu jsem chtěla spáchat v deseti letech...nejhorší je když si na Tobě někdo zvyšuje svoje malé sebevědomí,je to ubožák...pak jsem byla s alkoholikem partnerem ,který mě před lidmi uhodil tak až jsem upadla na zem...Moc dobře znám ty pocity okolo toho a to jejich chování...Osvobození je jedině odejít,ten přítel mě dodnes marně hledá...dokonce mi pak vyhrožoval že najme ukrajince aby mě znásilnili a zbili...matce nemohu ani říct kde bydlím ač se snaží být se mnou v kontaktu-potřebuje peníze-hraje také automaty...nosí mi obědy do práce a nikdo kdo jí vidí by nevěřil jaká je to psychopatka a že ta její mateřská láska je placená,že kdybych neměla prachy tak mě nezná...

07.07.2011 08:15:00 | la loba

vyjmenuju co je jo..slaboch,egoista,neschopný přijmout vlastní život..on..on ti závidí tvou vnitřní sílu,to,že jím pohrdáš..protože on toho není schopen,jen se .lituje..zajde na to..sebezničí ho to jeho slabošství.Je nula a moc dobře to ví.
Takovému člověku se člověk musí jen smát,litovat ho a pohrdat jím.
Jo ..a nestojí ani za to se jím zabývat.

Ženo krásná,ty jsi ho svou silou porazila a on to ví...
to je konečné tvé vítězství a teď už jen jdi dál a klidně ho překroč.

20.06.2011 21:26:00 | Mbonita

Rozbitá panenka se dá jistě ještě včas opravit, ale nesmí se dál a dál rozbíjet, držím palečky.

20.06.2011 10:22:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Věř tomu, že co člověk špatného napáchá druhým, jednou se mu to i s úroky vrátí a po smrti nenalezne klidu.Je to duševní chudák a Ty jsi statečná, milá a moudrá žena, posílám alespoň pohlazení culíkem:).

20.06.2011 06:16:00 | CULIKATÁ

Sestřičko krásně napsané a bolavě pravdivé. Kašly na toho ubožáka, nesahá ti ani po kolena. Je mi moc líto čím jsi musela projít, nikdy nic nestojí za takové utrpení. A u nás se říká "Na každé prase se někde vaří voda"...

19.06.2011 22:17:00 | kasparoza

a sorry za chybu: samosebou "jak si dokážeš...."

19.06.2011 09:47:00 | šuměnka

... ou, tak teď mě mrzí, že jsem v jednom záchvatu smazala všechno tady napsané... poslala bych tě na jednu mou povídku:-)bylo to krimisci-fi o tom, jak by to u nás dopadlo, kdyby se mi nepodařilo se rozvést:-)
Naštěstí rozvod mě uchránil vězení a jemu zachránil život.

Dneska je to k dobru, něco jako v tvém učitelování, vím jak ne a koho ne. A tím je všechno jen lepší.

Jako podle všechno zlé je k něčemu dobré, jenže to v daný okamžik většinou nechápu.

18.06.2011 15:51:00 | Žqáry

jsi silná a on slaboch
jsi moudrá a on hlupák
jsi křehká a on násilník
jsi láskyplná a on cynik
jsi ženská a on kšilt...

a takhle bych mohla pokračovat dlouho!
drsná zkušenost tenhle kus života, ale zůroč ho právě tím, jak jsi dokážeš vážit, hladit, pohledět a sdělit...

18.06.2011 15:36:00 | šuměnka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí