Proč ?

Proč ?

Anotace: Život, svět, smysl. Samé abstraktní pojmy a správně položená otázka.

Člověk je bytost nanejvýš zvědavá. Celý život se ptáme a málokdy se nám dostane uspokojující odpovědi. Lidé se často zajímají o to, jak vzniknul život. Kdysi jim na to odpovědělo náboženství, když řeklo: „Život stvořil bůh.“ Jak jednoduché vysvětlení a doopravdy fungovalo, stovky let. Poté přišla věda a za život mohla náhoda, shromáždění potřebného materiálu na jednom místě a jeho následné sloučení za příznivých podmínek. Dnes se již jen málokdo přiklání k onomu starému náboženskému vysvětlení, většina totiž věří exaktním vědeckým metodám, které nás dostaly tak daleko. Známe odpověď na otázku, jak život vznikl, ale nikdo se již nezeptal proč. Proč by se něčemu neživému chtělo se sloučit v něco “živé“ a proč by se tomu chtělo přežívat, zdokonalovat se a množit se. Jaký by k tomu měla “neživá“ věc důvod, co by na tom vůbec získala?
Autor Tocoj, 30.06.2011
Přečteno 355x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ono je asi problém definovat život... Ale řekněme, že něco, co je neživé se změní takovým způsobem (náhodou), že se začne kopírovat. No a to, co nechce přežívat- o tom nevíme, protože to nepřežilo a to co chce to se dálo vyvíjí. (nepředstavuju si ale, že by si úmyslně vybralo, že chce přežívat)

30.06.2011 23:48:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí