Živly

Živly

Anotace: co ji pod nimi představuji?

Je pár minut po půlnoci a já přemýšlím v soukromí své duše o živlech. O živlech jako výrazu, jako pocitu, jako stavu. Nakonec jsem zabrousil i na Wikipedii, abych si přečetl to, co už jsem věděl.
Jako první mi samosebou na mysli vytanou živelné pohromy. Jako síly, kterými vládne matka příroda, a teď myslím zejména ty ničivé, katastrofické – podle měřítka lidí. Podle měřítek úzce specializovaných skupin např. vědců, kouzelníků, šamanů, či alchymistů může být živel složka světa. Ať již voda, oheň, vzduch a země, či kámen mudrců, který je kombinací všech čtyř a jež dokáže změnit všechny kovy ve zlato, či slouží k vytvoření elixíru života a tím dosažení lidské nesmrtelnosti. Pohlížím-li však na živly jako takové metaforicky, můžu si pod nimi představit nezkrotné osoby, tvory, kteří jednají bez zábran a jsou nevypočitatelní, nebo jak Wiki poznamenává - i podvratné skupiny.
Živly jsou i neustálým tématem psychologů a filozofů. Zatímco jedni v nich vidí temperament, či povahu člověka. Druzí vidí za živly pralátky, z nichž nejen že jedna přechází v druhou, ale jež se v tu druhou i mění.
Já však mohu odpovědně prohlásit, že největšími ŽIVLY na světě jsou Hloubavá a Gabkin. A nechci se jim vysmívat, ale touto cestou vyseknout poklonu. Oni jsou voda, oheň, vzduch i země dohromady a jestli něco dokáže prodloužit život, je to smích, a to je synonymem těchto dvou lidiček.
Je mi ctí, že Vás znám, a děkuji ….
Autor kasparoza, 05.08.2011
Přečteno 443x
Tipy 14
Poslední tipující: NikitaNikaT., CULIKATÁ, šuměnka, Štěpina G, Květka Š., hloubavá, Bambulka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je velice příjemné číst takové dílko, je velice příjemné k mému srdci, duši vnímat slůvka, která druhému dokáží dá sílu... v jakékoliv podobě. ST!*** a víc není potřeba dodávat. :o)

14.08.2011 16:55:00 | NikitaNikaT.

A Ty si taky živel:-)))

08.08.2011 19:03:00 | CULIKATÁ

co na to říci, pane??
zas mnoho slov
pro závěr, jenž je daný...

hloubavá moudrem plane
horká, jak žhavý kov

a bouří ve vší strany
i v poklidu se vlní

vzdušná je ve smíchu
do plic se ráda plní

zemsky i potichu...

a gabkina já neznám
nemohu posoudit??
/možná má zeleň března
a možná? srpna břit.../ :))

08.08.2011 18:57:00 | šuměnka

Tady nedat supertip - to bych byla sama proti sobě, žejo! :-)))

05.08.2011 07:37:00 | hloubavá

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí