Až se zima zeptá ...

Až se zima zeptá ...

Anotace: Důvod proč přežiji tento týden ....

Až se zimá zeptá, „Co jsem dělal v létě?“, doufám, že to již budu ležet na chaloupce a to je pro mě, jako bych ležel v úplně jiném světě. A že venku bude ta pravá „Ladovská“ zima a budou kolem chaloupky hromady sněhu a já jak zapadlý vlastenec se budu jen jednou za dva dny snažit prošlápnout si pěšinku do nedaleké vesnice, bych si nakoupil něco málo čerstvých uzenin a pečivo.
A že když si zapnu televizi, nebo rádio nebudou na mě tato média chrlit záznamy letních olympijských her, či scény z bojem zmítané Libie, či jiné země, kde se na špici bodáku snaží Američané vykořenit původní zvyky a zaset „svoji“ demokracii. Ale budu se dívat na stejně čarovnou krajinu, jakou budu mít kolem chaloupky, v níž budou měřit své síly sportovci na lyžích. A já u hrnečku čaje s kapkou bezového likéru budu s kritickým okem toto jejich soutěžení sledovat a hodnotit. Či krásné pohádky, jež mě trošku připomenou ta krásná dětská léta a jež jsou nenávratně v prachu, ale která si sebou každý neseme ve své duši.
Odpoledne když se budu z procházky prokřehlý a mokrý vracet plný nádherných zážitků s vybitou baterií ve fotoaparátu a plnou paměťovou kartou fotek krajiny v zimním hávu, šípkových keřů v krajce jinovatky, či potoka uzamčeného pod příkrovem ledu. Otevřu dveře chaloupky a dýchne mi do tváře to krásné teplo a sametovým „Honem pojď dovnitř a ohřej se“ mě vtáhne a rychle za mnou zabouchne dveře.
A večer až se setmí, si sednu ke krbovým kamnům a budu pozorovat plameny, jejichž odklesky budou po stěnách chaloupky malovat čarokrásné ornamenty. A v praskotu hořících polen budu sledovat, jak z prken obkladů vystupují ze suků a letokruhů dřeva, schovaní skřítci a šklebíci, aby se rozběhli po chaloupce a ujídali mi z mého vánočního cukroví a škodolibě schovávali pantofle.
A potom si napustím kbelík horké vody a půjdu se ven do sněhu umýt, a když se spláchnu celý horkou vodou, bude tou zasněženou krajinou kolem koruny mojí třešně, stoupat obláček páry vzhůru ke hvězdám.
Nakonec uložím své tělo pod deku z ovčích loken a svinu se do náručí Morfea bych si nechal zdát nějaký ten krásný sen, například o krásné víle a jejich ještě krásnějších očích, jež se smějí jen a jen pro mě.
Tak potom řeknu „ Dřel jsem v srpnu celý týden v lese jako blázen, když venku bylo na slunci přes 40, abych si teď mohl tohle všechno dopřát. A jen a jen kvůli tomu, budu ten maraton s pilou a sekerou v ruce absoluvovat znovu a znovu každý rok. Protože za to mi to stojí.“
A co řeknete vy?
Autor kasparoza, 26.08.2011
Přečteno 616x
Tipy 11
Poslední tipující: la loba, E.T.Jane, Zasr. romantik, NikitaNikaT., hloubavá
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nádhera -miluju zimu a v Tvém podání láká jet někam do lesů na chaloupku a užívat si chladnou krásu:-)))

13.10.2011 16:29:00 | la loba

Vidím ty hory rozsypaných peřin za okny a kamna, která rozehřívají prochladlé stěny a zmrzlé tělo.. A za pár chvil už je krásně teplo, červené tvářičky a nejlépe gročík na stůl :)

29.08.2011 09:57:00 | E.T.Jane

...já mám vlastně raději slunko... :) ale až se zima zeptá, *tak co, jak to, žes na něj letos skoro nešla?? teď abys zas půl roku čekala..* - tak řeknu, ajci, ale zabojovala jsem si :o)

27.08.2011 22:38:00 | pamp_elka

To podstatné tam JE! (navzdory nepřesnostem) ST!

26.08.2011 22:50:00 | Zasr. romantik

Znám a vím, jaké to je, být na chaloupce sněhem zaváte a poslouchat, jak praskají kamna a jsou Vánoce a blíží se Silvestr a já jenom tak ležím na kanapi a dívám se na televizi, třebas na toho Mrazíka a nebo S Čerty nejsou žerty... vyvolalo Tvé dílko ve mně vzpomínky...

26.08.2011 17:19:00 | NikitaNikaT.

"Znalec" by řekl, že chyby tam jsou, ale dají se odstranit prostou editací! :-)))

26.08.2011 16:34:00 | hloubavá

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí