Malá noční úvaha o velkých věcech, jež jsou na denním pořádku

Malá noční úvaha o velkých věcech, jež jsou na denním pořádku

Anotace: Když nemůžu spát...

Jsou skoro tři hodiny ráno - ano, poměrně neobvyklá doba k úvahám. Zatímco jiní lidé se v tuto hodinu oddávají hlubokému spánku, já se snažím dobrat jakémusi myšlenkovému závěru, který mi dovolí přidat se k té větší částli populace a občerstvit se svou obvyklou porcí sladkého snění.
Téma ? Jedoduché. Jde o přístup k informacím. Často slýchávám od svých prarodičů, i rodičů, jak je naše mladá generace úplně jiná, než ta předchozí, jaký máme nekonečný přísun informací a jak s nimi zacházíme. Víte, celé mé noční hloubání začalo tím, že jsem se z nudy proklikala relativně širokou škálou videí na YouTube až k těm americkým, anti-drogově propagačním.
Aniž bych věděla, proč se na ně vlastně dívám, něco mě donutilo zamyslet se nad jedním z komentářů s nejlepším hodnocením; autorův názor na videa tohoto typu byl značně negativní. Z jakého důvodu, vždyť jde přeci o dobrou věc…? Faktem totiž je, že do antidrogových propagačních materiálů se často a schválně přehání, přičemž záměrem je mládež co nejvíce šokovat a vylekat, aby ztratila veškeré, byť nepatrné duševní pohnutky tuto odpornou věc vyzkoušet.
Jenže tady vzniká problém: co je moc, to je příliš. Cílová věková skupina může být sice mladá, nikoliv hloupá. Postupně se šíří jakési povědomí o tom, že ve videích (i jiných informačních materiálech) je skutečnost, více, či méně, zkreslená. Některým jedincům pak zvědavost samozřejmě nedá a musí si vyzkoušet, do jaké míry byly historky o účincích přitažené za vlasy a jaká je tedy pravda. A tak uživatelů tvrdých drog neustále přibývá…
Co myslíte, nemíjí se tak trochu záměr s účinkem ?
Zhruba před půl hodinou jsem si na internetu přečetla naprosto přesné, krok za krokem, detailně rozepsané instrukce při výrobě pervitinu. Popsány jsou veškeré přísady, nástoje, zmíněno je i upozonění o bezpečnostním opatření během produkce. Co je horší, hned pod tím komentář čtrnáctiletého chlapce o tom, že recept opravdu funguje.
Jak je to možné ? Jak je možné, že každé dítě, které ve svém věku dokáže ovládat počítač, se tak lehce dostane k těmto informacím ? Jak je možné, že někdo učiní něco tak nezodpovědného, nebezpečného, jako je zveřejnění receptu na po domácku vyrobený pervitin ? Na druhou stranu, jak tomu chceme (a můžeme) zabránit ?
Pokud větší informovanost (a přístup k okolnímu světu) spíše škodí, než pomáhá, jak se (a své děti) tedy můžeme bránit ? Až na tuto otázku naleznu odpověď, možná si půjdu konečně lehnout. Obávám se však, že pravděpodobněji dříve usnu vestoje..
Autor Sue Emotional, 27.08.2011
Přečteno 362x
Tipy 2
Poslední tipující: pamp_elka, ewon
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...jo, a čím víc člověk tlačí, aby to bylo JINAK, tím víc je to TAK....:) to je zkušenost...
/tož já bysem spolehla, že ty jseš šikovná holka a i když se ti občas blbě usíná, z celého nebezpečného internetu sis vybrala.... Liter.../

27.08.2011 21:19:00 | pamp_elka

/nevím, jestli Tě uklidním - :) ale trochu se možná můžeš spolehnout na to, že ve svých dětech se dost často opakujeme...takže podle toho, co celkem zodpovědně píšeš, je možné, že TOHLE problém TVÝCH dětí nejspíš nebude...:)/

27.08.2011 20:52:00 | pamp_elka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí