Rumburská vzpoura

Rumburská vzpoura

Anotace: spíš reportáž snažící se vzbudit zamyšlení nad osudem šedesáti tisíc obyvatel šluknovského výběžku

Rád bych napsal několik slov k posledním událostem ve šluknovském výběžku. A není to jen o něm. Je o státě postaveném na hlavu. O státě, který podporuje lenost, agresivitu, vandalismus a omlouvá ho jinakostí. S enormě vzrůstajícím počtem nepřizpůsobivých obyvatel ve výběžku, zejména romů, přestal být tento kus země pro obyčejné obyvatele bezpečný. Byli jsme stále víc přepadáváni, okrádáni, znásilňováni a biti. Útok mačetami a zbití několika kluků agresivní tlupou jsou jen dva případy, které se dostaly na povrch, ale děje se to tady denně. Přijde Vám normální natáhnout drát přes cestu a srazit kluka z mopedu? Zbít ho a okrást? Kde to jsme? Jsme stále v České republice? Vzbouřili jsme se a vyšli do ulic. Žádní radikálové, jak se snaží namluvit česká média, ale tátové a mámy od rodin, kteří každé ráno vstávají do práce. Lidé důchodového věku, kteří se zúčastnili, aby se jejich vnuci a vnučky narodily do lepšího světa než je tento. No a samozřejmě spousta mladých lidí, kteří se nebojí vyjádřit svůj názor a vyrazit do ulic. Stejně z nás udělali nacionalisty, radikály a neonacisty. Snažili se nás uplatit, jen abychom nevyšli ven a tak byl významně navýšen počet policistů v ulicích, dorazili i těžkooděnci. Teď už bude ve vašich městech bezpečno, hlásali, ale stejně to nezabránilo incidentu, kdy parta cikánských výrostků přepadla ve Varnsdorfu invalidu a okradla ho. Snažili se nás zastrašit a tak stále dokola vedení města a novináři hrozili příjezdem dělnické strany, německými neonacisty a romy z Janova. Nedorazili do Rumburka ani jedni, přišlo jen 1500 lidí, kteří přišli vyjádřit odhodlání bránit sebe, svůj majetek, své kamarády a příbuzné. Když nepomohlo uplácení a zastrašování, přišly na řadu zákazy. Den před začátkem byla akce pořádaná Občanským odporem Rumburk (OORBK) zakázána. Jako důvod bylo uváděno několik důvodů. Nejdříve byla důvodem blokace dopravy, poté není akce povolena z formálních důvodů, aby nakonec byla zakázána kvůli tomu, že zde již demonstraci pořádá ČSSD, jen se o tom předtím nevědělo (ČSSD strana pana starosty Rumburka). Odpoledne vystupuje starosta města Rumburk v televizi a buď ze lži nebo nevědomosti mluví o tom, že radnici nikdo z OORBK nekontaktoval. Dál nabírají události na obrátkách. Den před páteční demonstrací je na Facebooku zrušena skupina OORBK. Ať žije svoboda slova! Účel tohoto kroku byl jasný, znemožnit přípravu na páteční akci, v tu chvíli už ale 1400 lidí potvrdilo svou účast. Stále jsou šířeny fámy o příjezdu neonacistů z německa, romů z Janova a radikálů ze všech koutů země. Komentátoři do televize říkají, že někteří neonacisté už jsou na místě, videa dokládající jejich slova však chybějí. Dvě hodiny před akcí je vypnuta aktualizace webové kamery na Lužickém náměstí a náměstí tak stále vypadá skoro prázdné. Česká televize vydává ve zprávách velké titulky: Akce Národního odporu zakázána. Náhoda nebo záměr? A sama demonstrace? V pohotovosti těžkooděnci, pořádkové jednotky, psovodi, vodní dělo a nad městem celý den kroužící vrtulník. Na pódium vystupuje starosta Sykáček, je davem vypískán. Tento pískot není určen jen pro něj, ale celému státnímu aparátu, nechali vlastní obyvatele napospas a teď začnou sklízet plody své práce. Šluknovsko se začalo bránit samo...

PS prosím všechny slušné lidi, podporujte nás... ač Vás tento problém tolik nepálí.


Nezkreslené informace najdete na:

http://oorbk.wordpress.com/2011/08/24/navsteva-rumburske-radnice/
Autor Doki, 27.08.2011
Přečteno 587x
Tipy 6
Poslední tipující: Aťan
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

http://www.youtube.com/watch?v=jII5zRvLzXc&feature=player_embedded ( pozvánka na další demonstraci, 17. září, varnsdorf)

15.09.2011 10:44:00 | Doki

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1109/o-kom-se-mluvi-cikani

Doki, pokud bys chtěl v textu něco opravit či doplnit, dej mi vědět třeba do vzkazu. ...bylo by dobré průběžně doplňovat od vás nové akce a kauzy.

03.09.2011 15:49:00 | Aťan

Doki i Misantrop - podle toho co čtu v článku i v komentech, velký rozpor mezi vámi nevidím. Pro Dokiho mám pochopení, žije v tom. A Misantrop vidí na dva tahy dopředu, toho si cením, takových lidí bohužel není moc.

02.09.2011 15:21:00 | Aťan

Jo a kdybych měl stát v nějaké demonstraci, tak bych chtěl, aby mě do televizních novin vyfotili pod transparentem: "Vyloučení zpět do společnosti" než třeba "Zákon proti nepřizpůsobivým". A rozhodně bych chtěl, aby se tam rozdávaly letáky s číslem transparentního účtu na vybudování komunitního centra a letáky s podrobným popisem, jak ty gheta sanovat, jak dát těm lidem perspektivu, jak se zbavit těch podnikatelů, kteří si na bídě postavili byznys. To bych podporoval. To bych taky mobilizoval další, to bych i platil.

02.09.2011 08:29:00 | Misantrop

Doki, já nenamítám nic proti tomu jít na náměstí, vypískat starostu, veřejně se postavit za právo a pořádek v ulicích, veřejně a srozumitelně říct, že se vám (nám) to takhle nelíbí. Dokonce souhlasím s tím, že pokud existuje rasismus bílých proti černým, existuje i rasismus černých proti bílým.
Já vím, že svými připomínkami řeším rozdělení Německa a přitom druhá světová ještě nezačala. Ale tak by to mělo být. Nedělejte tu stejnou chybu, kterou při mobilizacích dělá většina lidí. Je třeba nejen svolávat lidi, ale svolávat je pod ten správný prapor. Aby jste brzy nezjistili, že jste zmobilizovali lidi na podporu nějakého místního fašisty. Aby ti zmobilizovaní brzy nezjistili, že místo práva a pořádku dělají křišťálovou noc.
Jestliže bude výsledkem té vaší mobilizace pouze uvolnění pudů z flustrace nadávek o bílých sviních a špinavých ulicích, tak se nikam nedopracujete. V tom je totiž to nebezpečí - dovolit flustrovaným a okradeným lidem, aby si vybili vztek na skupině, kterou se dá snadno identifikovat. A v takovém přistupu je vždycky latentně přítomen cyklon B.

Je správné mobilizovat. Je správné nesedět a nekoukat z okna, jak vám kradou popelnice a berou autorádia. Je správné jít na náměstí a poslat do háje toho blba, který si hraje na starostu a přitom neví, která bije. Ale aby to správné zůstalo, je třeba vyšít ten správný prapor. Je třeba teď hned definovat cíle a cesty k nim. Pak můžete zmobilizovat nějaké lidi, pak se vám to nezvrhne. Mimochodem, uvědomuješ si vůbec, že stačí, aby mezi těmi zmobilizovanými byl jediný blbeček, který si na demonstraci přinese zápalnou lahev a máte po mobilizaci a naopak vás veřejné mínění odsoudí?
Takže pokud chceš podporu, po které voláš, chceš mobilizovat a vylepšovat svět ve vašem regionu, tak koukej napsat, jak toho dosáhnout. Pak si mohu promyslet svojí podporu, pak se třeba i nechám zmobilizovat. A stejně tak to udělají ti slušní lidi. Pokud nedefinuješ své cíle a sety k nim, tak zmobilizuješ jenom ty bitkaře, kteří si chtějí do někoho kopnout.

02.09.2011 06:51:00 | Misantrop

Misantropovi: akceptuju tvůj názor ale nesouhlasím, integraci se musíme vzepřít za každou cenu, integrování jsme totiž my, musíme si zvykat na nepořádek, rušení nočního klidu, na permanentní pocit nebezpečí, musíme si zvykat na nadávky "tak co vy bílé svině" s tím, že to není rasistická nadávka... a ve chvíli kdy naplníme náměstí, jsme pro označeni za radikály, kterým jak jsi sám řekl slušní lidé tleskat nebudou, naštěstí všichni nepřemýšlejí jako ty, jsou ochotní nasednout do auta a na Lužické náměstí přijedou... ty řešíš válečné rozdělení Německa... ale my jsme teprve teď vyhlásili mobilizaci

01.09.2011 20:21:00 | Doki

...jenže oni Misantrope bojují i proti liknavosti médií, takže na to náměstí (i s programem) stejně budou muset.

01.09.2011 10:32:00 | Aťan

No, na tohle se zareagovat sluší... Z tvé úvahy bohužel vyplývá reakce spíše Heydrichovského střihu než nějaká integrační akce. A tvůj komentář vypočítává, proč to či ono nejde... Nu s takovým přístupem opravdu nic nepůjde.
Já jsem ti nepsal, co máte dělat vy... ostatně jste v jiné situaci než my, máte tam jiné případy, ale něco byste dělat měli.
Zatím jsem se ale dozvěděl jenom o té "Rumburské vzpouře" a z tónu úvahy mě v nose zašimral pach kyanovodíku. Vyzýváš slušné lidi, aby vás podporovali, ale co mají podporovat? vaše demonstrace? Které jsou ty vaše? Ty na kterých se píská proti starostovi a nebo ty, kde se vyhrožuje Romům? Nebo máte sakra nějaký nápad, který by se dal podporovat? Například že by mohli slušní lidé podpořit výkup takového paneláku? Nebo že by podpořili vznik velkého mládežnického centra? Nebo třeba že by podpořili předčasné volby?
Zatím mám bohužel pocit, že vyjádřením podpory bych ji nevyjádřil jen vám, co musíte snášet okrádání, ale i těm náckům, kteří už si zahajlovali a vysvětlili Romům, že mají jít do plynu a že je upálí. A upřímně... těm ji vyjádřit nechci.
Tak si tam u vás v té vaší Rumburské vzpouře definujte nějaké cíle, vymyslete formy činnosti jak k těm cílům dojít, založte si transparentní účet a pusťte se do shánění podpory od slušných lidí. Slušných lidí je u nás dost a jsou ochotní na ledacos přispět. A když začnou slušní lidé, chtě nechtě se přidají i další. Pak i firmy, úřady i státní fondy. Ale nejdřív musíte vědět, co vlastně chcete. Slušný a rozumný člověk žádný křik nanáměstí podporovat nebude. rozumný a slušný člověk podporuje program, řešení a ne pískot.

01.09.2011 07:06:00 | Misantrop

http://oorbk.wordpress.com/2011/08/31/simacek-to-prehnal/

porovnejte výroky tohoto pána a skutečný proslov Josefa Mašína... k nalezení také na těchto stránkách, snad si uděláte obrázek proti jaké propagandě tu stojíme, díky za komenty a všechny dobré rady

31.08.2011 22:39:00 | Doki

jsem v jednom kole, tak stihnu nějakou reakci až teď, zejména Misantropovi: množství romů trápí šluknovsko odjakživa, asi bychom se dostali až někam k poválečnému vysídlení, od té doby to jde s tímto krajem z kopce, průmyslová zóna je pěkná věc, ale tu nelze postavit všude, je zapotřebí vhodná poloha, infrastruktura, velké město nadosah atd., v Rumburku takovou zónu máme, za X let tam sídlí pouze jedna firma, naštěstí velmi slušná, zónu tedy máme, bohužel zatím nedokážeme přilákat dostatek firem, nakolik je to atraktivitou zdejšího regionu a nakolik neschopností města nebudu soudit, s jednou z největších nezaměstnaností se tu potýkáme už od "revoluce", největší problém nám teď dělají páni podnikatelé, kteří nakoupí x paneláků, stanoví nájem 12000 Kč a až po okraj ho naplní sociálními případy, ani jeden z těchto nájemníků nepracuje, ale náš úžasný stát doplácí v rámci sociálních dávek i takto přemrštěné nájmy... ty se každého půl roku zvyšují a peníze jdou rovnou na účet majitelům nemovitostí, je to v podstatě pohádkový byznys podporovaný státem, dovoluju si napsat, že žádný ze starostů, které tu teď máme neprodá pochybným firmám už ani kůlnu, ale je pozdě... navíc, jak chceš po malých městech aby vykupovaly budovy typu panelový dům? z jakých peněz? ano... někdy to jde a v rámci možností se o to i zastupitelstva snaží, ale nejde to vždy, nastínil jsi scénář který je velmi praděpodobný pro tento kraj... v podstatě se snažíme dělat vše co jsi radil, ale stejně to nestačí... vyměnit politiky, to určitě uděláme, opravdu si nemyslím že by se pan Sykáček znovu stal starostou... ale dámy a pánové, tady už nejde o nic jiného než o život... pravděpodobně se velice brzo strhne poslední bitva o tento výběžek, nepotřebujeme odsoudit stylem, můžete si za to sami, tak si to teď vyžerte... potřebujeme aby se o nás mluvilo, psalo... ale pravdu, ne to co se objevuje v tisku, potřebujeme pomoc, opravdovou... potřebujeme hlasivky, paže a pěsti každého z vás, ano můžeme tenhle výběžek odepsat, můžeme odejít... schopný člověk se chytne všude... ale jakou část ČR odepíšeme příště? Mostecko... ? Chomutovsko? a budeme takhle odepisovat donekonečna? Co nám z té republiky zbyde? řekni mi kde se romy podařilo úspěně začlěnit? nesedíme tady a nebrečíme si do klína jak je život zlej... naopak... postavili jsme se pěkně z příma a chceme uchopit budoucnost do vlastních rukou, mnoho mocných se nás snaží zase pěkně ohnout zpátky zatímco romští kriminálníci chodí městěm a zcela otevřeně slibují odvetu... dnes V POLEDNE byl v centru Rumburka oloupen pár důchodového věku... ve Varnsdorfu na zahradě napaden tyčí starší člověk... okradená a znásilněná dívka... taky Varnsdorf, slyšeli jste z něco z toho v televizi nebo rádiu?

31.08.2011 22:33:00 | Doki

Misantrop to sice řekl drsně, ale pravdu má v tom, že se musí začít od hlavy - Sykáček & spol. zaslouží nakopat do rozkroku pro výstrahu, aby případní nástupci na jejich funkce neměli stejné chutě kašlat na lidi. Misantrop uvádí zkušenosti ze svého bydliště, taky bych přidal něco do mlýna od nás z HK... ale to ti asi moc nepomůže. Ale jedno je jisté - nenechte si od žádného radního a jejich poskoků nic líbit, nebo to dopadne blbě. U nás si různí Sykáčkové (už zmizeli) postavili radnici za dvě miliardy a ještě další generace se z toho jen tak nevzpamatuje. Stále věřím, že si to dotyční "chytráci" jednou v kriminále odsedí, pracuje se na tom.

(mimochodem, pozdravuj Lucku, prohlédl jsem si fotky :-))

31.08.2011 15:00:00 | Aťan

Misantrop má pravdu...
Je snadné obvinit všechno a všechny, vypískávat lidi, starosty i ostatní a stejně tak je snadné se i oprávněně ročilovat. Ale řešení to není. Jestli má být řešením to, ať se starají sami, my jimn nic nedlužíme, to už jsme hodně blízko tomu idiotovi Pla-Tonovi, který zná jen metodu kvéru.
Velmi snadno se takto můžeme dostat k tomu, že po Romech mohou za naše nebezpečné ulice bilí chudáci, pak ti brejlatí, levičáci, pravičáci, intelektuálové, komunisti... dosaď si sám. Úvaha je k ničemu bez naznačeného řešení.

30.08.2011 20:08:00 | Daniel S.

Ale řeknu ti, jak jsme postupovali my u nás. My máme taky problémy s "nepřizpůsobivými". Akorát už jsou to ve většině spíš bílí... A máme problémy ze stejného důvodu - předchozí vedení radnice proalo městské byty za pakatel nějakému parchantovi, co si z toho v souvislosti s Ostravou udělal velmi výnosný byznys.
Tak nejdřív jsme vyměnili lidi na radnici. Pak jsme začali postupně vykupovat byty zpátky a dělat z nich slušné bydlení. K tomu jsme se pustili do průmyslových zón a díky tomu má naše obec jednu z nejnižších nezaměstnaností a tím mají lidi i peníze a nemusejí krást. Všichni ti patnáctiletí frackové, co tam u vás používají mačety v hospodách, tak ti u nás chodí hrát zadara paintball, mají svoje předimenzované mládežnické centrum a dostali stejnokrojové košile s nášivkami - udělali jsme kozla zahradníkem a to byste koukali, jak to funguje. A světe div se, projevilo se to na školní docházce i na prospěchu...
Jasně, stálo to spoustu peněz a ještě víc to stát bude. Ale platíme za chyby našich předchozích voleb, platíme za to, že jsme se nechali zlákat od těch idiotů na vládě a ředitelem zeměkoule na hradě, který nám tvrdil něco o neviditelné ruce trhu, který všechno vyřeší.
ale i přesto, kolik to stojí, tak u nás pořád ještě stačí tři kluci na městské policii, obejdeme se bez kamer a kriminalita sáhodlouze klesá.
Jo a taky jsme v obci takovým "podvůdkem" zatrhli hrací automaty a pokud to jen trochu jde, nepouštíme tam exekutory.

29.08.2011 07:09:00 | Misantrop

Mě by spíš zajímalo, jak se ti "nepřizpůsobiví" na to Šluknovsko dostali? To jako najednou sehnali prachy, přestali brát drogy, přestali kouřit a pít, koupili si tam na Šluknovsku baráky, protože tam je málo policajtů a dobře se tam krade?
Nebo tam máte tolik firem a práce, že tam není nezaměstnanost a tak tam všichni jdou za prací? Nezlobte se lidi na mě, ale ti lidé se tam nedostali náhodou.
No jestliže vaše radnice zprivatizovaly celá sídliště pochybným firmám, které si tam sestěhovaly chudáky z celé republiky, aby jim jinde neblokovali developerské projekty, tak se nedivte. Stejně tak se nedivte, že vám tam zhoršují nezaměstnanost. Vyši mladí z regionu prchají, že tam není do čeho píchnout, protože vaši starostové nejsou schopni dát dohromady žádnou průmyslovou zónu, neumějí se napojit ani na Německo, ani na zbytek republiky, jen umějí koukat, jak se baráky a byty prodávají vyčůraným obchodníkům, kteří do nich nastěhují obsahy ghet z celé republiky a protože jsme taková super svobodná země, tak už se dál nestarají ani o občanskou vybavenost, ani o pracovní příležitosti a samozřejmě se nestarají ani o to, aby tam byly policejní služebny.
Můžete v těch vašich odporech pokračovat... ti obchodníci s bídou už mají dávno připravenou další várku bezprizorních lidí, které do těch uprázdněných bytů po těch zatčených narvou. A ještě víc to tam přehustí, bude tam ještě míň práce, za chvíli se tam budou bát i policajti, bude vám utíkat ještě víc mladých lidí a to všechno bude tvat i přes všechny demonstrace a pískání tak dlouho, než si uvědomíte, že správa vašich měst musí od začátku vypadat jinak. A pokud jste dopustili, aby o velkých plochách vašeho okolí rozhodovaly cizí zájmy a peníze, tak se nedivte.

29.08.2011 06:59:00 | Misantrop

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí