Planeta Země-Příroda a lidé

Planeta Země-Příroda a lidé

Anotace: Článek pojednává o důležitosti zachování Planety Země. Ekologie je jenom pojem,ale život je realita !

Na počátku světa bylo všechno tak,jak mělo být. Potom přišel člověk a začal věci měnit...
Po mnohá tisíciletí lidské existence byla planeta Země udržována,než-li je tomu dnes. Ano,lidé mezi sebou často válčily a přinášeli zkázu více sobě,než-li svému prostředí. Ale vidíme svět,který je pro lidi ze zdravým rozumem nepochopitelný. Co způsobilo tuto změnu? Chamtivost a sobectví,které nemá žádné obdoby. Začátkem revoluční technologie byli lidé v úžasu,čeho je člověk schopen vytvořit. Dnes se můžeme jen právem stydět za všechno co jsme dovolili kvůli ignoranci k přírodním zákonům. Chtěli jsme pohodlí,máme problémy. Chceme všechno rychle,máme civilizační choroby a předčasně umíráme. Stále to slyšíme ve zprávách : Jedna nehoda za druhou. To není náhoda,to je důsledek špatného jednání. My jsme tvořivé bytosti ze svojí vlastní inteligencí. Ale nesmíme při tom zapomínat na zdravý rozum,díky kterému nebereme život na lehkou váhu. Můžeme tedy jednat ze svojí tvořivostí bez ohledu na život kolem nás? Můžeme žít bez dýchání,čisté vody a čistých potravin? Nebo si hrajeme na sebevrahy a vrahy zároveň? Máme snad právo rozhodovat v jakém stavu se má nacházet Planeta Země? Máme postoj:jsme páni života ! Ale přitom se chováme jako nepřátele života. Jenom díky životu můžeme žít. A proto jsme součástí života a správci všeho,co nám bylo na Zemi svěřeno. Sami si položme otázku : Budu se rád dusit jedovatými plyny ve vzduchu nebo raději budu dýchat čerstvý vzduch a cítit se dobře? Budu raději jíst znečištěné a upravované potraviny,které jistě postupně otravují moje tělo,abych onemocněl anebo budu jíst s radostí všechno,co moje tělo udrží v dobrém zdraví? To samé je i s vodou,která je hlavním pramenem života! Nejhorší věc,kterou můžeme udělat je,zvykat si na špatné věci a časem to považovat za normální. A naopak. Nejlepší věc,kterou můžeme udělat je odvyknout si od všeho,co nás ničí,abychom si mohli navyknout na všechno,co nás činí štastnými bez pocitu viny. Tomu se říká změna! Jinak budeme vždy zapírat svojí inteligenci a naše tvořivost bude nadále zneužívána kvůli falešným ambicím. To není moudré,ale bláznivé. Každá přírodní katastrofa nás jasně varuje,abychom neničili planetu Zemi,kterou jsme nestvořili. Jen pomyslete: K čemu nám bude naše veškerá moderní vymoženost a pohodlí,když zítra zemřeme. Někdo namítne: všichni jednoho dne zemřeme. Ano,zemřeme. Záleží jen jak zemřeme. A hlavně: Jak budeme žít? Anebo raději budeme přežívat a čekat na nejhorší? Planeta Země je v pohybu. My lidé jsme v pohybu. Stejně tak je i v pohybu každá forma života. Je možné ještě dát všechno do pořádku. Ano,je to možné! Ptáte se jak?
Odpověď je jednoduchá: Naučit se milovat sebe tak,abychom milovali všechno a všechny formy života.
Jenom pravá láska je naší záchranou!
Autor MirekM, 20.09.2011
Přečteno 459x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí