Nenávist není řešení

Nenávist není řešení

Anotace: -)

.

Veřejnoprávní Polská televize přizvala do poroty pěvecké soutěže Adama Darskiho, alias Nergala, alias zpěváka metláků BEHEMOTH. Ten na jednom z koncertů rozsápal bibli, kterou pak fanoušci spálili. V chronicky religiózním Polsku taková brutální akce samozřejmě vyvolala stejně razantní reakce, které se aktuálně projevují tím, že tamější biskup Wieslaw Mering vyzval věřící, aby přestali platit koncesionářské poplatky, dokud bude Nergal v porotě. Nebudu tady šířit svůj soukromý názor, že pro roztrhání svaté knihy můžu mít pochopení, neboť jsem si plně vědom symboliky takového aktu, který má upozornit zejména na nesmyslnost instituciovaného křesťanství a jeho dogmatické zlo. Jde mi spíše o řešení tohoto staletí trvajícího napětí. Jak zastavit šíření lží, které se z kazatelen valí na hlavy oddaných (protože většinou zmanipulovaných) věřících? Odpověď zní: Nijak! Každá okázalá akce (např. ve výše zmíněném Nergalově stylu) pouze ono napětí zvýší, neboť když proti něčemu bojujeme, tak to ve skutečnosti posilujeme (viz hloupá reakce polského biskupa). Ne, každý musíme začít u sebe, ve svém nitru, neboť nás neutváří vnějšek, ale jsme to jen a pouze my, kdo vytváří svoji okolní realitu. Nejdůležitější je proto v současném chaotickém světě vnést klid do našich duší (nebo čeho), a tím začít uzdravovat (osvěcovat) své okolí. Taková snaha je přitom tisíckrát duchovnější, než učení všech náboženství světa. Klidu dosáhneme různými způsoby, zejména však tím, že si uvědomíme jednu zásadní věc. Totiž, že nenávist není řešení!

.
Autor 6thSun, 27.09.2011
Přečteno 616x
Tipy 22
Poslední tipující: Helena Lovecká, Radhuza, Quigleika, Lea Aura, zvířenka, Antares, Marco, Agniezka, maranika, Aťan, ...
ikonkaKomentáře (17)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Stvořil Bůh člověka, nebo člověk stvořil Boha? I když to bolí, stále ještě
věřím na lásku a svědomí...

23.10.2017 23:13:32 | Iva Borecká

tak tak .. ST :-)

24.05.2012 07:46:15 | Helena Lovecká

...některé myšlenky tu jsou opravdu úžasné. Přesnější by možná bylo - někteří "nositelé myšlenek" ...ať tak nebo úplně jinak, děkuji :)

23.02.2012 22:22:01 | Radhuza

rovněž děkuji! :-)

24.02.2012 17:29:59 | 6thSun

Já si to čtu podruhý..a mezi řádkama tomu cele rozumím...(ted jsem dokonce napsala straaaašně dlouhej koment asmazala ho...raději...)
Je to téma horké,věru...jenže dříve než můžeme v sobě něco měnit, musíme pocítit tu potřebu srdcem,celým svým bytím,než pak za pomoci rozumu začnem změny konat...a to je někdy pěkná svízel(ale né přítula)...ale aby to tady pokračovalo dál,nebude zbytí...nutno se přepólovat,všemi možnými prostředky...
Dík..zkrátila jsem to,buďte rádi.
Otec Fůra

06.10.2011 22:01:00 | zvířenka

Jen jsem se v duchu s tema polakama smířila už choděj a jsou miloučkatý takže díky za tu úvahu ;-)

29.09.2011 13:55:00 | la loba

pěkně o té pravdě mluví pan Eduard Tomáš..

http://www.youtube.com/watch?v=_55cnbZsejo

28.09.2011 21:55:00 | Agniezka

On je to asi strach...strach našeho ega že by nad náma ztratilo vládu:-)...

27.09.2011 22:03:00 | la loba

ST jako souhlas.
Už to tady asi někdo zmínil - zdánlivě jednoduché a zadarmo, ale místo aby bylo pohodářů víc, je jich možná čím dál míň. Optimisticky vidím v dálce zamlžený obraz: poslední dva lidé se vzájemně nezastřelí (už nebudou náboje), nýbrž se umlátěj klackama. Vládu nad Zemí převezmou bakterie. :)

27.09.2011 21:55:00 | Aťan

:-)

27.09.2011 20:19:00 | ewon

Já to čtu ...poláky moc nemusim ale rozhodla jsem se teda že je nebudu nenávidět a nechám je dejchat:-)))

27.09.2011 18:22:00 | la loba

ano, to je pravda, tos to rozsek, proč cestovat do Polska, nebo za zprávami na internet, rodina úplně stačí. :-))

ale vážnějc: určitý typy problémů jsou vytvářený právě rodinou, a prakticky celým zbytkem lidstva, nicméně část (nedokážu říct jaká) je zcela jistě produkována námi samotnými (nepsal jsi to v tý úvaze, abych se trapně neopakoval- jsem dost rozespalej)- no a v tom je to právě náš problém, takže v tomto ohledu válčíme sami se sebou. (a okolí je pak jenom katalyzátor, nebo možná spouštěč)

27.09.2011 17:45:00 | ewon

no, jako nepřijde mi to špatný- ten tvůj názor na konci.

Když jsem ale čet ZAČÁTEK tý úvahy, opravdu to ve mě posilovalo spíš ty negativní pocity. A skutečně dost zkratkovité (někdy se sám sobě divím):
1) nemám rád mediální zprávy a takovéhle se šíří dobře (lépe teda jen zprávy o násilnostech)
2) nepochopil jsem kdo je metlák- asi někdo s metlou :-)
3) nakonec jsem si to spojil s metalem- podle jméno beh...nevim jak dál
k aktérům:
1) co tím "metlák" myslel jsem nepochopil, pro mě je to spíš: seru na vás a chci pobouřit- (ne nějakej výstup proti institucionalizovanýmu křesťanství)- tolik k problematice symbolů- jinak jsem si řek: je to magor
2)biskup: magor číslo dva
3) pokud by ho někdo poslech, kvůli tomu co říkal => další magoři
4) v principu jsem celý Polsko zařadil mezi magory, když v instituci s kterou se ztotožňujou je takovej magor (což je dost hrubá generalizace) (ale daly by se popsat další věci, co maj katolíci rádi, jinými slovy další špína, kterou už ve mě vůči nim byla přítomná)
takže výsledek: negativní pocit vůči celýmu národu, vůči katolický církvi jako celku, takže ač si patrně nechtěl, šíříš nenávist (nebo aspoň odpor a znechucení)- tím tě neobviňuju, spíš konstatuju, jak je to u mě (ale asi i u dost jinejch lidí) strašně snadné.

to tvoje řešení se mi líbí proto, že je tak geniálně jednoduchý a je obecný (přijde mi, že se zprávou prakticky nesouvisí). Skoro jako matematika. :-)
Problém je, jak se k němu dopracovat.

(někdy možná budu přemejšlet o smyslu délky tak dlouhýho komentáře a obtěžování mysli jiných lidí, ale teď určitě ne) :-) (navíc kdo to čte, žejo) :-)

27.09.2011 17:39:00 | ewon

já když už si myslím, že to mám, že jsem třeba v pohodě víc než den (třeba dva), tak se potkám s mámou, do deseti vteřin jsme v sobě a můžu na tom klidu dřít úplně od začátku :-) v rodinných vztazích je vůbec nejvíc zašlý emoční špíny, takže kdo si myslí, že je duchovně osvícenej, ať jde na nedělní oběd k rodině nebo něco podobnýho :-)

27.09.2011 17:37:00 | 6thSun

To jo jakmile jsem v pohodě hnedka se mě bšichni snažej nasrat a když se nechci hádat tak taky nejsou spokojený:-)))

27.09.2011 17:35:00 | la loba

Klid vlastní duše má taky jeden krásný vedlejší účinek: neuvěřitelně vytočí všechny okolo, kteří o vyvolání boje přímo usilují. Samozřejmě, není to tak úplně dokonale nezištné, jak by vnitřní klid asi měl být, nicméně to už je pak na svědomí ostatních, jak se s tím vyrovnají. Navíc... dokonalost je taky jenom pověra ;)

27.09.2011 17:18:00 | ziriant

To ano souhlasím ale fakt je že na první pohled tak strašně lehká věc je nebetyčně těžká...ale faktem je že pokud mám bordel doma nemá cenu radit sousedům s úklidem:-)))

27.09.2011 13:39:00 | la loba

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí