Noční zápis č. II

Noční zápis č. II

Anotace: Zamyšlení, deníček, co chcete... Tak a dnes další,...http://www.novinky.cz/krimi/246869-muz-v-prazskem-metru-zastavil-zlodejky-byl-zmlacen-a-nikdo-mu-nepomohl.html

*
Úplné začátky jsou pro mě děsivé stejně jako výběr z osmi běžeckých drah pro astmatika, jako nesmrtelnost pro duši sebevraha. Cíleně se koušu právě do těch míst, ve kterých se jizva zacelila a pokouším se přitom podívat skrz svůj pravý odraz v maloměstské kaluži, i přes všechnu tu mléčnou ovčí vlnu a úzkost. Každé následující ráno mě pak bolí klouby tak, že skoro nechodím. Bolest mi poskytuje útočiště a klid. Nikdo mi nenahlíží přes rameno, když se pokouším psát něco z jiného soudku, ze soudku pro hyperrealisty ne pro básníky, protože ví, že bolest je přenosná kapénkami i nezúčastněnými doteky. Vím, do neděle se zaručeně nedopíšu, nedospěji, ale přepošlu se vstříc pondělí, i když nedostatek informací mi zatím svírá pažemi příliš nenápadný krk.

Naučila jsem se vínem rozvazovat ruce. Sama v sobě rozpouštět rozpaky - před světem i sebou skrývané svědomí. Přerůstám vlastní kůži. Dopíjím sklenku a odcházím ven klamat noc Eliášovými plamínky. Hvězdy mi budou nahlas závidět. Déšť se stane dobrovolným rukojmím v mých sešlapaných botách, déšť se stane dobrovolným rukojmím v ovzduší z hořící cigarety.

Jsem svéhlavá etiopská přeběhlice ze samot, která se výmluvně navrací ke sklence při dozvucích manipulace mužů s cizí poraněnou ženou. Svět mě vytáčí bez pravidel, přes všechny své osy někam hloub, pryč z lhostejna, pryč od lidí, kteří přihlížejí znásilňování dívek o půl čtvrté ráno, kteří přihlížejí vykrádání bankomatů s regulačními poplatky, kteří přehlížejí vlastní stín ze strachu, že by se v něm mohl objevit něčí nůž. Nůž někoho, kdo by byl velmi nerad vyrušen ve frontě na absolutno.

Přerůstám vybělenou špínu ovčí vlny. Měním se v černohlavou sfingu – lvici uvnitř člověka.
Autor Severka, 09.10.2011
Přečteno 464x
Tipy 25
Poslední tipující: G.P., Juan Francesco de Faro, Bambulka, enigman, Levandule, Agniezka, prostějanek, blue, hatlapatla, její alter ego, ...
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zdá se mi, že jsi maturity nějak vyrostla...

13.10.2011 18:41:00 | lidus

Klasická distribuce odpovědnosti. Klasický učebnicový případ byl, jak z oken přihlíželi slušní lidé (Nietzsche by řekl svým sarkasmem "dobří a spravedliví") vraždě mladé ženy.

13.10.2011 03:42:00 | Juan Francesco de Faro

Uff, četla jsem jedním dechem, přimrazila jsi mne k židli ...
Tohle je káva s kapkou jedu podávaná
a taky větev uprostřed nařezaná ...
Jako peříčko s silou tsunami
jako bezpečná propast pod námi ...

Skvěle napsáno. ST

12.10.2011 09:49:00 | Bambulka

Tak tohle už je jiné dílo! Silná ranní káva s rosou na chodidlech a sluncem ve vlasech, slzou v duši a řasou v oku... Vynikající!

10.10.2011 13:50:00 | Levandule

Přichází probuzení, snad i moudroust...kdoví. :-)

09.10.2011 16:50:00 | hatlapatla

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí