BÍDA A BOHATSTVÍ

BÍDA A BOHATSTVÍ

Anotace: Porovnání dvou odlišujících se lidí.

Co vlastně tato dvě slova vyjadřují? Dalo by se říct : Jednou jsi dole, jednou nahoře, či dnes peníze máš, zítra ne. A nebo já jsem bohatý, mám vilu s bazénem v nejlepší čtvrti Prahy, chatu na Kostarice, jachtu na Kanárských ostrovech, Jaguára v garáži a tchýni ve Spojených státech.
Ty máš byt 2+1 v Rakovníku, doma si ti věčně stěžuje žena, že máte málo peněz pro vaše tři děti.
Ale přesto máš něco, o čem si já mohu nechat jen zdát. Co to může být ?????
Já chodím do firmy v černém obleku od nejznámější francouzské značky. V ruce mám sametový kufřík. Zaměstnanci se na mě usmívají a z dálky mě zdraví : “Dobré ráno, pane řediteli.” Odemknu si kancelář, položím se do pohodlného, koženého křesla a zazvoním na sekretářku. Ta v okamžiku přicupitá s kávou a naplánuje mi na dnešní odpoledne schůzku s majitelem GE - X bank.
Ty přijdeš do podniku v laciné mikině značky x a džínsech made in China. Odemkneš si svou skřínku a převlečeš si modráky. Někdo na tebe křikne: “Běž na halu.” a ty se po zbytek odpoledne hrabeš v motorech aut. Občas se někdo nechá slyšet: “Nazdar vole. Jak to jde?” Odpovíš podobně a dál si hledíš špinavého nářadí.
Tak proč mám stále ten pocit, že máš ve svém nicotném životě něco víc než já?
Trávíš snad dovolenou v zahraničí? NE! Ty můžeš být rád, že když ti to finanční situace dovolí, vezmeš rodinku na týden pod stan.
Pokud se na ni dostanu i přes časové vytížení já, pojedu do italských Benátek, pařížského hotelu nebo na pláže v Turecku.
V neděli si sednu s věřiteli mé firmy k pockeru, nechám je vyhrát něco peněz, aby se neobrátili proti firmě zády. 300 000 by mohlo postačit ne?!?!?! Popíjíme při tom brendy s ledem a debatíme o bilanci dolaru, akciích a postavení firmy na světovém žebříčku.
Ty se v neděli přivalíš domů, plácneš sebou na starou pohovku a otevřeš si k tvému nejoblíbenějšímu, stupidnímu seriálu tu nejlevnější plechovku piva. Pak třeba přijdou tví kamarádi, dáte si mariáš o desetníky a zdrbnete zaměstnavatele, nespokojené ženy a tchýně, které vám do všeho kafrají.
Já jsem oproti tobě vážený, všichni mě potřebují , mají mě ………… A ejhle, to je ono. Už vím, proč jsi na tom lépe, človíčku. Tebe mají ti, co jsou kolem tebe rádi a váží si tě. Na mě milují mé peníze. Má žena má, co chce, a tak se mnou žije. Ta tvá nemůže mít mnoho věcí, ale má tě ráda. Proto jste spolu.
Vaše děti se na tebe těší, až přijdeš z práce, políbíš je a pak je vezmeš na stupidní film do laciného kina s popcornem za dvacku. Ale je to baví, už jen proto, že se na něj dívají s tebou a ty se tím “kvalitním” popcornem dávíš také.
Já děti nemám, nebyl na ně nějak čas mezi prací ve firmě a cestováním. Neznám větu: “Mám tě rád nebo mám tě ráda TATI.”
Tvá žena tě má ráda se vším všudy. I s platem 12 000 měsíčně.
Máš se nejlépe ty můj pomyslný soku. Sice nemáš, na co si ukážeš, ale máš ženu, která tě miluje, děti, které ti dělají radost a přátele, kteří ti na pozdrav odpovídají upřímně.
ZÁVIDÍM TI !!!
Autor Péťa, 16.02.2006
Přečteno 623x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

*Jsou i tací kteří mají jen těch 12000*

17.02.2006 17:43:00 | Báček

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí