Ve víně je pravda

Ve víně je pravda

Anotace: Snad. Pro mě je ale ve víně jediné: samota.

Maturitní ples je velká událost. Září šperky krásných i méně krásných dívek, šustí drahé i levnější šaty a ze všech koutů je slyšet spokojené štěbetání vyděšených primánů i ostřílených maturantů. Je složité prodrat se z jednoho sálu do druhého - v cestě vám stojí desítky toalet a obleků, o které je třeba na vysokých jehlách nezavadit. Je třeba rozpačitě pozdravit opilé a často i zhulené známé, jež jsou vašimi "přáteli" jen z určité společenské nutnosti. Objetí a pivem páchnoucí pusa na tvář od jednoho z nich působí jako rána palicí do hlavy - a to hlavně před společností, na kterou chcete udělat dojem. Není bohužel možnost elegantního útěku, a tak volím možnost útěku velmi neelegantního, avšak nejúčinějšího - prostě zmizet. Ona společnost na mě pohlíží stejně rozpačitě, jako jsem já přijala bodré projevy náklonnosti opilých spolužáků z jiných ročníků. K dokonalosti katastrofálního výjevu už chyběl jen můj pád na nestabilních střevíčkách, naštěstí uskutečněný až ve větším soukromí.
Přirozeně jsem hledala útěchu po trapné situaci u svých přátel, jež jsem se nebála označit pravými. Po několika zoufalých pokusech o tanec jsem však byla označena za zoufale nudnou a ponechána svojí samotě. Kde hledat útěchu teď? Na mysl mi přišel jediný nápad: hledat útěchu společně s pravdou ve víně.
Je ve víně pravda? Nevím, já jsem se svým rádoby portským vínem našla jen větší samotu. Mělo nasládle kyselou chuť - byla to břečka, které snad dodali chuti jen kostkovým cukrem. A já si uvědomila, jak je samota mučivá, jak jsem jen byla ponechávána v iluzi sladkého vína, které se skoro nedá pít. Uprostřed sálu plného stovky lidí, kteří se dobře bavili, jsem zůstala jako jediná lichá. Nepřišla starostlivá maminka, kterou bych mohla odbýt obligátním:"Jsem unavená!!". Že by přišel nějaký skutečný přítel, jsem čekat nemohla - mé nejlepší kamarádky se na sebe lepily jak vosy k marmeládě a ta, co s nimi není, jim ani nepřišla na mysl. Nepřišlo ani kouřem a pivem páchnoucí objetí známého, který by mi aspoň v podroušeném stavu vlípl další uslintanou pusu, která by mě teď tak potěšila. Nepřišel nikdo. Přišly jen slzy a bezbřehý chlad, který ve mě rozdmýchával sebelítost, jež přivolávala další vlny hořkých slz.
Ve tmě nepřišla jediná záchrana: jen další doušky vína, smutku a samoty. Člověk si uvědomí, jak je sám, po těch nejběžnějších a nejtriviálnějších situacích - tehdy, kdy jen chce někomu něco málo říct a najednou zjistí, že není komu. Jak nedůležitá událost může člověka uvrhnout do smutné prázdnoty, ze které mu pomůže jen přítel.
A můj přítel nepřišel.
Autor Melitelee, 02.03.2006
Přečteno 550x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To je moc pěkný! Napsaný perfektně (pokud to jako laik můžu posoudit), čte se to výborně, smutný je to tak akorát.. Co bych dodal.. Jen že je mi to povědomé, ..blízké.. rozumím..!
Tak a jdu se podívat na další tvoje věci! :-)

14.02.2007 15:00:00 | La Suneteto

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí