Afrika musí žít!

Afrika musí žít!

Anotace: ...pracuji na internetových stránkách, které budou informovat o aktuálním dění v Africe...

Vzpomínáte na červencový summit států G-8 v Edinburgu o prominutí dluhů nejchudším africkým zemím?
Jednalo se o velký krok na cestě k řešení africké krize. I když otázkou nemělo být zda pomoct, nýbrž jak pomoct co nejefektivněji.
Svět si zase jednou vzpomněl na Afriku. Milióny lidí tam umírají hladem, další milióny na AIDS. Některé děti se tam od narození neusmály - celý život cítí jen nedostatek a strádání - počínaje už potřebou mateřského mléka. Děti tam ještě neumí chodit a už se musí samy přikrývat dekou na ulici..Některé záběry sotva se pohybujících kostlivců připomínají záběry z koncentračních táborů.
Někdy se tolik stydím,..tak moc, že jsem součástí těch nekonečných morbidních keců, té pohřební diplomacie...Není o čem dál hovořit. Umírají lidé!
Je to neuvěřitelné..., miliardy na zbrojní průmysl, další miliardy na cesty na Mars.
Jak strašný jsem člověk..Chrání mě česká ústava, ale někdy bych byl radši chudý Somálec. Snad se jednou vykoupím...

50000 lidí zemře v Africe každý den na následek extrémní chudoby. Každý den takový jeden Holocaust. Jak s tím můžeme žít? A jak můžou oni?

"Jsem hrdá, že jsem Etiopanka",..Jednoduchá slova, ale jak silně zní z úst 14 dívky, jejíž rodina je ráda za každý den bez hladu.
Pro nás "civilizované" lidi tady v Evropě je Afrika zaostalá, chudá a velmi vzdálená. Lidé v Africe ale (jakkoliv jsou chudí a možná právě proto) umějí skutečně žít. Mají cennou kulturu, tradice, umění a společenský život.
Zato my civilizovaní lidé tady často vstáváme ještě za tmy, abychom postíhali všechny ty nesmyslné věci, které s opravdovým žitím nemají nic společného. Říkáme tomu bezpečí a jistoty. Jsme tady tak bezpeční, že téměř nezažijeme ani něco tak krásného a všedního jako je průvan.
Autor WhiteShadow, 12.03.2006
Přečteno 341x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Zajímala by mě adresa těch stránek, ráda bych se tomhle dozvěděla víc... Ale jedno vím jistě - tohle,co jsi naspal by si měl každý přečíst povině... škoda, že už bychom nemohli nikomu nařídit, aby o tom také přemýšlel...

26.04.2007 14:56:00 | Cristinne

Nějak se mě to dotklo. Tohle si přečíst všichni, tak...Píšeš vážně moc hezky. Měj se krásně.

26.04.2006 14:59:00 | semiramis

Držím palce v úspěšně nakročeném projektu. Ať zdárně dopluje do cíle.

24.03.2006 16:35:00 | Roko

Stínku, tohle je to zatím to nejlepší co jsem od tebe kdy četla. Nutí to opravdu se zamyslet a zastydět se, neboť i já občas vstávám za tmy a snažím se stihnout různé hlouposti, které život nese. Jenže....neudělat je, byla bych třeba tisíckrát šťastnější. Už dávno si s kamarádkou slibujeme, že si adoptujeme nějaké dítě na dálku, jen tak, pro dobrý pocit a pro to, aby se třeba někde nějaké malé dítě zasmálo, když mu vložíš do rukou pastelky, aby namalovalo svět...díky, krásný den, Sunny

13.03.2006 13:41:00 | Sunny

díky...
za ten pohled, který mi dává uvědomění a poznání... že "oni" si umí v těch "jejich" podmínkách darovat mnohem víc lásky než my tady v tom "přepychu", ve kterém žijeme... jsme totiž daleko větší chudáci, svou pozornost věnujeme všude jinam, jen ne druhému... a přitom jsme taky "oni"...
díky...

13.03.2006 13:36:00 | Cecilka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí