Přátelství - láska bez sexu...

Přátelství - láska bez sexu...

Anotace: Přátelství je velkou a nedílnou součástí lidského štěstí.

Přátelství
(aneb cesta ke štěstí i neštěstí)

Napsáno a věnováno báječným osobám J. K. a A. B.
Tímto jim také děkuji za vše co pro mě udělali a co pro mne znamenají.DĚKUJI


Nezačnu tradičně,nezačnu ani netradičně,nezačnu vůbec…

Mnozí lidé si o mne myslí, že jsem velmi uzavřený člověk a jen tak někoho k sobě nepustím. Nebudu jim toto tvrzení Mvyvracet, neboť mají pravdu. Ne každý přijímá lidi tak rychle a s takovou lehkovážností jako mnozí jiní. Mnohdy pak bývají zklamání, ale neví vlastně ani z čeho. To mě přivádí k otázce z jakého důvodu třídíme lidi do určitých myšlenkových kategorii, které nejsou nikde psány, ale víme jak se k určitým lidem správně (alespoň teoreticky)chovat.
V dětství nás obklopovala celá řada kamarádů, zatímco čím je člověk starší, tím si své kamarády tak nějak řadí do pomyslných kategorií a mnohé kamarádství z dětství upadají. Vlastně ani nevím, proč se plno lidí, se kterými jsme si dříve rozuměli, z našeho života vytrácí. I přesto se domnívám, že každý člověk má přátele, na které se může s jistotou a pocitem, že jej stroze neodbude, obrátit.
Slovo STROZE je velice důležité, nechám na vás, co si pod tímto pojem představíte v oblasti přátelství. Zamysleme se nad tím, jak se chováme k určitým lidem, jak moc si jich všímáme a vážíme, co pro nás znamenají atp… Tyhle a mnohé další otázky je dobré si postupem času zodpovědět, popravdě a upřímně. Nemá cenu si sobě něco nalhávat, protože ve výsledku to povede k vašemu zklamání, stresu a častokrát i depresím.
Základním kamenem přátelství je důvěra a respekt. K přátelství kupodivu některým patří i osobní kontakt a doteky. Tím nemyslím žádné osahávání a vášnivé líbání ani nic podobného. Tím mám namysli přátelské obětí, pohlazení, pusu…
Málokdy se přátelí třeba velice společenský, sportovně založený člověk s intelektuálem, který je rád sám a nejraději třeba pozoruje hvězdy, i když je fakt, že protiklady se přitahují. Ve škole vznikají přátelství, která někdy trvají až do pozdního věku, ale i toto je vzácností. Můžeme mít velké množství kamarádů, ale jen málo z nich je možno označit slůvkem "přítel". To nemění nic na faktu že přátelství založené ve školním věku nemůže vydržet, ale jen málo takových si po dvaceti, třiceti letech řekne, že jsou opravdoví přátelé. I když jsem přemýšlel poměrně dlouho nad tím, proč tomu tak je, tak si myslím že není na místě o tom uvažovat. To ukáže čas... Mnozí lidé si myslí, že mají pevné přátelství s nějakým člověkem a najednou přijde krize a oni neví co dál. Neví, jak jí řešit, a obvykle tím přátelství končí. Když se stane tato situace, tak si myslím, že nelze hovořit o „přátelství“. Často se stává, hlavně v studentském období, že u jednoho přeskočí, lidově řečeno, jiskra a z přátelství je buď láska nebo většinou konec přátelství. Má teorie na tento problém je, že se to nevyhne většině studentských přátelství mezi opačným pohlavím, ale je jen na nás jak zvážíme situaci a přehodnotíme své vztahy k dané osobě. Z mé vlastní zkušenosti mohu říci, že se mi to stalo také, a přesto to neznamenalo konec přátelství, nýbrž posílení.
Dalo nám to oběma práci, ale nakonec jsme tento problém vyřešili a doteď jsme velice dobří přátelé. A u mě mohu mluvit o slovu „NEJ“.
To mě přivádí k další otázce; a to, z jakého důvodu označujeme někoho domnělou etiketou „NEJ“ přítel. Podle mého názoru je to nesmysl. Každé přátelství je odlišné a proto nemůžeme někoho značit slůvkem „NEJ“.
Přátelství není jen o řešení vzájemných problémů, ale „cvičí“ i naše schopností vnímání, porozumění, soucítění, myšlení…Každý člověk potřebuje přátelství. Stává se, že někdo za celý svůj život takového člověka, se kterým by se podělil o své radosti i starosti, a kterému by mohl říct úplně všechna svá tajemství, nikdy nenajde, ale doufám, že takových lidí je jako šafránu, protože život bez přítele/přátel, zdá se mi, by byl těžší a smutnější.Přátelství je velkou a nedílnou součástí lidského štěstí.
Z praxe a pozorování mohu říci,že nejlepší a nejdelší přátelství bývají vždy ta, které mají dlouhou a strastiplnou cestu ke štěstí. Výsledkem je opravdové, pevné a hluboké přátelství, které je pro život důležité stejně jako láska či rodina.

Možná jste si všimly, že jsem neustále opakoval slovo přátelé, přítel. Můžete zapřemýšlet jaký to má důvod a jestli vůbec nějaký má nebo jsem tam ty slova psal, protože to tam být prostě muselo.

„Nakonec tě zradí tvůj nejlepší přítel“…

Poslední věc, a myslím si, že tou nejdůležitější, je vysvětlit slovo PŘÁTELSTVÍ.
Možná se ptáte proč až nakonec. Je to jednoduché. Mnozí z vás si to z tohoto čtení jistě vyvodili sami a to je to nejdůležitější.

Přátelství je něco, co nám bere pocit toho, že jsme na všechno sami…
Autor Futurism, 03.12.2004
Přečteno 1879x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (10x)

Komentáře

Já si myslím že ty v tom máš dosti jasno a já jen zírám jak si své pocity dokázal přenést ze srdíčka sem na tuhle stránku...
Jináč - je to super pěkně napsaný...

10.10.2005 14:54:00 | Karlička

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí