Odraz v zrcadle

Odraz v zrcadle

Anotace: Na pomezí úvahy, povídky a "pitvy". Jsem to tak trochu já, tak trochu to nejsem já. Kde je ta hranice, netuším.

Stojí přímo naproti mně a dívá se mi zpříma do očí. Je to holka, možná mladá žena, tak metr sedmdesát, vlasy po ramena a na nich světlý melír, zelenohnědé oči a nos s malou pihou na špičce.
„Ahoj,“ pozdravím ji.
„Ahoj,“ odpoví mi ve stejnou chvíli. Jak podobný máme hlas, mohly bychom být sestry. Ale nejsme, to vím jistě. Mám totiž jen bratra. A ona? Nevím. Vídáme se každý den, přesto je pro mě tajemstvím.
„Máš teď čas?“ zeptám se a z jejích pootevřených rtů dokážu vyčíst stejnou otázku. Jak vzácná shoda, to se mi ještě s nikým jiným nestalo. „Můžeme si promluvit?“
Zároveň se suneme podél zdi na podlahu, kde se chvíli vrtíme, než nám poloha vyhovuje. Obě se mimoděk usmějeme. Sedíme úplně stejně.
Neunikne mi, že natáčí hlavu jako já. I její pátravý pohled důvěrně znám. Jak je vůbec možné, že si spolu chceme promluvit až po tolika letech?
Nejspíš jsem dřív nenašla odvahu. Je mi tak podobná! Co když jsem to já? Co když je ta holka jen mým odrazem v zrcadle? Pak by mi rozhovor s ní mohl ukázat, jaká skutečně jsem.
A toho se bojím.

Stojí přímo naproti mně a dívá se mi zpříma do očí. Je to holka, možná mladá žena, tak metr sedmdesát, vlasy po ramena a na nich světlý melír, zelenohnědé oči a nos s malou pihou na špičce.
„Ahoj,“ pozdraví mě.
„Ahoj,“ odpovím jí ve stejnou chvíli. Jak podobný máme hlas, mohly bychom být sestry. Ale nejsme, to vím jistě. Má totiž jen bratra. Vím toho o ní dost, vídáme se každý den. A mimoto jsem dobrá pozorovatelka. Přede mnou nic neskryje.
„Máš teď čas?“ zaslechnu její otázku ve chvíli, kdy se chci zeptat na totéž. Jak typická shoda. „Můžeme si promluvit?“
Suneme se podél zdi na podlahu, kde po chvíli zaujmeme stejnou polohu. Vypadá trochu překvapeně a usměje se. Úsměv jí oplatím, ale překvapená nejsem. Za tu dobu, co se známe, jsem si její pohyby a gesta tak trochu osvojila. Vím, jak natáčí hlavu na stranu, když je zmatená, nebo její pátravý pohled, když se snaží odhadnout situaci. Mám ji přečtenou. Její chování je pro mě jako popsaná kniha.
Jediné, co mě vyvedlo z míry, je, že se mnou chce mluvit. Konečně našla odvahu nastavit tvář zrcadlu a zjistit, jaká skutečně je.
Jsem ráda, že se už nebojí. Mě ani sebe.
Autor Gina Rocca, 01.04.2006
Přečteno 598x
Tipy 2
Poslední tipující: Judita
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To člověka nutí uvažovat sám nad sebou.
Aspoň mě.

01.03.2008 19:15:00 | Grafomanická MIA

Jak to že mi tahle úvaha dřív unikla? Mno, moje škoda, že:) Moc povedené, ale to určitě víš:)

17.09.2007 21:26:00 | Jimmy Ručka

Není to náhodou tvoje duše v mnoha podobáćh? Každý
se nějak hledáme. Třeba ty najdeš mne a nebo mnohem
víc, na věci o sobě, o kterých jsi doposud neměla ani
šajnu.

13.03.2007 13:56:00 | jehlaspichlas

Zajímavý nápad a to se cení:)

16.02.2007 12:44:00 | paranoidandroid

Je to takový promiskuitní vztah. Držíš si ho pod pokličkou. Jen aby Tě nevyšplouchla. Mám ho taky dokonce takový nějaký zvětšený asi parabolický. Jsou tam věci co na dálku nespatříš. Tady v práci ho nemáme. Tak se dívám jak na lidi působí. Vyčtu to z jejich tváře. Neotáčí se za ním. Jsou tací co to u nich takto není. Když to u mne nastane je něco jinak. To ho pak hledám.

28.11.2006 14:05:00 | umělec2

Báječný skvělý... Co víc říct? Snad jen, že tuhle povídku bych asi napsat nemohla. Já totiž od zrcadla většinou zděšeně utíkám.:o)

01.11.2006 19:29:00 | Sokolička

Tak tohle se mi opravdu líbilo. Super... Skvělý nápad...

01.04.2006 21:18:00 | Peprmintka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí