Proč mě pořád hlídáte, vždyť jsem už dospělá.

Proč mě pořád hlídáte, vždyť jsem už dospělá.

Anotace: Celkem zajímavá úvaha...přečti si to :-)

Proč mě pořád hlídáte, už jsem dost dospělá.

Tak tuto větu slyšel snad každý rodič. Taky myslím, že někteří rodiče ji slýchají dost často. „PROČ MĚ POŘÁD HLÍDÁTE?“

A čí je to vlastně chyba, že děti tuhle větu vůbec vysloví? Rodičů? Nebo dětí?
Pokud rodiče své děti hlídají a kontrolují na každém kroku je tato věta na místě. A pokud se děti chovají divně, odcházejí z domu bez jediného slova a tak podobně, je tato věta taky na místě. Nemyslíte?

A slovo hlídat… Jaký má vůbec význam? Hlídání je neustálé dohlížení. Podle mě „proč mě pořád hlídáte“ je trochu nepřesné. Slovo „hlídáte“ bych nahradila slovem „dohlížíte“ To je potom v pořádku dohlížet na dítě, ne?

Ještě tu máme druhou část věty. „UŽ JSEM SKORO DOSPĚLÁ“ – to však není pravda. Když tohle dítě vysloví, tak je to tak trochu nesmysl. I přesto to řeknou. Myslí si, že se dokáží o sebe postarat. Pravda je, že nedokáží.

Rodiče se budou vždy starat, dohlížet a hlídat svoje děti, i přestože budou bydlet jinde, budou dávno plnoletí a budou mít svoji rodinu. Když se na to podíváte z pohledu rodičů, tak zjistíte, že to tak je.
Autor slunicko.m, 04.06.2006
Přečteno 893x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí