Měj se krásně, ty malý poklade

Měj se krásně, ty malý poklade

Anotace: Přestože si to ani neuvědomujeme, vyplňujeme důležitá místa v životech druhých lidí. Robert Fulghum

Copak o něm vím? Téměř nic, můžu jen hádat, domýšlet se. Bylo by asi hloupé ptát se, ačkoliv někdy se snažím vylákat odpovědi, které mě zajímají. Může mu být sotva kolem čtrnácti. Je menší, nosí brýle, takové ty, které vypadají až příliš upjatě. Jenže jeho obličeji, jako by propůjčovaly světlo. Světlo jeho očí.
A tak si sedím, jako obvykle v měkkém koženém křesle, do počítače ťukám příchody a odchody těch, pro které je internetový svět mnohdy více, než ten skutečný. Občas přijdou velmi milí lidé, usmívají se a jako by mě bříšky prstů pohladili po dlani, když jim předám lísteček s kódem k jejich pc…občas přijdou tací, kteří hezký den nepopřejí, mračí se, dávajíc najevo, že se jim dějí ty největší křivdy světa. Ale co z toho? Házím všechny ty umíněné pohledy za hlavu. Ne, v životě je příliš málo místa pro hádky, všechno jako by běželo, uhánělo, mizelo tam někde do dálky, kam již není souzeno se navrátit.
A pak přijde ON. Zdraví již z dálky. Není sám. Vždy vkráčí se svým malým pejskem po boku. Vím, že se mají oba navzájem moc rádi. Vzhlíží k sobě, není jasné, kdo je pánem. Jednou, když se svým malým pokladem nepřišel, jsem se zvědavě zeptala, kde ho zapomněl. A on se jen posmutněle usmál a řekl: „víte, má revma, a tak doma odpočívá.“ Jen jsem namítla něco, že mu bude snad brzy lépe a on pokračoval: „ Před osmi lety jsme si ho přinesli z útulku, moc jsme chtěli pejska. Byli jich tam tenkrát desítky. Běhali kolem nás a otírali se o kotníky. A pak jsem v rohu uviděl jedno zastrašené štěňátko. Jen tak smutně koukalo a od té doby ho máme.“ Asi ani nevěděl, ale bylo mi po tom co řekl moc dobře. On je stejně velmi zvláštní, nechodí na internet jako jiné děti, nehraje do úmoru počítačové hry, ve kterých se ten lidský život opravdu ztrácí. Místo toho si vždy sedne k počítači nejblíže ke mně a dělá si výpisky ohledně významných osobností světa. Prostě jen tak, píše a píše a píše. Potom, když už má vše hotové, přijde ke mně a poprosí, zda bych mu to nevytiskla. Víte, mezitím se může jít projít, (tiskárna nám vždycky zlobí, musíte ji doslova přemlouvat, aby tiskla) podívat se vedle do sálu na novinky, které budeme promítat, ale ne, on se na mě jen celou dobu usmívá a ptá se, jak se mám, jak se vede a jestli jsem šťastná. Dojímá mě to, opravdu, dojímá mě to, jaký je. Neznám ani jeho jméno, nevím kde bydlí, vím jen, že je to moc chytrý malý kluk, který doma nemá počítač a tak si nemůže ve wordu sepisovat všechny ty zvláštnosti zajímavých lidí, které ho lákají. Kolikrát jsem si říkala, mít ty peníze, koupím mu počítač, aby se mohl vzdělávat jako jiné děti doma a nesedět mezi ostatními v internetové místnosti, když je všude dokola tolik křiku dětí, které se snaží přes síť o invazi svých vojenských jednotek…
Musíš mít úžasné rodiče, musí tě milovat, jak jinak by ses mohl ve čtrnácti ptát, jestli je někdo šťastný. Nejspíš nemáš vše, co potřebuješ, víš, nemyslím ale potřebovat v tom pravém slova smyslu. Ostatní děti sem vjíždějí na svých přepychových horských kolech, ty chodíš pěšky, ostatní děti chodí ve značkových věcech, ty máš jen obyčejnou bundičku a boty…a přesto máš více než ony. Nevím, mám tě moc ráda, neztrať se ve světě, prosím. Ať ti to všechno nadšení vydrží, ať nikdy nezapomeneš popřát krásný den. A nás všech se ptát, zda jsme šťastní. Lidé to potřebují, víš? Lidé jsou smutnější než si myslí…Třeba když se zeptáš, budeme tápat méně, budeme třeba opravdu šťastnější…Měj se krásně, ty malý poklade.
Autor Sunny, 16.07.2006
Přečteno 796x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Ty tak krasne pises...uplne kdyz ctu citim z toho vic...:´)

07.01.2007 21:32:00 | babykiller

Kde cit, tam On. Takové nás asi chce.÷)

02.09.2006 00:01:00 | sinor

... :´)

31.07.2006 10:06:00 | Meliorist

Vím, že je zbabělé schovávat se za cizí komentáře...ale myslim, že bude stačit když napíšu...viz makretka...

16.07.2006 22:14:00 | Košťák David

Ne, v životě je příliš málo místa pro hádky, všechno jako by běželo, uhánělo, mizelo tam někde do dálky, kam již není souzeno se navrátit.

Málo místa…..pro někoho moc…vím jak to myslíš
Všechno uhání…ať si každej představí,že má zrovna teď umřít….přestane tak hnát

řekl: „víte, má revma, a tak doma odpočívá.“

Tohle se mi líbí…vytváří to pro mě to, čemu se říká atmosféra…to co si každý tvoří ve své hlavě….impuls je stejný ..výsledek jiný

Běhali kolem nás a otírali se o kotníky. A pak jsem v rohu uviděl jedno zastrašené štěňátko. Jen tak smutně koukalo a od té doby ho máme.

Jako v pravidlech moštárny…děti dávaly na obdiv své vlasy, zdravé zuby….taky moc chtěly k někomu domů…

Kolikrát jsem si říkala, mít ty peníze, koupím mu počítač, aby se mohl vzdělávat jako jiné děti doma a nesedět mezi ostatními v internetové místnosti, když je všude dokola tolik křiku dětí, které se snaží přes síť o invazi svých vojenských jednotek…

Ano, ale jak by ho to změnilo?Co by dělal?

Musíš mít úžasné rodiče, musí tě milovat, jak jinak by ses mohl ve čtrnácti ptát, jestli je někdo šťastný. Nejspíš nemáš vše, co potřebuješ, víš, nemyslím ale potřebovat v tom pravém slova smyslu.

Jak to cítí on? Co on chce? Třeba by taky rád hezké horské kolo….

Lidé jsou smutnější než si myslí…Třeba když se zeptáš, budeme tápat méně, budeme třeba opravdu šťastnější…Měj se krásně, ty malý poklade.
Tohle je skvělé, něco mi to moc připomíná ?

16.07.2006 20:22:00 | Disarm

Sunnynko..
jak ty to děláš... že vždycky se ta malá, neposlušná slzička někdě daleko i v těch nějšťastnějších očích objeví.. něříkám, že bych byla zrovna nejšťastnější...ale...neměla jsem v plánu ani trochu soli, protože jsem kupodivu dneska vzala své nožky :) do parády.. a šla se trochu projít do města na nákupy.. Resp.: dp tesca :)

opravdu krásná...

16.07.2006 20:05:00 | Zamilovaná do nezamilované doby

Musel jsem se přihlásit, abych ti mohl poděkovat za tento příspěvek. Takže děkuji.

16.07.2006 20:04:00 | jars of clay

Sunny, hrozně moc bych chtěla k tomu něco dodat,něco říct..Pár slůvek by stačilo..Pár obyčejných slůvek, abych jen shrnula, co to ve mně zanechalo...Jenže to nejde..Někdy prostě slova nestačí a mně došla právě teď..Je to moc krásné..Moc krásné na to, aby se to dalo vyjádřit slovy...A už ten příběh sám o sobě je až neuvěřitelný...Mnoo víc, slůvek asi ze sebe nedostanu:) Jen budu potichu číst znova a slzičky si nechám téct po tvářích...

16.07.2006 19:21:00 | makretka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí