Kdybych byla všemocná, co bych udělala pro sebe a své okolí

Kdybych byla všemocná, co bych udělala pro sebe a své okolí

Anotace: Školní práce, ale hodně se mě to dotýká......

Kdybych někdy mohla být všemocná, určitě bych pomáhala všem, kteří to nejvíce potřebují. Ale kdo opravdu potřebuje naši pomoc? Velkou pomoc od každého, kdo má jen nějakou možnost určitě potřebují lidé v zaostalých zemích, kteří nemají přístup ani k pitné vodě. Jsou šťástní i z věcí, které my považujeme za normální a běžné. Ale podle mě nejvíce pomoci od nás potřebují těžce nemocní lidé, kteří touží po nalezení léku na jejich nemoc, a také po dostatku peněz, aby si ty léky mohli koupit a vše bylo zase v pořádku. Pomoc však potřebují i postižení lidé, kteří nemají žádnou naději na nalezení léku. Chtěla bych, aby si každý zdravý člověk, který může žít bez jakýchkoliv omezení, musel alespoň na jeden den vyzkoušet, jak se žije lidem s omezením, ať už jsou na vozíčku, nebo „jen“ neslyší, či nevidí. Všude okolo sebe vidím lidi, kteří se jim za to posmívají a přitom vůbec nevidí, jak trpí. Velmi se mě to dotýká, protože znám rodiče malého chlapečka, který nemůže pořádně chodit. Je sice ještě moc malinký na to, aby vnímal reakce ostatních, ale mám strach, že až jednou vyroste, nikdy se nezařadí mezi ostatní, jako by to dokázal, kdyby byl jako všichni. Už do jeho dvou let museli jeho rodiče udělat spoustu rozhodnutí, která možná změní celý jeho život, a také jim to přidělává mnoho starostí. Musí každý měsíc jezdit za specialistou, který pozoruje, jestli jeho tělo dělá takové pokroky, jaké by vzhledem ke svému věku mělo, a pokud je něco špatně, hned se musí zjistit, co se stalo. Nejenže je to pro ně časově i finančně náročné, ale ještě ke všemu vlastně neví, jestli to něčemu v budoucnu pomůže, ale pokaždé když dokáže něco nového jsou dojati. Dokonce když poprvé sám přešel přes obývací pokoj, oba plakali radostí, že to dokázal. Toto všechno, by si měli vyzkoušet ti, kteří si myslí, že tito lidé jsou nějakým způsobem jiní. Oni sice jsou jiní, ale rozhodně za to nemohou a mnohdy mívají mnohem lepší srdíčko a dokáží mnohem lépe rozumět lidem okolo sebe než my ostatní. Než jsem tohle všechno zažila, byla jsem stejná jako ostatní. Také jsem se často divně dívala na ty, co šli kolem. A proto, kdybych byla všemocná, chtěla bych, aby toto lidé pochopili, aniž by museli celý život trpět.
Autor Alexita, 17.07.2006
Přečteno 429x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To je moc pěkně napsané, souhlasím

09.08.2006 12:29:00 | Muta cum liquida

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí