Štěstí?

Štěstí?

Anotace: ...Jak tomu říkáte?Štěstí?...

Jak se tomu říká? Štěstí? Říkáte štěstí tomu, že se dvěma lidem narodí zdravé dítě? Ne, to je genetický kód. Říkáte štěstí tomu, že vyhrajete předem prohraný zápas? Ne, to je překonání se. Říkáte štěstí tomu, že jste přežili autonehodu? Ne, to je pud sebezáchovy, který Vás nutí přežít a dělat pravé rozhodnutí v pravou chvíli.Všechno, co se děje kolem nás má určitý smysl. Neexistuje žádná štěstěna osudu, sami jsme její strůjci. Chybný krok dokážeme udělat každou chvíli, těch dobrých je o něco méně, a když už přijdou, říkáme si: „To jsem měl štěstí, že se to povedlo!“ Přitom většinou jde jen o souhru pár náhod, okořeněnou našim úsilím. Štěstí je uměle vytvořený pojem, který vyslovujeme skoro po všem, co se nám podaří. Není to žádný mužík, který obchází lidi a naděluje jim předem navážené porce štěstěny. Je to prostě a jen pojem. Jako bychom ztratili v posledních desítkách let víru ve vlastní schopnosti. Měli bychom se více chválit za odvedenou práci a ne jen pořád dokola říkat, že to bylo štěstí. Někteří z nás na to už přišli, někteří nejsou dostatečně sebevědomí přiznat si to. Nechci tady nijak vychvalovat lidstvo za jeho všemožné činy, jen si myslím že slovo „štěstí“ už není aktuální.
Autor Faist, 29.07.2006
Přečteno 1332x
Tipy 3
Poslední tipující: MFNL, Nahá
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Kdy bylo aktuální? :-)

24.10.2008 11:11:00 | Nahá

V podstatě je to pravda...Něco na tom je. Nevím co, ale něco mě na tom přišlo dost blízké tomu, nad čím právě uvažuji já. Možná to.

30.01.2007 19:34:00 | Christie

no, to co píšeš sice v podstatě pravda je, ale co je podle tebe souhra náhod jiného než štěstí? Třeba, pokud se někdo naučí např na maturitu jenom pár otázek, a jinak nic neumí, co je potom to, když si vytáhne zrovna tu otázku, kterou umí a dostane 1. Co je potom na druhé straně to když někdo umí všechno kromě jedné a vytáhne si zrovna tu co neumí?Jenom špatná souhra náhod nebo smůla? Je sice pravda jak píšeš, že třeba když dáš gól a řekneš si, já mám štěstí, není to ani tak štěstí jak um, ale ještě řekni že když se ti něco povede, tak si řekneš "jé to byla ale dobrá souhra náhod"...hm? Ty ses pokusil štěstí definovat, to se ti podařilo, ale pointa spousty věcí není v jejich definici...spousta věcí slov nebo pocitů prostě jsou, a jsou takové, jak je každý osobitě vnímá...

21.11.2006 21:37:00 | kEEp sM:!Le)

výborné, oslovilo mě to a je to tak, jak píšete...

10.08.2006 16:04:00 | koloušek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí