Jen si vybrat

Jen si vybrat

Anotace: Proč cestovat, když máme televizi, video a internet…? Textík, který to dopracovat až na celostátní soutěž, ale to je tak všechno.Chcete cestovat, ale stále nevíte, máte-li, nemáte? Čtěte dál:)

Jistě, proč cestovat, když nám důležité i méně důležité informace z celého světa představí různá média jako noviny, rádio, televize. Proč také cestovat, když se dnes můžeme už takřka vše vyhledat na internetu, a do třetice, proč cestovat, když máme možnost si půjčit videokazetu nebo zapnout televizor s nějakým dokumentárním filmem? Na vaši otázku se dá odpovědět jinou otázko: A proč ne? Proč necestovat?
Každý, kdo se už někdy seznámil s lidmi z jiné země může dosvědčit, že vlastní zážitek je mnohem silnější než „pouhé“ vyprávění někoho jiného. Třeba si ověří, zda jsou řeči, které se o tom či onom národě říkají, pravdivé nebo je to jen odhad či pouhá fáma, za kterou stojí možná závist dotyčného, který tuto lež začal šířit. A pak, když si uděláte o lidech svůj názor, můžete své poznatky šířit dál, a když se to někomu nebude líbit, máte právo nad tím mávnout rukou: nejsem proti, ale já vím svoje a tohle je zase jen tvůj pohled na věc!
Také kulturní památky jsou mnohem krásnější na živo než z obrázků nebo filmů. No ne? Možná ne, ale jak říkám, ne všichni to vidí stejně. Já si třeba myslím, že poznat kulturu jiných zemí, vykročit si to k nějakému světoznámému chrámu, tajemným pyramidám nebo moderním domům, se kterými si architekti opravdu vyhráli, je pro spoustu lidí nezapomenutelný zážitek, zážitek na celý život.
A co teprve příroda a to vše kolem nás, co nevytvořil člověk, a přece to funguje. Někteří lidé by vybírali mezi subtropy a severskými zeměmi, pro jiné je mnohem zajímavější vidět zvířata ve volné přírodě než zavřená v ZOO, milovníci lenošení se s radostí rozloží na pláži, vodáci s velkou chutí sjedou nějakou tu řeku, nadšení horolezci přivítají strmé skály, někteří by zase zůstali raději doma. Každému se prostě zamlouvá něco jiného. Romantici rádi navštíví romantickou Paříž, dobrodruzi uvítají výlet na vlastní pěst po drsné kanadské přírodě a pak se možná i neradi vracejí,
ale musí …, pokud je ovšem nesežere medvěd!
A dostali jsme se k rizikům cestování. Je jich opravdu mnoho: nemoci, zvířata, kriminalita, místní lidé a taky příroda sama o sobě – záplavy, tornáda, hurikány, požáry, sucho, výbuchy sopek, sesuvy půdy, pohyby litosférických desek, které mají za následek zemětřesení a stále uveřejňovanou katastrofu v jižní a jihovýchodní Asii, kde řádily vlny tsunami. Ze snímků a televizních reportáží je zřejmé, jak strašné to bylo, ale na vlastní kůži to muselo být mnohem, mnohem horší!
Tímto vás však nechci nijak zrazovat od úmyslu cestovat, jen poukazuji na nástrahy, které si pro nás Země uchovává a jednou za čas vypustí na povrch.
Pokud někomu televize, internet, video atd. nestačí, smířil se s různým nebezpečím a v neposlední řadě na to má, tak tomu mohu cestování vřele doporučit. Vlastní zážitky se s těmi internetovými a televizními opravdu nedají srovnat!
Autor Linushka, 08.08.2006
Přečteno 413x
Tipy 1
Poslední tipující: anti-HERO
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jasný tohle všechno sedí.......
Miluju cestování.....

PS. Paříž je super ! ! ! !

31.10.2007 09:52:00 | anti-HERO

Vážně je něco jiného se na obrázky podívat na netu a nebo jet přímo k tý památce. Zážitek je opravdu nezapomenutelný. Jednou, když jsem byla na táboře, naše vedoucí vždycky tvrdila, že když máš možnost cestovat tak máš cestovat. Sbíráš nový zážitky a taky zkušenosti. Tak se její radou řídím a když mám možnost někam jet, tak prostě jedu i když je to třeba trochu finančně náročnější.

11.08.2006 17:24:00 | slunicko.m

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí