Neviditelný pozorovatel...

Neviditelný pozorovatel...

Anotace: Neviditelný pozorovatel...ohodnoťte nebo napište komentář, prosím..

Sedím na lavičce před školou, ovívá mě lehký příjemný vánek a hladí mou tvář, laská mé vlasy. Na obloze poletují ptáci, křídly brázdí vduch jako loď moře svou přídí, a náhle se rozlétnou - vyruší je hlasitý zvuk vrtulníku. Prohlížím si helikoptéru a na jejím spodku jasně přečtu nápis POLICIE - koho asi hledají? Možná se stratilo nějaké dítě, nebo utekl nějaký násilník. A pak se odvážím odtrhnout pohled od modři a zdola si prohlížím všechny kolemjdoucí. Připadám si proti nim malá a bezvýznamná, ale cítím se bezpečně - já totiž vím co se jim honí hlavou, dávají to jasně najevo. Přemýšlím nad tím. Vidím i známé, ale nepříjemné tváře - neodvrátím se, protože já vím, já jsem v bezpečí, jejich pohled mi nic nemůže udělat, já totiž znám jejich myšlenky. A nezáleží na tom co říkáte, ale na tom co si myslíte. Když máte své myšlenky ochočené, nemůže vás nic skolit a také můžete zkoumat i vnitřek hlavy ostatním. Oči a výraz tváře vám to naznačí - stačí se jen domyslet, ale jsetli máte nepořádek ve svých vlastních pocitech a neumíte se v nich orientovat, nemůžete pochopit ani ostatní. Stane se mýlka a ta je nepřípustná.
Sedím na lavičce a náhle si připadám výš, než jsou všichni ostatní - už je znám. Jsem nenápadný, ale nebezpečný pozorovatel. Nikdo si mě nevšímá, jen mi věnují letmý pohled a dál si mě nevšímají, ale já ano. Zdám se. Oni se nechají zmást falešným pocitem bezpečí, když vtom vytáhnu dlouhou dýku stříbrem zdobenou. Neviditelná mířím přímo ke středu všeho živého a zabodávám zbraň do měkké, nic netušící duše. Už ji znám, už vím. Rozhlížím se, stále mě nikdo nevidí a já mám ještě v záloze kuši. Namířím a strefím se přímo do onoho spletitémo chumlu zamotaných hadů - jednoho zasáhl můj šíp, mrskl sebou a rozpletl ty uzly. Už chápu, už jsem rozluštila...
Sedím na lavičce a poslouchám řev motorů kolem projíždějících aut a hovor lidí, procházejících kolem mě. Už je pozdě. Vstanu, hodím si svou tašku na ramena a odcházím.
Autor Faileen, 15.09.2006
Přečteno 322x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

No jo, tohle je taky dost dobré. Vážně nevím, jak dokážeš takhle fantasticky psát.
"Jó svět, to je věc veliká.
Má tvar koule, ale na tom nesejde.
Všichn jsme tu celkem sami a je nás dost.
Ou jéé..."

12.12.2008 12:59:00 | Anulyynka

trik? nevím..každý má asi nějaké ty svoje přirozené triky, které se ale neprozrazují ;-) ale jsem ráda, že se ti to líbí ;-)

17.11.2006 12:21:00 | Faileen

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí