Přátelství, láska a jiné nesmysly...

Přátelství, láska a jiné nesmysly...

Anotace: Vznik: Za účelem dobré známky z českého jazyka - slohová práce.

Co pro nás vlastně přátelství znamená? Jaký by byl život bez něj? Co to ve skutečnosti je? Asi nikdo nezná správnou odpověď. Ale všichni ho vnímají a prožívají a to je nejpodstatnější.

Přátelství. Pro spoustu lidí už tohle slovo nemá v dnešní době takový význam. Je to něco, co je často považováno za samozřejmost a lidé si neuvědomují, jak moc jej potřebují. Každý má kolem sebe přátele. Přítel je někdo, kdo je pro vás schopen udělat vše. Ať je to spolužák, či příbuzný, každý může být přítel. Přátelství je něco, bez čeho by jsme se nemohli obejít a spoustě z nás to bohužel dochází teprve ve chvílích, kdy ho ztratí. Vždyť ale tvoří celý nás život. Jen si můžete zkusit představit dětství bez přátel. Byl by někdo nadšený z toho, kdyby si sám hrával a neměl se s kým pobavit? Těžko. Život bez přátel se nedá představit. Bez nich bychom nebyli ničím. Na koho myslet, s kým si povídat, když by nebyl přítel? Nebyl by pocit, že je tady někde ten, kdo je s vámi rád, a ten komu na vás záleží. Jsou to oni, kteří znají vaše tajemství. Ti, kteří vás občas znají lépe než rodiče. Přátelé. Tak proč další stejné vztahy končí? Proč jsou někteří tak hloupí a lží a nenávistí ho dokáží zničit?
Když jsme sami a potřebujeme podporu, je tu přítel, který vám dodá sebevědomí. Pomůže vám z těžkých chvil, můžete si s ním o čemkoliv promluvit a mít jistotu, že vás dobře pochopí. Kdybychom se ptali, co je pro koho nejdůležitější, slyšeli bychom první poslední. Ale těch, kterých by napadlo odpovědět přátelství, není tolik. Žijeme v době, kdy se můžeme dočkat materiálního štěstí - drahé věci, dobré zaměstnání. Co ale mají lidé společného? Všichni poznali přítele. Někoho na koho se mohou spolehnout. Protože tak jak někdo dokáže zranit, jiný dokáže pomoci. Málo si uvědomujeme, co skutečně přátelství znamená. Poznáme to až v těžkých situacích. A pak přemítáte - Proč tak málo přátelům říkáme, jak jsou pro nás důležití? Proč spolu trávíme hodiny a přitom se jen bavíme? Proč jsme spolu tolik a nevíme, co pro nás druhý znamená?
Přátelství a láska jsou jedny z nejdůležitějších citů na světě. Dokáží našemu životu dodat nový, hlubší smysl. V obou případech jsme s lidmi, ke kterým vzhlížíme, kterých si vážíme a obdivujeme. Ale jaký je ve skutečnosti rozdíl mezi láskou a přátelstvím? Je láska něco, co je vlastně silnějším přátelstvím? Podle mého se všechny city spojují. Každý má protiklad a každý má nějaký jiný, bez kterého by nedokázal přežít. Láska bez přátelství nemůže existovat, aby se dva lidé chápali a byli stejných názorů. Stejně tak i přátelství bez lásky. A co nenávist? Co je tedy nenávistí, když nikdy nepoznáte lásku? Možná, že nic takového není. Možná, že bychom měli chtít, aby se lidé měli rádi, aby si pomáhali a dokázali si odpustit a neříkat tomu ani tak, ani tak.

Každý člověk má jiný životní cíl a za to nejdůležitější ve svém životě považuje něco jiného. Ale řekněme si narovinu: Kdo by chtěl žít, kdyby neměl přítele? Nikdo nemůže být stále sám. Protože i když se v životě děje něco špatného, je tu také to, co nás nutí zůstávat. To, co je přátelstvím.
Autor Darkspace, 27.10.2006
Přečteno 1073x
Tipy 1
Poslední tipující: Jajja
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (7x)

Komentáře

souhlasim, fakticky krása ! Taky jsem už docela dávno psala slohovku (možná i dvě) na tohle téma a mám vesměs stejný názory..;) úplně jsem se v tobě viděla xD

13.11.2007 18:24:00 | Jesus

Já si myslím, že jinou známku jsi ani dostat nemohl. Je t opravu krásně napsané. Přeji aby jsi měl stále stejně hezké příběhy a stále stejně obré nápady.

Pardon.. To mělo být odemě. Já si jaksi neuvědomila, že jsem na ségře.. Omlouvám se..:D

01.11.2007 22:53:00 | Luccissek

Já si myslím, že jinou známku jsi ani dostat nemohl. Je t opravu krásně napsané. Přeji aby jsi měl stále stejně hezké příběhy a stále stejně obré nápady.

01.11.2007 22:52:00 | black4ever

Samozřejmě se dá napsat a filozovat o podobných tématech hodiny a hodiny, ažs e do toho člověk zcela zamotá, ale nechtěl jsem to přehánět, proto to dopadlo takhle. Pokud jde o téma, jak jsem řikal, byla to slohovka a z nabídky se pořádně dalo rozepsat vpodstatě jen tohle, normálně bych psal o něčem originálnějším, předpokládám. A díky... Byla jednička :)

03.11.2006 19:28:00 | Darkspace

Ahojky:) Zabýval jsi se tématem, kterým se zabývá hodně lidí, ale to vůbec nevadí. Zaprvé mě Tvé dílo inspirovalo, že bych taky mohla napsat úvahu o přátelství, ale ne všeobecně, ale o mých osobních zkušenostech a přátelích, které mám, a taky se mi líbí Tvé zamyšlení nad tím, jaký je rozdíl mezi přátelstvím a láskou. Máš pravdu, že když se dva lidi mají rádi - jsou pár, musí být kamarádi, měli by si důvěřovat, otevřeně se spolu bavit, smát se spolu a nelhát si. Stejně tak v přátelství se Ti lidé taky mají rádi. Hlavní rozdíl mezi těmito dvěma mezilidskými vztahy je, že v přátelství není touha, kdežto v lásce většinou ano. Doufám, že jsi dostal z té slohovky jedničku.)

03.11.2006 13:26:00 | Katka de Krho

Každý má názor, pochopitelně. Z osobních zkušeností jsem si i já ten svůj utvořil.

28.10.2006 20:44:00 | Darkspace

Co jsi napsal je určitě pravda, ale nesouhlasim, že by si lidé přátelství tolik nevážili. Aspoň z vlastní zkušenosti: lidé si uvědomují jak moc je pro ně přátelství důležité. Spíš by mě zajímala míra nepřátelství k lidem které za přátele nepovažujeme...

28.10.2006 20:05:00 | samuraiJack

Tohle mě opravdu dojalo Darku... moc krásné. Jsem šťastná, že jsem to přátelství našla.... našla jsem Tebe! Mám Tě ráda. Jája

27.10.2006 20:54:00 | Jajja

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí