Vánoční přání

Vánoční přání

Anotace: Tím nejhezčím dárkem není nic, co září jako démanty. Tím nejlepším, co smíme dostat, je štěstí zabalené do rozličných okamžiků, ve kterých smíme být s těmi, co milujeme

Miluji Vánoce. Vždycky jsem je milovala a slíbila jsem si, že se pokusím vyrůstat pomalu a nezapomenu se na ně těšit. Mám úžasné rodiče, ačkoli měli oba dva náročnou práci, která nebyla příliš dobře finančně ohodnocena, vždycky se snažili dát nám to, po čem jsme opravdu toužili. Dnes už vím, že tím nejhezčím dárkem není nic, co září jako démanty. Tím nejlepším, co smíme dostat, je štěstí zabalené do rozličných okamžiků, ve kterých je nám přáno být s těmi, které milujeme.
Nikdy nezapomenu na ten pocit štěstí, kdy jsme bývali pohromadě. Maminka nás ráno budívala tak, že nás, mě a bratra, celé zulíbala a vyháněla z postelí, protože je přeci důležité nastrojit stromeček, aby měl kam Ježíšek večer položit dárky. Vždy jsme se s bráchou hádali, kdo umístí na samou špičku stromku vánoční hvězdu. Kdo rozsvítí světýlka a kdo vydrží nejíst, aby nám k večeru neuteklo zlaté prasátko. Celé dopoledne jsme koukali na pohádky a byli obzvláště hodní, co kdyby se náš Ježíšek někam zatoulal a my nedostali nové sáňky, knížky, panenky a autíčka….
Pamatuji si, jak jsem se vždycky těšila, až maminka s tátou rozbalí mé dárečky, pokaždé tam sice na maminku čekalo mýdlo a na tátu ponožky rozličných barev ( žluté, červené či hnědé), které má táta dodnes, nikdy je nevyhodil a dokonce si pamatuji, že je chudák i nosil, abych měla radost:-)
Když začala v televizi večerní pohádka, s bráškou jsme obtěžkaní všemi těmi dárky, dětskými lyžemi, nafukovacími balóny, šatičkami pro všechny mé panenky Barbie, které měly garderobu větší než já a mnoha jinými hračkami, usedli do křesel a probreptali celou pohádku. Táta si musel obléct své nové ponožky a maminka se nalíčit svou novou rtěnkou, kterou ji bráška, v těch nejzářivějších barvách růžové, pravidelně kupoval:-)
Mé vzpomínky mi nikdo nikdy nevezme. Nosím si je v srdci celým svým životem. Už jsem dospělá, letos se blíží mé dvacáté čtvrté Vánoce. Spousta věcí se změnila, v mých tajných skrýších chybí zabalené barevné ponožky a voňavá mýdla. Vím, že letošní Vánoce neobejmu své dědečka, vím, že i pro babičku bude všechno těžší, poprvé za těch čtyřicet pět let nebude na štědrý večer usínat vedle svého manžela, kterého tak milovala. Slíbila jsem jí, že si s ní letos zazpívám koledy já, uvařím ji její oblíbený čaj, který děda vaříval a večer uložím a políbím na dobrou noc.
Také vím, že i můj táta bude slavit Vánoce jinde, s novou rodinou, zdalipak to všechno vydržím a u Vánočního stromečku se nerozpláču, první Vánoce bez něj. Děsím se toho, mám trošku strach, ale věřím, že bude šťastný, tak jako má maminka, která se snaží, aby zbytek naší rodiny ničím nestrádal. Mám trošku strach, vím, že i táta bude smutný, zdalipak si vzpomene, jak jsme spolu skládali vánoční básničky a pak posílali všem svým známým? Zdalipak si vůbec vzpomene….Mám tě tak ráda tati a ty to víš…
Ať tak či tak, miluji Vánoce, mám kolem sebe spoustu báječných lidí, které letos na Půlnoční mši potkám. Všechny pevně obejmu a na pár vteřin nepustím. Vychutnám si ten okamžik, moci se těch, které mám opravdu ráda, dotýkat. Tátovi zavolám a popřeji krásné svátky. Přemýšlím, že bych mu mezi Vánoční dárky zabalila nějaké zelené ponožky, ty tuším nikdy nedostal, tak ať rozšíří svou sbírku…A budu šťastná, jako každý rok. A nepřeji si nic víc, než ať jsou šťastní i ti všichni okolo. To je nejdůležitější, pokud jsme sami naplněni štěstím, smíme ho dávat dál….Tak krásné Vánoce...
Autor Sunny, 05.12.2006
Přečteno 919x
Tipy 2
Poslední tipující: J's ..
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jako čtenáře mě mrazí... Jako autor tiše závidím, jak hezky řešíš to zvedání napětí a pak ten děsný zvrat...

12.06.2007 10:53:00 | Daniel S.

Sunny, v těch posledních dvou odstavcích jsi zhmotnila mé noční můry z dětských let. Že by se něco takovýho mohlo stát i mě, z toho jsem měl panickou hrůzu.. Naštěstí se to nestalo a vzhledem k věku rodičů už asi ani nestane, ale vůbec ta možnost mě děsila ve snech dlouhá léta. Asi proto, že bych to neunesl. Kdežto ty se s tím obdivuhodně vyrovnáváš. Ani když je člověku čtyřiadvacet, není imunní. Zhruba ve stejném věku to potkalo mého přítele a ač byl navenek statečnej, uvnitř to nesl velice, velice těžce. Citová deprivace byla na světě.

Krásné povídání, ale konec přesmutný..

Přeji ti hodně štěstí, milá Sunny!
:-)

28.05.2007 09:47:00 | La Suneteto

Moc me to dojalo..mas tak krasne vzpominky az jsem uronila slzu :(Strasne z toho vyjadruje urcite blaho,krasu,nadeji...moc hezky pises

07.01.2007 00:24:00 | babykiller

Ahoj Sunny...Přeji Ti pohádkové Vánoce...=)
Vedle se právě smaží řízky a já se strašlivě obávám toho okamžiku, až zavolají mé jméno abych az nimi přišel. Tento rok budeme večeřet ve stejném složení jako vždy...a přesto to nebude jako dřív. Bude to jen hra na šťastné chvíle. Všichni se budou uměle usmívat...a poté každý odejde svoji cestou. I letos se potichu uložím do své postele...ale tentokrát to nebudou slzičky štěstí, které mi budou svítit v očích.
Ale vždycky tu budeš ty abys mi zahřála srdíčko, skrze tvé nádherné texty..a za to ti děkuji...protože mít proč se usmívat...to je ten největší vánoční dar, který mě letos čeká =)
David

24.12.2006 17:40:00 | Košťák David

Ahojky, po delší době jsem našel cestu, jak odpovědět bratrovi, tak jsem navštívil i tebe.. máš smysl a cit pro rodinu, ten tolik potřebný dar.. a tatínkové zůstanou našimi tatínky, ať jsou kdekoliv a milují nás jako my je, ačkoliv v nás často vídají ty malé nedospělé děti s panenkami a autíčky.. Tak nebuďte smutní, nebuďte ani příliš dospělí.. a zelená je fajn, doporučuji..
na nožky brčál ponožky, měj veselý vánočky :)
:) to já tě jen tak škádlím, no, kdybys věděla, co mi říkají roboti.. dyť už mlčím :) snad se ještě ozvu, papa

10.12.2006 05:24:00 | J's ..

Vánoce jsou svátky, které jsou plné emocí a člověk je rád v okruhu svých blízkých. Napsala jsi to moc pěkně a jímavě, vrátila se mě spousta vzpomínek... V jednom se ale mýlíš, tam kde budu letos na Vánoce, tak to není moje nová rodina, jsou to mí dobří přátelé, kteří se mě ujali jako sirotka, protože na Vánoce by neměl být nikdo sám a mě právě tohle hrozilo. V mém srdíčku ale budeš se mnou. Půjčím si jednu z želviček ze tvé sbírky která bude u štědrovečerního stolu se mnou, bude to, jako bys tam byla i ty! Mám tě moc rád a ty to dobře víš. Tatínek :-)

09.12.2006 11:11:00 | K.a.Z

Cestou ke konci se mi pořád něco tlačilo do čí...To bude tím, jak to umíš podat...

Přeji štastné a veselé...:))

A ti, co zrovna nejsou na blízku , jsou přímo v srdíčku..takže jsou vlastně ještě blíž...:)

08.12.2006 11:05:00 | Favi

Sunny, je vidět, že už jsi dospělá...a je vidět, že máš co rozdávat a tvoje vánoce budou krásné právě proto, že víš, co je jejich pravým smyslem... narodila se Láska...ale ta prvá, nefalšovaná, nepolepená blýskavým staniolem, ta co není navoněná ...ta prostá. která pokud ji máš v srdci tě nikdy nezklame a bude tě spojovat s lidmi, které miluješ...veselé vánoce, Zuzanko :-)

06.12.2006 22:12:00 | no

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí