Předsudky a tak dále....

Předsudky a tak dále....

Anotace: Měli jsme za ůkol vypracovat ůvahu, téma: problémy společnosti...... tak snad se mi povedla vystihnout aspon část tohoto problému:)

Předsudky a tak dále....

V posledním století zaznamenal věda a technika obrovský skok kupředu. Nové a stále dokonalejší vynálezy usnadňují lidem veškeré činnosti. Lidé proto zpohodlněli - do práce jezdí auty, jídlo jí v restauracích, doma jim práci usnadňují domácí spotřebiče, etc... Pohodlnost lidí se z fyzického usnadnění posunula do roviny psychické – problémy přestávají řešit, otáčí se k nim zády, úkoly si nepamatují (zase pomoc nástrojů – databanky, apod.), principy v denodenním životě nezkoumají (hlavně že to funguje), žáci v lavicích mlčí, nepřemýšlí a čekají pouze na to až učitel zmáčkne tlačítko zapnout a zeptá se jich na něco. Proto jsou stereotypy v životě vítaným pomocníkem, umožňují nám díky již zaběhnutému systému přirovnávat nové situace k podobným bez toho, abychom se nad nimi zamysleli a řešili je jako situace nové a jedinečné. Bohužel mohou být sterotypy pro svou zlehčující povahu nebezpečné, mohou obsahovat sexuální, etnické, rasové nebo jinak podmíněné předsudky („zlodějští“ cikáni, „blbé“ blondýny, „nebezpečné“ drogy, ženy - “čarodějnice“ a spousty dalších vymyšlených předsudků). Takovéto soudy jsou natolik rozšířené, že se stávají podstatnou (někdy dokonce převládající) součástí konkrétní kultury.
Hlavní problém je někdy až „diktátorský“ vliv médíí. Člověk většinou není schopen informace, které na nás média chrlí ověřit a snad při své lenosti ani nechce, a tak je bere jako fakta, čímž dává médíím skoro absolutní moc ve vytváření dalších fikcí a předsudků. Proto spousty důležitých a pravdivých informací, různých „problému“ mizí kdesi v mediálním pohřebišti, a tudíž není člověk s „problémy“ ani seznámen a nemůže je nijak řešit.
Problém zkreslení informací médii je zavislý výhradně na lidech a jejich pohledu na věc závislém na názoru, „faktech“,předsucích a dost často na něčí finanční podpoře...
Tento problém částečně odpadl vznikem více nezávislých televizí, ale i tady je možnost dohody, či využití dominantního postavení nebo jedinečného tématu.
Kdyby lidé vůči sobě, věcem, systémům a činnostem neměly předsudky mohlo by se všechno ubírat jiným směrem ........................???? ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????...
Autor Peky, 10.12.2006
Přečteno 358x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Víš myslím si že není problém v technice či vlivu médií ale v samotných lidech.V dobách mého mládí a to není tak dlouho byla jen jedna televize a tisk byl kontrolován jednou stranou a přeci tu bylo spousta názorů byť i někdy špatných či zkreslených,chce se to jen zajímat a jak vidno nejsme na tom zase tak zle když čtu tvoje řádky.Jsou lidé lhostejní a lidé co chtějí vědět ;-)

02.08.2007 01:26:00 | mobo

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí