Počítačové hry

Počítačové hry

Anotace: jak to vidí jeden člověk, který je hrál a i pořád hraje, ale taky má názor na jiné dění

Snad o nich už všichni slyšeli, a tak není třeba vysvětlovat co jsou zač.Každý má na ně nějaký svůj názor.
Já je zde nebudu obhajovat nebo kritizovat, ale řeknu svůj vlastní pohled na tuto věc. Jak jinak taky.
Ze začátku chci říci, že pro mě jsou počítačové hry dalším stupněm věcí, která v nás probouzí fantazii. Podle mě to začalo povídkami, které se kdysi vyprávěli ústně, potom byli na řadě knihy, které zachycovali všelijaké fantazie, pak následoval film a teď to jsou počítačové hry.
Zkráceně povídky převypravovali děj jako knihy, filmy nám ho ukazovali a ve hrách jsme součástí příběhu a můžeme ho dokonce ovlivňovat.
Problém, který se dnes uvádí v novinách a dalších médiích oznamující nebezpečnost počítačových her je snad každému z nás znám.
Ale co je na tom pravdy?
Neříkám, že to je něco dobrého sedět dlouze před monitorem. I já sám jsem kdysi klidně strávil u něj sedm hodin v kuse a i v současnu jsem u něj dost dlouho, ale otázka má být proč jsem u toho vydržel tak dlouho? Teď mám na mysli hraní počítačových her. Vydržel jsem tak dlouho proto, že mě svět, který počítačové hry mají nadchl a pohltil. Přiznávám teď nemluvím za žádné hráče monotóních stříleček nebo hráčů, kteří hraní jedné a té samé hry dokola mezi sebou považují za sport.Popravdě v jejich sportu jde jen o rychlé reakce ruky, klávesové zkratky. Sice jediné co jim to dá jsou rychlé reakce v rozhodování, ale styl, kdy za minutu klikáte myší klidně stokrát není pro mě.
Mluvím pořád za sebe.
Já ve hrách hledám příběh a střílečky moc nehraju. Přesto mohu před monitorem sedět klidně hodiny, když mám hru co mě zaujme. Ale stejně tak dlouho dovedu strávit před filmem nebo čtením knihy.
Přiznávám, že není pro mě problém za tři dny přečíst knihu s 500 stranami, protože bych nic jiného než čtení v tu dobu nedělal. A stejné je to se hrou a se vším.
Vše u čeho jsme příliš dlouho není dobré. Není to jen kniha, film, televize, ale je to i práce, sport a další věci běžné v životě.
Nic se nesmí přehánět!
Pravda ono se říká v televizi a novinách, že nějaký kluk dokázal postřílet ve škole své spolužáky a doma hrál nějaké akční hry. Ale jak se nad tím člověk zamyslí jedinec, který nemá rozum v pořádku nebo prostě na něj působí jiné vlivy dovede udělat spoustu věcí.
Jistě by se našlo i před rozvojem počítačových her dost případů, kdy se nějaký mladý, starší, žena nebo muž rozhodl ukončit svůj život, protože nevěděl jak dál.
A to že se rodí jedinci, kteří nemají, jak se říká všech pět pohromadě neovlivní nijak násilí v počítačových hrách.
Stačí se podívat do dějin jací lidé se dostávali k moci a kolik toho dokázali napáchat. Nemá je smysl jmenovat, protože každý ze školy zná minimálně jednoho.
Skončím tuto úvahu posledními několika řádky.
Pokud někteří rodiče řeknou svým dětem, aby šli raději ven sportovat a s názorem sportem ku zdraví, ani tam při sportu to moc neznamená. Nezapomeňte, že při sportu se dá jistě víc zranit než u počítače a pokud by nějaký rodič dohnal své dítě do profesionální kariéry sportovce může se stát, že nakonec ve 40 letech ten člověk bude mít tak zničené svaly a kosti, že stáří nebude jistě příjemné. To taky nemluvím o možnostech steroidů co jsou ve sportu docela dle mého běžná věc.
Autor Sirnis, 13.12.2006
Přečteno 666x
Tipy 2
Poslední tipující: Sarazin Faestred
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zase jeden chytrej co Hippy? Nenávidím lidi jako ty! Strašně mnoho keců na nic. Tato úvaha byla dobrá. Hodně vyjádřila to co si o hrách myslím. Taky nejsem zastáncem her CS a jim podobných. Mám rád hry, kde máte velkou možnost výběru, a kde budete moci budovat svou taktiku. Např. teď hraji sérii Port Royle a není to jen o hloupém střílení, ale hodně o taktice a taky o obchodování. A že to může být závislost? Ale jděte. kolik takových odpůrců her kouří, pije hektolitry kávy nebo pije do rána v hospodách? TO je závislost. Tohkle nemá co nabídnout!!!

14.08.2008 09:20:00 | Démon

Hippy nevie čo to PC hry sú, lebo ich nikdy nehral a teda má na ne ten klasický názor, lež ja, ako zainteresovaný, súhlasím s tebou Sirinis!
Nieje hra ako hra, Civilizácia a Counter-Strike je podobný rozdiel ako film Pianista a Terminátor.
Na PC hrách sa dá veľa naučiť, čo v škole nenaučia (kreativita), jazyk (angličtina), alebo aj všeobecné znalosti (čo je toekracia...)

28.03.2008 14:15:00 | Sarazin Faestred

každý hledíme na věci různým pohledem
a nikdo ani neví co je ztráta času když každý ji vidí v něčem jiném
tak už to asi hold bude

17.12.2006 18:44:00 | Sirnis

Nesouhlasím s TV, ani s počítači. Přečti si knihu : Čtyři důvody pro zrušení televize. Dozvíš se např., že u TV není zkoumáno, zda nepůsobí rakovinotvorné zárodky, že škodí tělesnému zdraví dvakrát víc než cokoli ostatní v důsledku sezení. Že obrazy, které vidíš, zůstávají v tvé hlavě ještě několik dní poté. Zvláště agresivní obrazy pak způsobují opravdovou spoušť. Něco podobného se děje u počítače. Knihy, to je rozdíl. Kniha budí fantazii čtenáře, nutí ho přemýšlet. Samozřejmě i tady je nutné vybírat a nečíst všelijaký brak. Ale jestliže dávám přednost knihám, které mě vedou k pohcopení hloubky života, a které mě navedou na zodpovězení některých otázek v mém životě, pak si myslím, že číst je správné. Ale všechno s mírou. Jinak nemám proti hráčům a TV maniakům nic, pouze tvrdím, že zbytečně ztrácí podstatnou část svého krásného života!

S požehnáním

17.12.2006 16:07:00 | Hippy

ted odpovím jinak
čteš knihy?? sleduješ filmy??
pokud ano tak co ti to dává
myslím tím pokud čteš knihu co má třeba 500 stran tak jak dlouho u ní strávíš než ji dočteš??
jestli jsi četl co jsem psal tak tou odpověď teda spíše komentářem napadáš i ty co čtou knížky a sledují filmy
všechno bere čas
záleží jen na nás zda během té doby z toho něco máme

15.12.2006 15:27:00 | Sirnis

Být tebou, tak si položím základní otázku:"A CO z toho hraní máš?" Odpovím:"Hodiny ztraceného času, které jsi mohl strávit něčím jiným, něčím prospěšnějším." Hry kradou čas na druhé lidi, berou si tě pro sebe. Stejně jako televize! Ta je taky o ničem. Kolem sebe máš určitě lidi, kteří tě potřebují. A ty místo toho sedíš u blbé bedny. To je pěkná hloupost, ne?!:-)
A jednou si položíš otázku:"Sakra, nemohl jsem ty dny, které jsem ztratitl sezením před bednou, věnovat něčemu smysluplnějšímu?"

S požehnáním

15.12.2006 14:41:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí