Přesvědčit se...

Přesvědčit se...

Anotace: Musím se přesvědčit, pak mi uvěříte...

Sbírka: Bolesti a radosti malé M.... I.

,,Musíš to napsat!“ Chvíli rázným hlasem diktuje…Nechápavě se otočí- ,, Nejsem schopna“ Znovu zopakuje. Tužka letí, papír spočívá na stole. ,, Podepiš to! “ Vztekle uchopí ochablou ruku a načmáře podpis. Odkráčí...

Věčný boj- Svědomí a člověk. Věčné vymlouvání na toho Druhého, který nám zdá se brání v počínání, které by se nám jevilo správným, co nám! Ono je správné. Ale… Nedá se tento spor také nazvat sporem mezi Leností a Špatným svědomím?
Proč bychom to dělali, že? Proč bychom si psali předsevzetí, proč bychom četli a přemýšleli nad knihami, proč bychom diskutovali… Když je to tak namáhavé, tak těžké… Když existuje spoustu jiných věcí, spoustu jednodušších cest, spoustu zábavy, spoustu jiných knih, spoustu jiných, ale hloupých filmů… Ale koho to zajímá, že si z filmu nic neodnese? Kdo chce být v této společnosti vzdělaný a inteligentní? Komu nestačí jen obyčejné a běžné hodnoty? Kdo hledá ve svém životě smysl? Kdo se pídí po vědění a myšlenkách? Kdo hledá ve slovech písní zamyšlení?

A nedá se to též nazvat bojem mezi Slabou vůlí a Snahou zapůsobit na okolí? ,, Já vím, musím se sebou něco dělat… Jenomže… Já přijdu domů… A tam. Tam je postel, tam je televize, tam je počítač… Já to nezvládnu! Ne! Ne! Ne!“ A jak tohle prohlášení dopadlo? Ano, přesně tak. Ten člověk to nedokázal. Ach to sebevědomí, ach ta vůle. ,, Jenomže…Na co to svést? Na co mám teď svést svou neschopnost? Na to... Nevím... Ano! Už to mám... Víš, byla jsem hrozně unavená, tolik vyčerpaná, tak vycuclá…Jo! To je ono…“ Ta slabost, ta povrchnost, ta průhlednost…Tak jo... Můžeme být celý život unavení, jenomže potom to už není únava… Potom už je to jen a pouze slabá vůle a malé sebevědomí… Lenost… Spánek… Na probuzení je už pozdě...
Píšeme si deník, o tom jak jsme neschopní, snažíme se to zamaskovat za sebekritiku, čteme knihy, ale nebaví nás to, píšeme ostatním filosofické otázky, ale sami se nesnažíme hledat odpovědi, teď je pro nás ze všeho nejdůležitější ,, vypadat“ navenek dobře. Snažíme se, už celý život se snažíme o dobré mínění ostatních… Jenomže… V nás... Uvnitř... Ta snaha… Sami nezměníme o sobě samé mínění… Pokud se o tom snažíme přesvědčit ostatní, musíme nejdříve přesvědčit sami sebe… Jde to?
Já se nejprve snažím přesvědčit sama sebe… Jde mi to?Krůček po krůčku si dostávám sebe samou na svou stranu, musím ale udělat věci, které bych s leností neudělala, činím... Činem k výsledku… Nejdůležitější je se přesvědčit… Přesvědčit sebe samu… Mě…
Přečteno 717x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Páni... souhlasím se všema, kdo o tom napal něco pěknýho, je to dokonalý. Obdivuju tě, že to dokážeš takhle napsat ;)

20.11.2008 21:17:00 | nedám si. díky

Rozpoutava se nam tu velice zajimavy tok nazoru...Je krasne, ze kazdy z vas si to bere k srdci-nevim jak jinak to rict...Vztahuje to na sebe...Dekuju. Dekuju moc...

17.10.2007 21:43:00 | Me and you and all the others

Čas nás učí být chápavějšími, asi jsem nepoučitelná, protože já si kladu jinou otázku, proč jsme si vše takto zařídili, ale přitom to nechceme dodržovat?

Lidé chtějí být vzdělaní, chtějí diskutovat, ale ... pozor, různí jsou lidé, různá jsou témata. Mnoha lidem stačí přežívat, to se rovná životu pudovému, dobrá to věc, když se nechceš dostat do blázince. A pak nám přichází na řadu filosofové, lidé zaobírající se otázkami, pokládající otázky jiným a hlavně...hledající odpovědi. Pro takoveho člověka snad není nikdy nic definitivní. Ale je to nebezpečný kdyý se ztratí.

Víš, asi pusobím zmateně, to bude tím, že nejsem schopná ucelovat výrazy a začínám se ztrácet, tohle neni bohužel fráze, opravdu na tom nejsem dobře :) ale vše máme takové jaké to chcemem mít. Takže já nejspíš potřebuji být momentálně "nechopná". Pokud je člověk zas líný, potřebuje to, neříkám proč, třeba pro poučení třeba pro něco jiného, ale je to momentální potřeba ... až ten člověk bude chtít skákat po jedné noze a přitom číst řeckou mytologii tak to bude zvládat, protože CHCE. Nicmene ted jsem zabředli do mých chabých řečí a to není dobrý.

Přeju ti, ať cesta k odpovědím na tvé otázky je cestou možná co nejméně bolestnou.

17.10.2007 18:06:00 | kjetilka

Co se týče toho, kdo chce být v dnešní době inteligentní, či si něco odnést z filmu nebo knihy, hledat v pisních podtexty a smysl života bych řekl, že to nebude tak zlé. Znám spoustu lidí mém okolí, kterým záleží na těchto věcech. A s trochou nadsázky si dovolím říct, že mně taky. Nebaví mě zkouknout film jen tak z nudy nebo číst knihu z povinnosti, poslouchat hudbu, aniž bych věděl, o čem to ten člověk zpívá.

Na druhou stranu se přiznávám, že občas mívám stavy myšlení, kdy potřebuju vypnout, bejt sám a třeba jen tupě koukat do stěny nebo na televizi na nějakou blbost , ale není to trvalý stav. Ta otázka tu už padla. Je to špatně? Myslím si, že ne.

Musím se však přidat k ostatním a kvitovat dobrou myšlenku úvahy.

Jo a za interpukčníma znamínkama se dělá mezera a jednou tam máš i malý písmeno.

Ale jestli to děláš schválně, tak nic proti jen jsem tě na to chtěl upozornit.

Hodně štěstí...

03.10.2007 18:32:00 | Dimi

Pěkný proud vědomí, pěkný monolog, jen ta úvaha mi tam nesedí(což teda vůbec není na škodu) a neprohlašoval bych to za ní. Asi se brzo podívám na další tvoje prozaické kousky.

01.10.2007 21:11:00 | lexus

Je to skvělé, jen věk autorky jeví se mi mystifikací...

08.08.2007 11:52:00 | Bakobak

jo je tam chybka: *máš výbornou zásobu slov..
;) měj se

18.06.2007 18:08:00 | Mispul

Nooo, tak co bych k tomu řekla,..když sem si to četla, tak víš začnu jinak:
strašně skvěle píšeš, četla jsem si hodně tvých děl, povídek, básní.,...a mám pocit, že ty máš obrovskej dar psát, zamyslet se na spoustu otázek a i když nedostaneš odpověd, píšeš dál....asi ti to nic neřekne, vlastně nemusí pokud nechceš...Mám vynikající zásobu slov...a tahle myšlenka?? člověku se nechce...jo nechce mě když se něco nechce, tak to z větší části nedělám a je to chyba? to nevím..taková sem já a myslím, že se nezměním...Jo to by se muselo chtít..ale ono se zase nechce...prostě zkrátím to...fakt výborná myšlenka ;)

18.06.2007 18:06:00 | Mispul

Také mi dá často práci přemluvit sama sebe k čemukoli...

09.04.2007 19:52:00 | Juhunka

Ahoj, no možná, ze začátku trochu zmatený a taky ti tam tuším někde chybí nějaká čárka, ale to je jedno, celkově to bylo moc dobrý, jak napsaný, tak námět :) Já osobně, se taky snažím dokopat k tomu, co bych jinak neudělala. Ale u mě od rozhodnutí k činu uplynou světelný léta... ale hlavně, že to nakonec udělám ne? piš dál, pá Cristinne

07.02.2007 11:47:00 | Cristinne

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí