Slova, slova, slova...a přesto myslím, že spolu lidé málo komunikují

Slova, slova, slova...a přesto myslím, že spolu lidé málo komunikují

Anotace: Taky školní námět...Jsou tam tu a tam chyby(myslim v obsahu, ne gramatický i když ty asi taky)a jedna ironie, tak to neberte stopro vážně...Prostě je to jen můj pohled na věc. A vlastní názor, ať je jakýkoli, se cení.

Slova, psaná či mluvená. Kupa písmenek a hlásek. Jaký pro nás vlastně mají význam? Pomáhají nám domluvit se, vyjádřit co cítíme, po čem toužíme, sdělit podstatná fakta a myšlenky ostatním lidem. Ale nebylo by občas lepší mlčet? Slova mohou i ublížit. V poslední době spolu lidé mluví méně a méně, komunikace vázne. Ale ne proto, že by mohli druhým ublížit, ale proto, že si nemají co říct, vztahy mezi nimi slábnou a přestávají mít potřebu sdílet společné téma. Minulost, přítomnost, budoucnost. Každý z nás si žije sám za sebe, sám pro sebe. Dravý věk atomových bomb si žádá člověka celého, duchem přítomného. Sentiment se neodpouští, jsi-li sentimentální snílek, jsi mimo, nebereme tě. Člověk by si řekl, máme telefony, mobily, internet, tak přece spolu musíme nějak komunikovat. Ale když si představím, že ještě nedávno si lidé psali dopisy a pohledy...Neměli jinou možnost jak být ve styku. A pak příišel e-mail a SMS a dnes už vám místo krásného dlouhého přání, třeba k narozeninám, přijde krátká úsečná SMS říkající Vsechno nej k narozkam. Tečka, šlus. Jak civilizace stárne, technika a věda jsou vyspělejší a uspěchanější. Na komunikaci prostě není čas. Jestli to tak půjde dál, tak si jednou lidé budou číst myšlenky, nebo se všechna slova přetvoří do zkratek. Ale já si říkám, nebylo by lepší, se na chvíli zastavit a popovídat si? Vždyť jak vyjádřit, že nám na někom záleží a máme ho rádi jinak než slovy? Nijak. Beze slov umře komunikace(a po sunky přece my, LIDÉ, pánové tvorstva, nebudeme používat) a bez komunikace v nás zemře naše člověčenství. Stojí nám to za to?
Autor xavian, 20.12.2006
Přečteno 1093x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Takže: Slova a písmena mají zásadní význam pro evoluci, jelikož to je jeden z hlavních prostředků jak si předávat vzorce chování ;)
ano, je pravda že spolu lidé mluví čím dál méně, pozoruju to taky na sobě, je hodně lidí kterým nemám co říct, ale na druhou stranu je hodně lidí, se kterýma můžu prokecat i 12 hodin v kuse...
jj, většina lidí ztrácí sny, ale existují někteří, kteří sna mají, ctí je, a hlavně se nehodlají poddat "dravému věku atomových bomb", a to že je ostatní neberou, to jim je úplně jedno, protože pořád tu jsou ještě ti, kteří mají také sny;)
njn, vývoj v komunikaci, ale za sebe můžu říct, že jsem ještě nikdy neposílal žádnou sms k narozeninám 2x, vždy byla jiná, originální, většinou i dlouhá. To samé platí o ostatních přáních. Když opravdu chci někoho púotěšit, napíšu to tak, aby ho to potěšilo, i s dnešními metodami komunikace. A k žádnému obligátnímu Vsecko nejlepsi k narozeninam bych se nesnížil to je hrubě pod mojí úroveň :)
Btw, to jak nám na někom záleží se dá vyjádřit i jinak než slovy, jde to i pohledem, dotekem, nebo jen malým dárečkem který potěší, možností je spoustu :)
Snad tě tenhle komentář potěší, abys věděla, že ještě existují lidé kterým záleží na jistých věcdch :)

30.07.2007 14:34:00 | Arcanis

Zajímavě napsané dílko..Doufám že tě alespoň potěším tím že já se snažím minimálně ty důležité věci stále řešit z očí do očí, protože napsat v smsce "miluji tě" nebo naopak "je konec" je velmi snadné..ale umění je si to všechno vyříkat vysvětli reagovat..v reálu a aktuálně
Iva

27.06.2007 13:40:00 | pohodářka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí