SANTA x JEŽÍŠEK

SANTA x JEŽÍŠEK

Anotace: Jsme vůbec ještě vlastenci?

Znátě svátek 1.máje? Slavite ho? Ne?! Ale Valentýna určitě ano. Víte, že to je americký svátek a ne náš? A když už o tom mluvíme, kdo nosí dárky? Santa nebo Ježíšek? U nás by to měl být přeci Ježíšek. Ale když se zeptáte tak desítky lidí, určitě vám jeden nebo dva odpoví, že Santa. 1-2 z deseti, to si řeknete, že je málo. Ale když to přepočítáme na celou Českou republiku, máme hned 2 milióny obyvatel. To už je trochu víc ne. Tak mi řekněte, proč když máme vlastního Ježíška, se nám sem z Ameriky cpe nějaký Santa? Já vím, že každý má právo věřit si čemu chce, ale jako Češi bychom si měli zachovávat své zvyky.
Proč teda nevěříme na Ježíška ale na Santu? Někdo namítne, že Ježíška nikdo neviděl (tady jsem měla chuť citovat Bolka Polívku a jeho scénu z K***a hoši gutten Tag:o), ale není to právě to krásné? Nemělo by být na Vánocích pár věcí tajemných? A co teprve to, že na Santu věří každý a na Ježíška jen střední Evropa. Ta krásná originalita. Já si myslím, že to je také plus pro Ježíška.
A jestli vám nestačí tohle, tak myslím, že vás přesvědčí, když vám povím tohle. Ježíšek nosí dárky už 24. večer, kdežto Santa až 25.ráno. A komu by se chtělo čekat tak dlouho:D
Autor Vrabčáček, 22.12.2006
Přečteno 315x
Tipy 2
Poslední tipující: Churry
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dneska jsem jel autem a na domech kolem cesty visely v různých podobách ty strašně kýčovité plastové figury Santa Clause! To je snad extrém hnusu...
Jinak za vším hledej peníze, bohužel i v tomto jsou namočeny...
A ohledně 1. máje- pokaždé, když jdu kolem Máchy, projevím mu nějak úctu, přece první Máj je jedním z nejpěknějších svátků!

25.12.2006 12:47:00 | kruppe

Docela hezká úvaha, naprosto souhlasím!! U nás by měl být jednoznačně Ježíšek, buďme vlastenci!! :)
JInak moje časté a oblíbené téma...

23.12.2006 16:41:00 | Marketka3x3

Santa Klaus byl původně San D'Klass a pochází odněkud z Říma? (teď hádám, ale někde tam se nacházel). Je to s ním zřejmě podobné jako s Mikulášem a jemu podobným....Každopádně - Američani všechno dovedou využít a ostatním znechutit....v tom jsou 100% mistři...

23.12.2006 13:10:00 | Eylonwai

Hezky jsi to téma odlehčila, protože tohle je mnohem složitější. Samozřejmě s Tebou souhlasím, sám se chystám něco takového napsat a dát to sem třeba příští rok. Ale musím Ti sebrat iluzi, když Ti povím, že sv. Valentýn je svátek z Ruska, oni Ti Američani totiž všechno vydávají za vlastní. A doufám, že první máj slaví všichni zamilovaní a Valentýna méně lidí, alespoň doufám. A Santy bych nejraději zničil a rozkopal a zakázal (myslím u nás) hlavně když jeho podobu určila Coca-cola, takže ta postava je komerčnější než Mickey Mouse, kterého snad vymysleli fakt Amíci. A kdo nosí dárky? Jelikož ta Tvoje úvaha se zabývá Ježíšekx Santa, nikoliv otázkou víru, jsem na straně Santy. Být to úvaha o křesťanství, začnu se ohánět tím , že většina Vánočních zvyků je pohanských, ale to je o něčem jiném.
Santa se vsírá kam může a v tomhle jsem taky vlastenec, ale slyšel jsem, že v jiných zemích, kde také Santa nenosí dárky je Santů víc, dokonce stojí na ulici a zvoní. Já tedy u nás žádného Santu živého nepotkal. Tedy, oni stačí Ti plastoví.
Ale lidem to nevysvětlíš, já je prostě nechápu, opravdu. U nás je Ježíšek a basta. To je to samé, jako kdybychom začaly fandit národnímu Americkému baseballovému týmu. Nemá s náma nic společnýho, ale hlavně že ho vymysleli Amící (ačkoliv oni nevymysleli ani ten baseball, ani toho Santu :)
No prostě - Šťastné a veselé ČESKÉ VÁNOCE :)))

22.12.2006 19:52:00 | Walome

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí