Bezdomovci - problém

Bezdomovci - problém

Anotace: Dcera chodí každý den v Praze ze školy kolem bezdomovců, pokřikují na ni. Koupil jsem ji pepřák, mám o ni strach.

 

Problém s bezdomovci je příliš vážná věc, aby se bagatelizovala. Před lety jsem měl ambice napsat něco o bezdomovcích, sedat si k nim na lavičku (nebo na zem), pokuřovat, občas popíjet, ...a sepisovat jejich příběhy. Zajímaly mě ucelené osudy. Problém ale pak byl s jejich ověřováním. Většinou dávali falešná jména, nepravdivé příběhy, vymýšleli si bývalé adresy, neexistující příbuzné.

Ale jednu zkušenost jsem si přeci jen odnesl. Bezdomovec může být téměř každý z nás. Může vás postihnout tak nepříjemná životní situace, že dojde k tzv. "vyhoření". Mozek vám vypne - nechcete nic řešit, ani nikoho obtěžovat. A je úplně jedno, jestli jste byl chudý nebo zdánlivě bohatý; dementní nebo chytrý. Najednou nejste NIKDO.

Moc se přimlouvám – pamatujte na to, až budete chtít nějakýho smradlavýho bezdomovce nakopnout. Třeba budete jednou kopat do mě – nebo někdo do vás…

 

 


 

 

Autor Aťan, 22.02.2012
Přečteno 383x
Tipy 17
Poslední tipující: Mademoiselle Drea, Kyška, Špáďa, Spadlá z nebe, V.N.Losinský, Iv, Danger
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kolikrát mě už na hlaváku v Plzni zastavili nějací lidé, jestli nemám drobné. Ale většinou to byli jen mladí feťáci, kteří sháněli peníze na chlast a fet. Občas si koupím od prodejců na nádraží časopis Nový prostor, abych alespoň trošku pomohla, protože věřím, že to k něčemu je. Ale podporovat alkoholismus a fetování opravdu nehodlám.

26.02.2012 11:14:25 | Mademoiselle Drea

Děkuju autorovi i komentátorům za jejich postřehy a stanoviska.

Rezignace na život, nebo únik od něj je závažný stav. Prevencí jsou snad jen kvalitní rodinné a přátelské vztahy a posilování svého ducha. Rány mohou přijít a nikdo dopředu nevíme jejich rozsah. Mám zvýšenou sociální citlivost, takže nejsem zrovna odolná vůči lidskému neštěstí a trápení. To, co však vidíme na ulici je možná jen odvar psychopatických hrátek, které se dějí za zdmi bytů, ať už ve vztazích muž - žena, žena - dítě, muž - dítě aj. Proto fandím a podporuji zdraví na všech úrovních - fyzické, emoční, psychické, duševní, duchovní.Jsem na straně života. Naplněného života.

23.02.2012 16:24:42 | Kyška

...mluvíš mi z duše, Kyško. Tohle má největší hodnotu, a přitom je to zadarmo - paradox.

23.02.2012 17:19:08 | Aťan

Ale jo,máš pravdu,taky to tak vidím.
A když už se člověk dostane opravdu až tam,myslím,že mu nezbyde jiný koníček než to krabicové víno.
Pár jsem jich znala,taky mě zajímali a nebyli to žádní blbci.Naopak byli inteligentní.
Ale jeden byl unikát-pomáhal nám u stánků a vždycky dostal nějakou kačku a jídlo.Byl chytrej,pracovitej a šikovnej.A nekrad.Nosili jsme mu z domova i oblečení.
Tak mu říkám Jirko-"proč nejdeš aspoň na brigádu,nějakou ti najdem"
A on-" a to mě nebaví,já chvíli dělám a pak potřebuju zas do světa.Najednou mě to chytne a jdu třeba pěšky do Brandejsa.Jsem takovej tulák a baví mě to"
Říkám mu- "no tak jo,když tě to baví" Je fakt,že se kolikrát na měsíc zdejchnul :)
On byl mezi náma rád,ale chlastal fest.Večer už nikdy nemohl chodit To byla škoda :(

Já jim občas něco dám,mě je jedno,že to mají na chlast.Pokud se ke mě chovají slušně.Když,ale začne-hele nemáš nějaký prachy,no určitě jó,chodíš do práce né,si slušně voháklá....Tak má smůlu.
Určitě je to opět individuální jako všechno a každý je na ulici z jiného důvodu.
Věřím,že jsou i takoví,kterým se jen dělat nechce,takže když kolem mě poskakuje mladej slušně oblečenej kluk a prudí,nedostane nic.
Spíš si vybírám ty starší,co už vypadají jak zoufalci a říkám si-ať se rozhodne sám,jestli si koupí za ty peníze jídlo,nebo pití.

22.02.2012 18:35:16 | Iv

V největším průšvihu, Iv, jsou ti nekomunikativní. Když jen čumí a mlčí. Kolikrát jsem si říkal - je vožralej, nevnímá. Ale když jsem se nenechal odbýt a furt jsem do něj hustil otázky, tak se mi sesypal. Rozbrečel se, ...až po třetím cigáru z něj padaly šílený historky. Samozřejmě netuším, jestli si je nevymyslel. Někde bych asi ten notes s poznámkama ještě našel, je to asi deset let, co jsem z HK jezdil za bezďáky do Prahy. Teď je máme i tady, nikam bych jezdit nemusel. Pět vydavatelství na mě udělalo dlouhý nos, tak to mám někde zastrčený v gauči, ...myslím. Pro Liter jsem trochu nahustil do "Deníku bezdomovce"... zadarmo. :-))

22.02.2012 18:54:47 | Aťan

Těm nekomunikativním taky dávám nejradši.Je na ně hroznej pohled.Vždycky když je vidím,říkám si,že člověk neví jak jednou může dopadnout sám a proč.

22.02.2012 19:17:04 | Iv

Já si myslím,že si ani ty historky nevymýšleli.Určitě ne všichni.Třeba by ti to vydali dneska,bezdomovců je mnohem víc a ještě bude a byla by to dobrá osvěta pro lidi.

Nic takového na trhu není a chybí to tady.
Deník bezdomovce jsem četla.Ten mě bavil.

22.02.2012 19:12:51 | Iv

Krásná myšlenka v tomto dílku,dík za ni.

"Odpouštění není metoda, ale hodnota."

22.02.2012 17:26:27 | Danger

Dík za koment.

22.02.2012 17:34:58 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí