Pomoc druhému

Pomoc druhému

Anotace: Kruh se může uzavřít

Nevím jestli se vyplácí takhle uvažovat, ale já tomu věřím. Dospěl jsem ve svém životě k tomu, že jsem začal uvažovat jak by se měl člověk chovat k druhému. Když vidím, že bych mohl někomu pomoc, tak se snažím mu pomoc a nechci za to nic. Jen pocit, že jsem tady na tom světě něčím užitečný. Mám to tak : Já někomu pomůžu a ten dotyčný třeba jednou pomůže někomu jinému. Ten zase jednou pomůže zase někomu jinému. A tak to může pokračovat. A jednou třeba desátý , dvacátý bude mít možnost pomoc mým dětem. A tak se jednou může kruh uzavřít. Nevím . Třeba to tak vůbec není, ale je hezké tomu věřit. A bylo by krásné , kdyby tomu začalo věřit i pár dalších lidí a k nim by se mohlo přidat dalších pár lidí a třeba by to mohlo i začít fungovat. Zkuste se nad tím někdo zamyslet. Někdy stačí pomoc i jen milým slovem a někoho podržet psychicky, když se někdo dostane do nesnází.
Autor korzar, 09.03.2012
Přečteno 620x
Tipy 3
Poslední tipující: vandule, gabkin
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Víš, já nad tím nikdy moc nepřemýšlela a snažím se pomáhat celý život. Dělám vrbu, pomohu ráda tu radou, tu fyzickou pomocí, žebráka neobejdu, ale hodím mu do kloboučku alespoň dvacku, k popelnici nosím jídlo, když nám zbyde a pokládám ho na zídku s lístečkem - k jídlu pro bezdomovce. Dokonce jsem jim přichystala štědrovečerní večeři, dala vědět den předem lístečkem, že přinesu tři porce a nikdo! Moji známí se mi smáli, někteří potajmu možná ťukali na čelo, ale mě to neurazilo. Kdyby tam bývali přišli, byl by to pro ně krásný dárek, takhle nedostali nic. Třeba jim jinde sváteční večeři uchystali naší radní. Já jídlo odnesla domů a snědli jsme ho my.:)))

22.04.2012 15:51:31 | vandule

Bylo by fajn, kdyby se kruh uzavřel a nebyl narušován,ale to si myslím mezi lidmi nehrozí ještě daších desítky let, bohužel. A jinak máš pravdu, kéž by tě vyslyšeli

10.03.2012 08:18:08 | kočkopes

myslím, že se nad tím už zamysleli. Bude to něco na způsob strategie altruismu. Je to něco v tom smyslu, že nesobecké chování, ač se nevyplácí přímo, může se vyplácet nepřímo zhruba tak, jak jsi popsal. Ale pak je třeba v každé společnosti eliminovat jedince, kteří altruisticky nesmýšlejí. Tedy je třeba i trestat, jinak společnost není příliš stabilní. (tak trochu si vymejšlím, ale opravdu ta teorie s tím co tě tak laicky napadlo opravdu existuje)
možná k věci:
http://en.wikipedia.org/wiki/Altruism_in_animals

10.03.2012 00:58:05 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí