SVĚT VE STÍNU ZLOČINU

SVĚT VE STÍNU ZLOČINU

Anotace: Když v dobré vůli vlastně pácháme "dobro"

Lidé i příroda jsou v krizi! Může někdo pomoci? Dva příklady nejvyšší šlechetné pomoci, kdy na konci o prospěchu pochybujeme a tuto činnost hodnotíme jen jako PÁCHÁNÍ DOBRA.
1. Mladá doktorka ihned po promoci se rozhodne snížit úmrtnost v Africe. Velmi bohulibý čin! Úmrtnost s vynaložením nemalých prostředků se jí podaří snížit zanedlouho. Jenže! Počet obyvatel očividně narůstá a tak se musí stavět nejen nová obydlí, ale pro více strávníků také zajistit alespoň základní výživu. Jak jinak, než rozšířením malých políček, což si vyžádá další kácení lesů. Nerozvážný zásah do přírody, kdy vzniklé stráně bez stromů způsobují sesuvy půdy a země zcela mění nejen vzhled krajiny, ale i celosvětové klimatické podmínky.
A to je to, co si přejeme nejméně!
2. Lékařské věda ve svém závodě o prodloužení lidského života úspěšně došla jak k výměně, dnes už takřka všech orgán lidského těla. Úžasné! Jenže poptávka převyšuje nabídku a tak snaha o záchranu vlastního života, pokud dotyčný je přiměřeně movitý, překročila hranici. Zde velmi často selhává lidská lidskost, která se pod záminkou snadného a téměř bezpracného, až pohádkové zisku, přechází v krutou nelidskost. A to ve stále se množících případech, kdy náhradní orgány jsou získávány za každou cenu, tedy i vražděním vhodných dárců, běžných, nezúčastněných osob. Na jedné straně několika lidem se prodlouží život, což je jim všemi přáno, ale zas na druhé straně, všichni zdraví, potencionální dárci se musí bát o svůj holý život. Nejvíce se to dotýká obrany neschopných a bezmocných dětí, kdy pro jejich bezpečnost je rodiče musí vodit do i ze školy a strachovat se o ně, kdykoliv jim zmizí z dohledu. Tak to jsme opravdu chtěli? CO S TÍM?
Autor RU 82, 12.05.2012
Přečteno 516x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí