Konfrontace

Konfrontace

Anotace: Dnešní svět...

Přemýšlím o světě, ve kterém žiji. O světě, ve kterém se svoboda dostala na první místo a každý si dělá, co chce. Není tu stud ani hanba, není tu soudnost ani pokora. Všechny ty vzácnosti pomalu vyprchávají a ztrácejí se v té škaredé tmavě černé tmě! Světlo v něm těžko procitne, když je maličké, schoulené do sebe, bojí se úplně zářit. Co je dobrého na tomto světě? Kdy lidé se nebojí ubližovat jeden druhému, lhát si do očí a vytvářet tak síť, do které se chytí každý jedinec. Tato síť je tak nebezpečná, protože se na nás přilepí a svazuje nás víc a víc. Až pak není cesty k útěku....jsme polapeni. Co jeto za svět, kde každý spí s každým a veškerá morálka se ztrácí v nocích propitých alkoholem a ranním probuzení se v náruči někoho cizího, koho jsme v životě neviděli, ani si nemůžeme vybavit momenty z minulého večera.
Je tohle skutečný svět? Obravdu lídé, co věří lásku, oddanost a mají hranice, které nechtějí překročit, se stávají mimozemšťany dnešní doby? Proč? Co je špatného na černobílých filmech, kde vládne úcta, náklonnost a čistota vztahů? Kde každý s každým jedná upřímně a s úctyhodně!! Proč minulost nedokáže dát část své magičnosti do přítomnosti či budoucnosti?
Nikdo mi neodpoví. Protože pocit svobody pohltil všechny. Jelikož potřeby sebe samých se dostávají do popředí, stejně jako bezohlednost.
Jsem mimozemšťanem v této době. Jsem černá ovce, která uvízla v ideích černobílých filmů!! Jsem světlo v tmách, mám naději, která umírá!
Autor lullaby, 06.06.2012
Přečteno 423x
Tipy 5
Poslední tipující: Inna M., Martin Málek, ewon
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...čtu si tvé úvahy z loňského roku. Zaujala mě Konfrontace. Velmi ti rozumím, i mně se líbí morálka vyzařující ze starých filmů a taky mám pocit, že tady do toho světa nějak nepatřím. Našla jsem přátele mezi křesťany, (nejsou všichni pokrytci).
Hle citát: "...V něm byl život a život byl světlo lidí. To světlo ve tmě svítí a tma je nepohltila!"
Ať i to tvoje světlo zazáří.

30.01.2013 16:27:44 | Inna M.

Souhlasím, že jsou velmi těžké otázky. Jsem toho názoru, že doba se změnila, protože celý pokrok světa jde kupředu a jenom jaký následek mají IT technologie. Myslím, že právě ony mají jeden z hlavních dopadů na mezilidské vztahy.
Dobrá otázka, co je to svoboda? Akorát svoboda neexistuje bez nějaké autority nebo něčeho, co nás dokáže ovládnout, že se pak nemůžeme svobodně rozhodovat. Například. Svobodně se rozhodnu, že budu pít s přáteli alkohol, pak když přijde nějaký problém, začnu ho řešit alkoholem, postupně bez alkoholu nemůžu být, protože mi "pomáhá" řešit problémy, později již nejsme svobodní, alkohol nad námi drží svou ruku. To samé může mít někdo se sexem nebo s nákupem určitých věcí, ve kterých vidí nějaké naplnění.
Tím pádem vlastně svoboda neexistuje, protože každý tvrdí, že je svobodný, ale ve skutečnosti se vždy najde něco, co ho ovládne natolik, že tu bude něco, co bude určovat jeho potřeby a ovlivňovat jeho rozhodování.
Co se týká té druhé části. Raději budu ta černá ovce, což mě možná vzdálí od společnosti určitých lidí, ale svět není malý, aby se nenašli přátelé, kteří budou mítp odobný pohled. Navíc není dobré sep řizpůsobovat okolí, když uvnitř nás to vře a bolí to, je to jako když bychom měli u srdce struhadlo, které by každou chvíli chtělo něco ubrousit.
A když nemůžeme změnit okolí? Tak je to potom výzva, kterou musíme přijmout. Je to těžký boj, ale někdy právě to, že si stojíme na vlastních principech a na tom, čemu věříme, může ostatním otevřít oči a ukázat jím nový pohled.

Myslím, že člověk se může snažit změnit svět, ale pokud ten svět nebude chtít vidět, že je tady něco špatně, nebo si začne špatně klás otázky, tak šance na změnu je malá. Odvahu všem, co se o to každý den snaží.

06.06.2012 18:19:19 | lullaby

tohle jsou v principu strašně těžký texty, protože narážej na interpretaci celýho světa. Dobře, řekněme našeho nejbližsího okolí. Vznikaj otázky typu: je to opravdu tak srašný? a třeba: změnila se doba? nebo dokonce: můžeme dobu opravdu poznat?
každý si dělá, co chce- co je potom opakem: každý dělá, co mu je nařízeno nějakou autoritou? -je to lepší situace?
řekněme, že není- ty tedy tvrdíš, že to jak lidé žijí (svobodně), jim samotným škodí...- můžeš uvést konkrétní příklady (věřím, že nějaké určitě existují)
potom: brání ti někdo, něco žít podle vlastních zásad? jsi sama se sebou spokojená?
pokud jsi černá ovce tak máš (nejspíš) jen dvě možnosti: být hrdá na to, jaká jsi. Nebo se podřídit okolí, to v případě, že zájem okolí je pro tebe důležitější- a vlastně ztratit část vlastní svobody za cenu přijetí (možná) okolím. (někdy ještě může pomoct změnit okolí- ale to nejde vždycky).

...já myslim, že podobný pocity mám taky- v lepší formě to je o: změnit svět k lepšímu (protože ty války, hladomory, zbraně, drogy) to je přeci strašný... V takové jednodušší formě to ale je: změnit svět k obrazu svému. Ani jedno není jednoduché. A co je ještě horší (ale přeci jen víc možné) potom změnit sebe...

06.06.2012 16:13:59 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí