Kdo nás chápe ten nás zná

Kdo nás chápe ten nás zná

Anotace: ...spíše bych to nazval charakteristikou. Berte to jako náhlednutí do našich životů jak žijeme na konzervatořích. Vzniklo jako reakce na rozporuplné přijetí názorů od lidí...

„Musíme vstávat, sbalit, přijít na sraz, nosit skládat, vyrazit.
Ladit zvučit, chvíli v šatně, před šichtou si vorazit.
A pak zahrát, kalit, sbalit, odjet, na benzínkách rámusit.
Střih.
Na Míráku nad ránem naše trosky vynosit.“

Jedni na nás koukají jako na bohémské lidi a vzhlížejí k nám se statutem „božských“ muzikantů – ošlehané veterány nepřeberným množstvím koncertů a akcí – kteří svůj život začínají po nocích a končí nad ránem. Druzí v nás vidí povaleče a lidi, kteří si berou nehorázné peníze za pár hodin hraní a otáčí je v nejbližší putice aby uhasili žízeň. Občas nás počastují potleskem – občas rajčaty vrhanými na pódium. Obě skupiny mají pravdu a zároveň se liší.

Málokdo z nich doopravdy vidí, co to obnáší. Denně cvičit na nástroje přehršel hodin – lámat do sebe po nocích kvantum učení a vědomostí. Díky tomu ztrácíme kontakt pomalu s okolím. Časem zůstanou jenom přátelé z branže, velmi dobří přátele ze škol. Avšak staré známosti upadají, protože nás nechápou a zároveň obdivují, vidí v nás někoho, kdo dělá něco přitažlivého a zároveň pro ně nepochopitelného. Díky muzice poznáváme plno dalších lidí, se stejným zápelem pro věc, a tak získáváme stále větší propast, mezi starými kamarády, kterou vyplňujeme novými, stejně bláznivými.

Ano ,bereme peníze za koncert, za ty dvě,tři hodiny, které strávíme na pódiu, abychom lidem předali co v nás je a potěšili notami, které jsou vyluzovány prsty,jenž strávily tolik času přitisknuté k nástroji někde, v chladných učebnách či zkušebnách, při otevřených oknech nebo zavření v tichých místnostech. Potěšit mysl, navodit emoce, které umí vyloudit slzu, smích, i ze zamrzlých srdcí. Možná jsme děvky prodejné, pod heslem „kdo platí,tomu hrajeme“ , ale všechno něco stojí v dnešním světě, i umění, i to, potěšit lidi.

Jsme bohémové a po koncertech trávíme časy v kavárnách – vinárnách. I mezi cvičením. Vyměňujeme si zážitky, rozprávíme o muzice,sexu, drbech a starostech každého z nás. Sedíme, pijeme, kouříme a děláme si co chceme, pokud zrovna nejsme v zápřahu cvičení. Máme neustále hlavy v oblacích a jsme nepolapitelní, jak myšlenkama tak duchem.
Náš svět je jiný, je to místo pro dříče, musíme se ohánět, kdo zůstane pozadu tak nestíhá a upadá v zapomnění. Každý se předháníme, soupeříme mezi sebou a panuje trošku nevraživost, i když jsme všichni kamarádi a žijeme podobné životy. Jedno je však společné – dřeme a děláme to pro lidi, šli jsme do toho, abychom rozdávali to, co všechno jsme se naučili a umíme.

Tak nás suďte s tím, co o nás doopravdy víte. A berte nás takové jací jsme...děláme to pro Vás.
Autor Fráze, 06.06.2012
Přečteno 529x
Tipy 5
Poslední tipující: Lucy Susan, Aťan, ewon
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

umění vzniklo od lidí pro lidi... je potřeba na to nezapomínat... a že pomaloučku ztrácíme kontakt s okolím? jo no... jdu si zakouřit pod starý ořech a zpátky ke cvičení.. dobré Matesu..

14.06.2012 22:53:31 | frubava

Dvě desítky let jsem se v podobném prostředí pohyboval, konzervatorista sice nejsem, ale dost jsem jich potkal. 100% popsaná pravda! ST

07.06.2012 07:58:32 | Aťan

Děláte to pro nás?

06.06.2012 23:57:31 | Floragrass

Dělá se to proto, aby hudebník tu hudbu jednou navždy opustil ;-)

15.08.2014 13:38:52 | dead-head

nebýt Vás tak není muziky...pro koho hrát když ne pro publikum.

07.06.2012 01:36:05 | Fráze

Pro sebe? Pro radost? :-)Chápu, že tě štvou lidi, co tě soudí a každá mince má dvě strany ale tvrdit, že to děláš pro nás neni taky úplně přesný. Ty máš dobrej pocit z toho, že tě lidi poslouchaj, tebe baví hrát.Promiň, jen mě dostala ta poslední věta. :-)

07.06.2012 21:28:46 | Floragrass

Pro sebe.

Nedá mi to, rozvedu myšlééénku, protože jsme se s přáteli o tom mnohokrát bavili. Muzikant musí hrát hlavně pro sebe, nepodlézat publiku (alespoň né moc). A když se to líbí tobě (aktivnímu hráči) + posluchačům, tak teprve pak je to pravé ořechové, myslím si.

Abych nemluvil jen do větru, sleduj nejen virtuozitu, ale i pohodu těchto tří profesionálů:
http://www.youtube.com/watch?v=y2ikhatPxNE&feature=player_embedded

07.06.2012 17:55:22 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí