Aktuálně:Dva blázni za milion

Aktuálně:Dva blázni za milion

Anotace: Tak jsem se rozhodl přeci jen ozvat, takže sem vkládám jednu tuhletu úvažičku. Nic to neznamená, jen jsem se musel vypsat.

Můj pantáta občas řekne něco v tom smyslu, že by ho zajímalo, kam až sahá blbost lidí. A jakkoliv tahle větu může vypadat povýšeně a nafoukaně, tak není. Lidskou blbost vidíme na každém kroku, každý jí vidí u někoho jiného, každý má na ní jiný názor. Ale na tomhle se snad shodneme všichni.

Nedávno bláznivá televize Nova odvysílala jako první zprávu ve svém nejsledovanějším pořadu reportáž o dvou nešťastných lidech, kteří se tak topí v dluzích, že na Internet poslali svoje fotky a inzerát, zda by si nechtěl nějaký boháč koupit jejich služby (klidně i sexuální) na jeden rok za jeden milion korun.
Jasně, nebudu se pozastavovat nad tím, že ta reportáž patřila k tomu nejnepochopitelnějšímu, co jsem kdy ve zprávách viděl (no, rubrika Borec na konec mi taky není úplně jasná), ale hlavně k tomu, co si ty lidi o sobě vlastně myslí?
Od pohledu IQ houpacích koní, manželka musí být úplný blázen, když dál žije s manželem vypadající jako čtrnáctiletý puberťák bez uhrů, který prohrál stovky tisíc na sázkách. Peníze si popučoval od „kámošů“ a teď se hrozně diví, že je chtějí vrátit. Do kamery se přihlouple usmívá, když popisuje svůj stav mysli, „a že by určitě vrátil čas, kdyby to šlo.“ Také tam padla slova jako veřejná sbírka…VEŘEJNÁ SBÍRKA? Na dvojici nepřemýšlících jedinců, kteří mají tři děcka, lichváři se jim „překvapivě“ procházejí okolo domu a je jen otázka času, kdy jedno z dětí unesou, aby dostali peníze, které teď ti dva chudáci nemohou sehnat.
A dluhy už neplatí, protože by je stejně neměli šanci splatit, tak co?
Pamatuji si, když v pořadu Manželské etudy byla žena, která sama vychovávala svojí dceru. Sice evidentně prostou, ale hodnou dceru. Člověk tomu nemohl věřit, jakou ta ženská měla v životě smůlu, měla hroznou práci, žila sama a bác…dceru přejel jedné noci vlak, když se vracela z práce. Druhý den jsem byl v práci a nemyslel jsem na nic jiného, než na tu hroznou nespravedlnost, která se jí stala.
Další den v novinách psali o tom, že se ozvaly desítky (možná stovky) lidí a chtěli téhle ženě pomoc. A ona se divila, říkala, že ve světě je přece hodně neštěstí a dojímalo ji, že zrovna to její lidé vnímají a chtějí ji pomoct. Dceru jí to nevrátí, ale pomoct jí to alespoň trochu muselo, protože dcera měla dluhy. Měla dluhy.

A teď se dívám v televizi na dva primitivy, kterým slovo rozum patrně nic neříká, manželka si stěžuje na hrubého lichváře a diví se, že jí ukazuje pistoli za pasem a ještě u toho sebevědomě tvrdí: „asi jako abych se bála nebo co.“
Vykašlal bych se na ně. Jediné, co je hloupé je fakt, že ani jedno z těch dětí za nic nemůže a oni jsou patrně jedinou pákou na ty dvě hovada, který s tím jdou do televize, místo na policii.

Co říci závěrem?
Jejich inzerát by se možná líbil v Německu, tam je úchylů dost, ale pochybuju že v Čechách dá někdo milion za to, aby měl sluhu na celý rok. Pohnutky takového člověka by samozřejmě mohly být také „soucitné“, aby se alespoň pomohlo těm dětem. Víte, kdyby na to byli sami, klidně bych řekl, ať si z toho průseru pomůžou sami. A říkám to i teď, ale těch dětí je mi přeci jen trochu líto.
Autor Walome, 10.01.2007
Přečteno 367x
Tipy 1
Poslední tipující: Sarazin Faestred
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vůbec některé části systému v tomhle státě jsou postavené na hlavu, když je srovnáš. Abysis vzal zvíře z útulku, musíš prokázat, že jsi schopný se o něj postarat. A ještě ti může dojít domů kontrola, jak se o něj staráš. Abys adoptoval dítě, musíš podstoupit dlouhatánské běhání a ověřování, jestli jsi dostatečně způsobilý k jeho výchově. Ale když chceš mít vlastní - klidně si přiveď na svět tolik dětí, kolik je libo... Jestli se o ně postaráš, jestli jsi sám dospělý - to už nikoho nezajímá...Co se týká tohohle případu, slyším o něm poprvé, protože televizi moc nesleduju (ale samozřejmě vím, že se takové věci dějí). Dát děcka do náhradní rodiny, někomu, kdo bude schopný se o ně dobře postarat, a "rodiče" ať si řeší svoje dluhy jak chtějí...

06.04.2007 13:32:00 | Darwin

Přiznám se, že jsem neměl čas tuto kauzu nějak sledovat, měl jsem dost starostí sám se sebou, ale z toho mála co jsem slyšel jsem měl značně rozporuplné pocity... A musím říct, že i když by mě to asi neoslovilo k napsání takovéto úvahy, Tvé zpracování je skvělé a výstižné.

15.02.2007 13:34:00 | Jimmy Ručka

Jeden můj přednášející, novinář, vždycky říká, že na televizní obrazovce nejlíp vypadají děti a zvířata, tahle kombinace diváka musí zaručeně dojmout pokaždé. Jak je vidět, toto pravidlo se opět potvrzuje...
Ale jinak samozřejmě souhlasím, děti za nic nemůžou a za rodiče to patrně odnesou nejvíc.
Tebou rozvažovanou kauzu jsem v televizi taky viděla a při sledování těch "chytrých řečí" jsem uvažovala velmi podobně (proč mě to VŮBEC nepřekvapuje...?). Takže vlastně co chci tímhle komentem říct? Ani nevim.
Tvoje úvahy mám ráda, to přece víš (a pokud ne, tak teď už jo...), nejspíš proto, že obvykle hodíš na papír (do počítače) přesně ty myšlenky, které si já nechávám v hlavě. Tentokrát ses trefil 100%, takže podobně bude vypadat moje hodnocení.

11.01.2007 12:07:00 | Gina Rocca

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí