Být dítětem

Být dítětem

Anotace: "Mami?" podívám se na svou mamku s jiskřičkou v očích a ona hned tuší, co mám v plánu....

"Mami?" podívám se na svou mamku s jiskřičkou v očích a ona hned tuší, co mám v plánu.
"Ano, sluníčko?" její podezíravý pohled moc dobře znám. Jen se chce ujistit, že mě v mé hlavě nenapadla nějáká blbost a jestli ano, ať to raději hned vypustím, protože to přece nejde. Nejde dělat blbosti v našem světě - to se nesmí!
"Napíšu dopis Amálce."
"Tak dobře broučku."
"A půjdeme k potůčku a tam jí ho dáme, aby měla radost!"

...

Tento kratičký příběh, který jste si na začátku přečetli, se odehrál přibližně před deseti lety. Tehdy jsem byla maličká a chodila do školky. Netušila jsem, co mě čeká. Jaký bude můj život a jak se budu rozhodovat, až budu muset jít na střední. Tehdy jsem tohle ještě neřešila a jediná moje starost byla Amálka. A teď, kdo Amálka vlastně je?
Znáte tu pohádku o víle Amálce? Tehdy ji dávali v televizi. Byla to blonďatá víla s bílými šaty a takovým věnečkem na hlavičce. Měla jsem jí moc ráda. A tak se jmenovala moje imaginární kamarádka, pojmenovala jsem jí vílou Amálkou, protože měla také blonďaté vlásky.
Chodila jsem k nedalekému potůčku, kde jsem trávila spoustu času - tenkrát, to pro mě ještě čas neexistoval. Povídala jsem si se svou, pro ostatní neviditelnou kamarádkou. Mluvili jsme o všem. O tom co mé srdíčko trápí i o tom, jak se ten den má. Napsala jsem jí dopis a vzala jí ho k potůčku. Druhý den tam dopis nebyl. Vím. Teď si říkáte, jak ho odnel vítr. Nebo, že ho mamka schovala, abych si myslela, že si ho Amálka přečetla, ale já tehdy byla malá a věřila. Věřila jsem, že si ho přečetla. Co v dopise bylo si už nepamatuji. Ale jedno vím, a to že mě měla ráda, i když nebyla z masa a kostí. Pobíhala jsem a byla šťatsná, mou tvář oslnil veliký, široký úsměv a mamka se na mě usmívala. Věděla, že jsem šťastná, pak i ona byla.
Jak šel čas, na Amálku jsem přestala myslet. Postupně jsem na ní zapomínala. A pak? Pak už pro mě neexistovala.
Když jsme byli malý a měli jsme tenkrát srdíčko tak průzračné a čisté...věřili jsme na něco, co pro ty dospělý neexistovalo. Proč jen teď ztrácíme naději? Když tenkrát jsme ji měli na rozdávání. Proč jen se nedokážeme uvolnit? Proč jen počítáme minuty, když před tím, čas neexistoval? Proč teď někam spěcháme, když předtím jsme mohli poletovat venku, jako motýlci a přesto jsme nemuseli chvátat do školy, nebo do práce? Jakto, že nás svět tak obelhává? Jaktože obelháváme sami sebe? Proč zapomínáme, na to co je tak důležité? Proč jsme plní úsudků? Odsuzujeme druhý, jsme odsuzování. Je to snad správné? To jsme jako malý nedělali. Proč nás tohle život naučil? Dokážeme se ponaučit? Nalezneme v sobě dítě? A jestli ano, kdy to bude?

Dokážu si někdy odpovědět na své otázky? Dokážeme to my všichni?
Autor Blázen Viky, 23.07.2012
Přečteno 605x
Tipy 2
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Otázla není, proč to tak musí být, ale proč to tak chceš ty, já...a spousta z nás. Vždycky máš na výběr dvě možnosti. Tu pozitivní a tu.....
Ale bacha, ne vždycky to je poznat, teda hlavou!
:-)

23.07.2012 21:56:25 | malý romi

Hmm.. to je pravda. Zvláštní, jak to každý vidí jinak.
Já se ptám na to, proč to tak je...ty na to, proč to tak chceme. Ale máš pravdu. Podle mě si každý tvoří svět, svou realitu a také podle toho tak vypadá. Asi není nad to zamyslet se nad tím, proč si jí tvoříme zrovna takhle. :)
Děkuju za komentář. :)

23.07.2012 22:11:14 | Blázen Viky

švejk by řek: to chce klid.
někdo jinej by řek, že to chce zdravej selskej rozum
já svýho času bych řek, že to chce exaktní psychologickou teorii
někdo další by řek, že to chce lásku
někdo další víc práce a míň internetu.
a
někdo jen pokrčí rameny.

23.07.2012 13:42:45 | ewon

A já bych se divila, že nikoho nezajímá, co se děje s jejich dětským já.
A možná bych se ptala i na to...
proč je nazajímá, že ztratili kus sebe.
Děkuju za koment ;)

23.07.2012 13:45:35 | Blázen Viky

to by mě nenapadlo. Někde jsem čet, že jak člověk roste získává moc a ztrácí nevinnost.
Možná jde o reakce které člověk má... něco si přečtu- naseru se. Cítím ohrožení, nespravedlnost > zaútočím na ostatní nebo na sebe. řek bych, že už odbočuju jinam.

23.07.2012 13:58:34 | ewon

Asi jsme ztratili mnohé...
nespravedlnost, o tom mi ani neříkej...myslím, že to je jedna z věcí, co mě dokáže vytočit...ale co, raději si pujdu zaboxovat a vykřičet se v lese z toho všeho :)

23.07.2012 14:08:58 | Blázen Viky

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí